Strategia na 2023 rok

– W naszym modelu franczyzy depozytowej franczyzobiorcy otrzymują prowizję za sprzedaż produktów. Im wyższa sprzedaż, tym wyższe ich wynagrodzenie – mówi Marta Parafińska z Komfortu.
Jaki był miniony rok dla marki Komfort?
Stanowił dla nas ogromne wyzwanie, przede wszystkim z powodu konsekwencji wojny w Ukrainie, realnego spadku płac w gospodarce, wzrostu kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa połączonego z galopującą inflacją. Mimo tego Komfort cały czas inwestuje. Rozwijamy się ilościowo i jakościowo. Nieustannie pracujemy nad wprowadzeniem nowych ekspozycji kuchni i łazienek do naszych istniejących już salonów oraz otwieramy zupełnie nowe lokalizacje. Aktualnie działa już 56 sklepów, które mają w ofercie kuchnie oraz 62 sklepy z asortymentem łazienkowym. W 2022 roku otworzyliśmy 6 nowych sklepów franczyzowych oraz 6 sklepów własnych marki w formacie Komfort Home. W tym roku planujemy dalsze usprawnienia procesów, wdrożenia nowych produktów, a nawet całych kategorii. Kluczowym elementem naszej strategii jest też zmiana komunikacji marketingowej i dostosowanie jej do aktualnej sytuacji rynkowej.
Gdzie planujecie rozwijać sieć?
Sklepy franczyzowe otwieramy w miejscowościach powyżej 20 tys. mieszkańców. Obecnie poszukujemy partnerów w takich miejscowościach, jak np. Świebodzin, Oleśnica, Brodnica, Ostrowiec Świętokrzyski, Puławy, czy Tomaszów Mazowiecki. Najczęściej sklepy franczyzowe są zlokalizowane w budynkach wolnostojących bądź w parkach handlowych, z parkingiem, w sąsiedztwie innych sklepów związanych z branżą budowlaną lub wykończenia wnętrz. Dużym atutem jest również operator spożywczy w pobliżu.
W ciągu ostatnich lat poszerzyliście w istotny sposób ofertę, wychodząc poza asortyment podłogowy.
Aktualnie w naszej ofercie znajdują się podłogi, drzwi, łazienki, kuchnie oraz meble. Dążymy do tego, aby nasi klienci w każdym z salonów znaleźli produkty pozwalające na wykończenie domu czy mieszkania od A do Z. Nowe sklepu otwieramy w formacie Komfort Home – podłogi, kuchnie, łazienki, drzwi. W pewnych sytuacjach bierzemy pod uwagę otwarcie sklepu z asortymentem podłogowym i kuchennym bądź podłogowym i łazienkowym, natomiast jest to kwestia odrębnych ustaleń.
Jakie są koszty inwestycji w sklep?
Partnerzy ponoszą koszty opłaty licencyjnej oraz ewentualnego dostosowania lokalu – pomalowania ścian na biało, wydzielenia powierzchni magazynowej etc. Koszty inwestycji związanej z lokalem są uzależnione od standardu wykończenia danej powierzchni. Model franczyzy depozytowej Komfort zapewnia franczyzobiorcom bezpieczeństwo biznesowe – nie angażują środków w zakup towarów, a zarządzanie asortymentem i zapasem jest prowadzone z poziomu centrali. Opłata licencyjna jest jednorazowa i zaczyna się od 95 tys. zł netto. Naszym Franczyzobiorcom zapewniamy gotowy salon sprzedaży – od projektu sklepu, poprzez meble ekspozycyjne, budowę aranżacji kuchennych i łazienkowych, zatowarowanie, infrastrukturę techniczno-informatyczną oraz oznaczenia zewnętrzne sklepu. Partnerzy oraz ich pracownicy biorą udział w nieodpłatnych szkoleniach produktowych i sprzedażowych, dodatkowo przygotowujemy akcję promocyjną na otwarcie sklepu. Przez cały okres trwania umowy zapewniamy wsparcie operacyjne naszych przedstawicieli regionalnych.
Na jakie średnie przychody miesięczne mogą liczyć sklepy franczyzowe?
W naszym modelu franczyzy depozytowej partnerzy otrzymują prowizję za sprzedaż produktów. Im wyższa sprzedaż, tym wyższe wynagrodzenie franczyzobiorców.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA MARKI KOMFORT
Siec sklepów z wyposażeniem wnętrz.
- 160 salonów
- opłata wstępna 95 tys. zł netto
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej