Biznes jak w banku

Obejmując oddział Santander Bank Polska franczyzobiorca otrzymuje bazę klientów i może liczyć na wsparcie finansowe na start.
Santander Bank Polska ma obecnie 170 placówek partnerskich, którymi zarządza 135 partnerów. Najstarsze działają na rynku od 15 lat – czyli od początku istnienia konceptu. W każdym roku sieć powiększa się o nowe punkty.
– Od pięciu lat skupiamy się głównie na przekazywaniu oddziałów w ręce partnerów. Zmiana oddziału w placówkę partnerską to praktyczne podejście do zarządzania siecią dystrybucji. Bank powierza placówkę partnerowi, przekazuje w jego ręce wszystkie te elementy, które wiążą się z prowadzeniem biznesu (m.in. odpowiedzialność za lokal i za pracowników). Partner natomiast otrzymuje możliwość sprzedaży produktów i usług banku a także wyposażenie placówki, systemy IT i reklamę – mówi Anna Gniatkowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Placówek Partnerskich w Santander Bank Polska. – Oferujemy bezpieczny biznes w niepewnych czasach.
Szeroka oferta
Oferta placówek partnerskich Santander Banku jest szeroka: od kredytów gotówkowych, hipotecznych, kont, kart debetowych i kredytowych po produkty dla firm, takie jak kredyt firmowy, leasing, konta firmowe. Klienci mogą korzystać również z oferty internetowej, jak np. kantor Santander czy lokaty internetowej.
– Za franczyzobiorcą banku oprócz kompleksowej oferty stoi moc rozpoznawalnej i silnej marki. Ma to kluczowe znaczenie, gdy mówimy o bezpieczeństwie prowadzenia działalności. Silny partner w biznesie jest bardzo ważny – podkreśla Anna Gniatkowska. – Nasi franczyzobiorcy mogą liczyć na bardzo duże wsparcie ze strony banku. Korzystają z całego zaplecza technologicznego banku, narzędzi i rozwiązań systemowych. Czerpią korzyści z kampanii reklamowych i otrzymują od nas bezpłatne materiały reklamowe. Co bardzo ważne: zapewniamy pełne wyposażenie placówki w meble, oznakowanie i sprzęt IT. Dodatkowo partner przejmując oddział otrzymuje bazę klientów, a także może liczyć na finansowe wsparcie na start.
Aby dołączyć do sieci banku Santander warto znać świat bankowości i sprzedaży. Nie jest to jednak warunek konieczny dla kandydatów na partnerów.
– Stawiamy na osoby przedsiębiorcze, gotowe na wyzwania i otwarte na ludzi – wylicza Anna Gniatkowska.
Santander oczekuje od swoich partnerów pełnego zaangażowania w pracę placówki. Przy czym franczyzobiorcy mogą skupić się tylko na zarządzaniu lub też osobiście obsługiwać klientów.
Zarobek na prowizji
Partner Santander Banku otrzymuje wynagrodzenie w formie prowizji. Składa się ono z trzech elementów: prowizji ze sprzedaży nowych produktów oferowanych w placówce partnerskiej, dochodu z bazy klientów, bonusów finansowych za wielkość i jakość sprzedaży. Najlepsze placówki Santandera, które sprzedadzą minimum 1 mln zł kredytu gotówkowego w miesiącu, należą do tzw. Klubu Milionera. W ubiegłym roku do grona Milionerów należały aż 104 placówki, a 16 z nich sprzedawało kredyty gotówkowe o wartości minimum 1 mln zł co miesiąc.
– Naszymi partnerami są naprawdę świetni przedsiębiorcy. To zarówno osoby, które wcześniej pracowały w banku na etacie, jak też takie, które z bankowością nie miały wiele wspólnego. Jednak bez względu na doświadczenie zawodowe potrafią dotrzeć do klienta i przedstawić zalety naszej oferty. Stąd tak duża liczba naszych partnerów w Klubie Milionera – dodaje Anna Gniatkowska.
WIZYTÓWKA SANTANDER BANK POLSKA
Sieć placówek bankowych.
- liczba placówek partnerskich: 170
- zarobki: prowizja od sprzedaży
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej