Franczyzobiorcy mają pełne ręce roboty

Niskie koszty
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Husse to szwedzki producent suchej i mokrej karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów. Firma dobrze sobie poradziła w czasie pandemii i nadal się rozwija.

Zagłębie domowych pupili

Szczególnie dobrze marka radzi sobie w Polsce. Działa tutaj od 2008 r. Pierwsze umowy franczyzowe podpisała na przełomie 2008 i 2009 roku w Gdyni i Bydgoszczy. Jej model działania dobrze przyjął się w polskich realiach, ponieważ mamy ok. 6 mln kotów i 8 mln psów.

- Od początku działania polski oddział rozwija się najszybciej ze wszystkich rynków, na których działa Husse i obecnie jesteśmy na drugim miejscu pod względem sprzedaży w całej sieci. Przed nami jest już tylko Francja – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse w Polsce.

Obecnie w sieci działa 51 franczyzobiorców i ponad 180 dystrybutorów. W przypadku franczyzobiorcy inwestycja wynosi zwykle od 40 do 50 tys. złotych i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać. W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają maksymalnie 5 tys. złotych.  Całkowity zwrot z inwestycji zależy od wielu czynników, ale przy poprawnie prowadzonej franczyzie nie powinno to zająć dłużej niż 12-18 miesięcy.

- Biznes na licencji Husse, m.in. ze względu na brak konieczności wynajmowania powierzchni handlowej, charakteryzuje się niskimi kosztami stałymi. Zdarzają się sytuacje, że franczyzobiorca osiąga rentowność operacyjną już w pierwszym miesiącu działalności. Dla bezpieczeństwa kandydatów zakładamy jednak, że pierwsze zyski pojawiają się po kilku miesiącach działalności – mówi Piotr Cieślik.

Zwraca on też uwagę, że wyzwaniem dla całej branży dzisiaj jest presja cenowa, z którą trzeba się zmierzyć.

 – Wynika ona zarówno ze wzrostu kosztów produkcji, jak również wysokiego kursu euro. Rosnące ceny produktów spożywczych, które wszyscy widzimy w sklepach, wpływają bezpośrednio na wzrost kosztów produkcji. Mięso, tłuszcz, warzywa, zboża to podstawowe surowce z których produkowane są karmy dla psów i kotów. Nie pomagają też ceny energii i koszty transportu – mówi Piotr Cieślik.

Oryginalny model

Produktów Husse nie można kupić w tradycyjnej sieci sprzedaży, czyli sklepach ani hurtowniach. Klient może je nabyć wyłącznie bezpośrednio od lokalnego dystrybutora - franczyzobiorcy, który ma wyłączne prawo do sprzedawania produktów firmy na określonym terenie, zamieszkanym zwykle przez ok. 200-300 tys. mieszkańców.

- To biznes oparty na bezpośrednim dotarciu do klienta i budowaniu z nim długookresowych relacji. Dystrybutorzy Husse to osoby przeszkolone w zakresie żywienia psów i kotów, zazwyczaj miłośnicy zwierząt, którzy potrafią doradzić i dobrać odpowiedni produkt w zależności od wieku, wagi czy rasy psa lub kota – tłumaczy Piotr Cieślik.

Model ten sprawdził się także w czasie pandemii. Klienci woleli dostawać karmę pod drzwi, zamiast jeździć do sklepu, a zapłacić mogli bezgotówkowo. To w tym czasie zaczęło Husse przybywać klientów. Wzrosło też zainteresowanie posiadaniem zwierzęcia w domu.

Przy tym produkty Husse są z wyższej półki. Podobne klienci mogą dostać wyłącznie w specjalistycznych sklepach zoologicznych, u weterynarzy lub w sklepach internetowych. 

- Klient, który chce zdrowo karmić swojego pupila jest przyzwyczajony do tego, że karmy nie kupi w sklepie za rogiem. Jeśli zdecyduje się na Husse, otrzyma pod drzwi, po atrakcyjnej cenie, najwyższej jakości produkt, dostarczony przez gruntownie przeszkolonego w zakresie żywienia psów i kotów dystrybutora – tłumaczy Piotr Cieślik.

WIZYTÓWKA SIECI HUSSE

Producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów.

  • 51 franczyzobiorców i ponad 180 dystrybutorów
  • kwota inwestycji: franczyzobiorcy – 40-50 tys. zł, dystrybutorzy – 5 tys. zł

 

 

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €