Idzie nowe

Żabka na studiach
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Meet & Fit zdecydowała się na odświeżenie wizerunku, zmieniając nazwę i logo. Obecna nazwa brzmi Meet & Fit – Slow Food Burgers. W menu znajduje się szeroki wybór burgerów mięsnych oraz roślinnych. Każdego burgera można zamówić jako wrapa lub w formie sałatki.

– Cały czas rozwijamy sieć i poszukujemy partnerów do współpracy w miastach od 20 tysięcy mieszkańców oraz w średnich i dużych miejscowościach – mówi Łukasz Błażejewski, franczyzodawca marki.

Przedsiębiorcy zainteresowani otwarciem bistro Meet & Fit – Slow Food Burgers muszą liczyć się z inwestycją około 45-150 tys. zł netto, w zależności od stanu technicznego lokalu. W tej kwocie ujęty jest już sprzęt, który można wziąć np. w leasing lub zakupić poprzez kredyt wtedy inwestycyjne nakłady gotówkowe znacznie się zmniejszą.

Kolejna marka, należąca do tego samego franczyzodawcy czyli sieć pizzerii Frentzza – Pizza & Friends otworzyła nowy lokal w Wałbrzychu. Znajduje się w centrum miasta, na płycie głównej rynku i jest prowadzony przez franczyzobiorcę.

– Jest nastawiony przede wszystkim na sprzedaż w kanale delivery oraz sprzedaż pizzy na kawałki, która jest nowością w naszej ofercie – dodaje Łukasz Błażejewski. – Lokal nie posiada stolików, tylko blaty przyścienne z hokerami przy których można zjeść szybki posiłek. W okresie wiosenno-letnim lokal będzie oferował pizzę oraz duży wybór szprycerów na bazie Prosecco w ogródku letnim. W planach na najbliższe tygodnie mamy kolejne otwarcia, w Olsztynie oraz Białymstoku.

Żabka wspiera młodych

Żabka nawiązała współpracę z Wydziałem Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza oraz VIII LO w Poznaniu – aby dzielić się wiedzą merytoryczną i inspirować licealistów oraz studentów do rozwoju i lepszego poznania biznesu. W sumie Żabka współpracuje już z 26 uczelniami z całego kraju.

– Synergia działań biznesu i nauki jest niezbędna, aby dwie strony mogły wyznaczać kierunki rozwoju, wdrażać innowacje, wzmacniając jednocześnie swoją pozycję i konkurencyjność. W Żabce, jako firmie odpowiedzialnej społecznie, dostrzegamy zmiany i wyzwania na rynku pracy. Stawiamy na rozwój naszych zespołów i budowanie zaangażowania pracowników. Jesteśmy dumni, że Uniwersytet Adama Mickiewicza wybrał Żabkę, aby wspólnie docierać do studentów, którzy chcieliby związać swoją przyszłość właśnie z nami. Pierwszy etap naszej współpracy z UAM będzie obejmował zajęcia dla studentów na kierunku „Analiza i przetwarzanie danych”, a w dalszej perspektywie planujemy objąć działaniami także inne kierunki – wyjaśnia Marta Wrochna-Łastowska, członkini zarządu ds. finansowych Grupy Żabka.

Na mocy podpisanej z UAM umowy studenci będą m.in. mogli odbywać praktyki w Żabce, a najlepsi absolwenci mają szansę rozpocząć tutaj swoją karierę zawodową. Obie instytucje zobowiązały się również do wymiany doświadczeń oraz współpracy naukowej.

– Gdy rozmawiam ze swoimi studentami, często słyszę, jak ważne jest dla nich, żeby pozyskane w czasie studiów kompetencje były przydatne w pracy. Dlatego cieszę się, że będziemy mogli wspierać studentów w zdobywaniu wiedzy i umiejętności, które pozwolą im budować kariery w firmach podejmujących decyzje oparte na danych, takich jak Żabka. Współpraca z UAM sięga jednak o wiele dalej. Już dziś widzimy potencjał do współpracy naukowej, dzięki której będziemy mogli wykorzystywać innowacyjne metody do radzenia sobie z problemami analitycznymi, które przyniesie nam przyszłość – mówi dr Bartłomiej Przybylski, Data Science & Analytics Product Owner, Żabka Polska.

Dzięki umowie o współpracy tzw. Rada Pracodawców Wydziału Matematyki i Informatyki UAM, czyli ciało konsultacyjno-doradcze uczelni, została formalnie poszerzona o kolejnego partnera – Żabkę Polska.

Ponadto w ramach projektu „Drogi do biznesu”, realizowanego wspólnie z VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Żabka objęła patronat nad ekonomiczną klasą akademicką i wspólnie z jej uczniami pracuje nad projektem „Równe bejmy” promującym społecznie równość wynagrodzeń.

Projekt obejmuje także „Przedsiębiorcze czwartki”, czyli cykliczne spotkania z przedstawicielami Żabki, którzy podzielą się z uczniami swoją wiedzą i doświadczeniem, nakreślą także ścieżkę rozwoju zawodowego. W planach jest też „Dzień przedsiębiorczości z Żabką”, w ramach którego uczniowie wezmą udział w warsztatach zorganizowanych w centrali Żabki i odwiedzą jedno z centrów logistycznych. Eksperci Żabki od digital i IT będą się także opiekowali grupą uczniów pasjonatów realizujących projekty cyfrowe.

Chorten z nowym sklepem

Grupa Chorten ma za sobą pierwsze tegoroczne otwarcie. Najnowszy sklep ma 500 m2 powierzchni i został otwarty w miejscowości Nur w województwie mazowieckim. Należy do właścicieli współpracujących z Grupą Chorten od blisko 12 lat. Nowy obiekt powstał przy centrum handlowym już wcześniej działającym pod szyldem Chorten. Właściciel współpracuje z Polską Grupą Sklepów Spożywczych od 2011 roku i postanowił przenieść działalność do nowoczesnego budynku. Cała inwestycja trwała blisko dwa lata.

Placówka o charakterze delikatesowym posiada kilkanaście działów i trzy stanowiska kasowe. Mocno rozbudowane są kategorie produktów świeżych, jest szeroki wybór mięsa i wędlin, owoców i warzyw, pieczywa z lokalnych piekarni i nabiału. Chorten wyróżnia też bogaty dział piwno-alkoholowy. Oprócz tego klienci znajdą tu małe agd, chemię gospodarczą, artykuły szkolne i zabawki.

– Inwestycja i uruchomienie sklepu były dla nas ogromnym wyzwaniem i w całym tym procesie otrzymaliśmy duże wsparcie od Grupy Chorten, zarówno merytoryczne, jak i organizacyjne. Liczę, że sklep spodoba się mieszkańcem naszej miejscowości i okolic – mówi Krzysztof Stokowski, właściciel sklepu, który prowadzi wspólnie z żoną Ewą.

Jak podkreśla prezes Grupy, lokalizacja w Nurze to doskonały przykład tego, jak kupcy rozwijają się z Grupą Chorten. 

– Właściciele korzystają na efekcie skali i atrakcyjnych rozliczeniach z producentami, a co za tym idzie są w stanie dalej inwestować zgromadzony kapitał w nowe sklepy i konkurować z innymi sieciami. Bardzo nas cieszy, gdy widzimy placówki pod naszym logo tak dobrze wyposażone i przyjazne klientom, jak ta nowo otwarta w Nurze – podkreśla Krzysztof Pakuła, prezes zarządu Grupy Chorten.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €