Z korporacji do edukacji

Nauka warta zachodu
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Dagmara Kokoszka-Lassota pracowała w korporacji w dziale marketingu zanim zdecydowała się otworzyć własną działalność.

– Podobała mi się idea szkoły pamięci i po kilku latach postanowiłam do tego pomysłu wrócić – mówi Dagmara Kokoszka-Lassota.

Łatwiejszy start

Ze szkołą SPW współpracuje od ubiegłorocznych wakacji i jest bardzo zadowolona.

– Mam dostęp do programu z którego mogę korzystać, a dzieci mają profesjonalną platformę. Sama bym tego wszystkiego nie zorganizowała. Wsparcie franczyzodawcy w tym zakresie jest bardzo istotne – mówi franczyzobiorczyni SPW z Zielonej Góry.

Ponadto jej zdaniem dzięki współpracy z SPW łatwiej przebić się na rynku.

– Dzisiaj działa mnóstwo firm, które oferują zajęcia i trudno podjąć decyzję, z których z nich skorzystać. Firmie sieciowej, dużej, która ma już doświadczenie łatwiej zaufać – mówi Dagmara Kokoszka-Lassota.

Uważa, że SPW wyróżnia dobry kontakt z uczniami i ich rodzicami.

– Rodzice zawsze mogą do nas przyjść i wziąć udział w zajęciach. Jesteśmy na nich otwarci – podkreśla Dagmara Kokoszka-Lassota.

Zajęcia prowadzi popołudniami, oprócz tego ma jeszcze inną działalność. W SPW zatrudnia jedną nauczycielkę. Uważa, że sukces w tej branży można osiągnąć dzięki dobremu podejściu do dzieci i cierpliwości.

– Nie zapominajmy, że to także kontakt z rodzicami, przypominanie o terminach zajęć i płatnościach. Same zajęcia są wymagające. Trzeba je tak prowadzić, żeby dzieci słuchały i mogły się skupić. Ważna jest dobra organizacja i cierpliwość – mówi Dagmara Kokoszka-Lassota.

Przy tym rodzicom często trzeba tłumaczyć, że szkoła pamięci to nie są zajęcia, które dają od razu spektakularne efekty.

– Efekty pojawiają się stopniowo, średnio po pół roku uczęszczania na zajęcia. Dzieci po naszych kursach wiedzą, jak się uczyć, jak się przygotować, jak zapamiętywać i jak być kreatywnym. Ćwiczymy kreatywność, wyobraźnię, robimy inscenizacje, tak, żeby pokazać, że nauka jest ciekawa, tylko trzeba do niej odpowiednio podejść – tłumaczy Dagmara Kokoszka-Lassota.

Wyższe ceny

Jej zdaniem chętnych do korzystana z oferty SPW nawet w trudnej sytuacji gospodarczej nie zabraknie.

– Żyjemy w czasach, kiedy dzieci potrzebują wsparcia w nauczaniu – jest dużo materiału do przerobienia i pomoc jest niezbędna – mówi Dagmara Kokoszka-Lassota.  W planach ma rozszerzenie działalności na dorosłych i osoby starsze. Zapytania o zajęcia dla takich osób już do niej spływają.

Ewa Mak, właścicielka szkoły pamięci SPW przyznaje, że chętnych zarówno do nauki, jak i do współpracy franczyzowej przybywa.

– Wszystko wróciło już do normy po pandemii. W ostatnim czasie zmieniliśmy system platformy delfin a w tamtym roku podnieśliśmy opłaty, co paradoksalnie wpłynęło na to, że jest większe zainteresowanie franczyzą. Ewidentnie wyższe ceny usług wpływają na lepsze postrzeganie ich jakości – mówi Ewa Mak.

Wcześniej opłata franczyzowa wynosiła 1,5 tys. zł, a teraz jest między 7-10 tys. zł. W minionym roku do sieci dołączyło sześć nowych placówek franczyzowych i w sumie jest ich 136.

– Uczniów też nam przybywa. Rodzice dzwonią coraz częściej, ponieważ ich dzieci nie radzą sobie z nauką – mówi Ewa Mak.

Dodaje, że chętni na zajęcia są, pomimo że większość trenerów podnosi ich ceny ze względu na inflację. Szkoła SPW też planuje kolejne podwyżki, ale dopiero w przyszłym roku. 

WIZYTÓWKA Szkoły Pamięci SPW

  • zakup licencji – od 7 do 10 tys. zł
  • liczba placówek franczyzowych – 136

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €