Otwieramy sklep z wyposażeniem łazienek

Lokal na sklep
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jeta, sieć salonów z wyposażeniem łazienek, właśnie przygotowuje się do otwarcia 19. sklepu. Placówka o powierzchni 500 m2 powstanie w Wejherowie. Otwarcie planowane jest na przełom listopada i grudnia.

Maciej Świątek, prezes zarządu Jeta nie ukrywa, że ogólna sytuacja związana z inflacją, rosnącymi cenami, a nawet światowym kryzysem energetycznym ma wpływ na jego branżę.

– Na chwilę obecną zauważalny jest spadek wejść klienta do naszych salonów. Wartościowo wolumen sprzedaży jest na bardzo zbliżonym poziomie w stosunku do adekwatnego okresu roku poprzedniego, ale jest to związane z podwyżkami, które dotykają nas od początku bieżącego roku – tłumaczy Maciej Świątek. – Gdybyśmy spojrzeli na ilość sprzedanych metrów kwadratowych płytek ceramicznych, czy ilość sprzedanych sztuk armatury sanitarnej to okazałoby się, że spadek jest na poziomie około 15 proc. Innymi słowy w naszych salonach jest mniej klientów, ale ze względu na inflację zostawiają u nas więcej gotówki, czyli koszyk zakupowy jest dużo bardziej „treściwy”. Dodatkowym problemem jest temat gazu i procesu produkcji płytek ceramicznych. Wszystkie fabryki na świecie, w tym także polskie są uzależnione w procesie produkcji wypalania płytki ceramicznej od gazu. Tym samy produkcja i koszty związane z wytworzeniem produktu są bardzo wrażliwe na skoki cenowe tego surowca.

Jeta otwiera salony w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Optymalny lokal na sklep powinien mieć powierzchnię 250-350 m2, znajdować się na parterze i mieć witrynę. Potrzebny jest też duży parking, na przynajmniej osiem aut, przy trasie o dużym natężeniu ruchu samochodowego. Centrala przygotowuje biznesplan, wizualizację salonu oraz zajmuje się jego urządzeniem, budową ekspozycji. Franczyzobiorca ma za zadanie tylko przystosować lokal do podstawowych standardów – odmalować w środku i na zewnątrz, zamontować oświetlenie, ewentualnie przeprowadzić dodatkowe prace remontowe. Na całość inwestycji – jak szacuje franczyzodawca – należy przeznaczyć ok. 200 tys. zł. Z tego 35 tys. zł netto to wpłata na pokrycie kosztów budowy ekspozycji, reklamy na otwarcie oraz otoczenia budynku. Wspomniane przygotowanie lokalu to wydatek rzędu 15-30 tys. zł.

– Pozostała kwota jest przeznaczana na bieżącą działalność, związaną z obrotem magazynowym i minimalnym stanem zatowarowania – wyjaśnia Maciej Świątek.

Zatowarowanie, przez cały okres trwania wspólpracy, zapewnia centrala.

– Nasz partner może czuć się bezpiecznie w procesie logistycznym. Innymi słowy zabezpieczamy produkt nie tylko polski, ale także nasze markowe produkty importowane z Hiszpanii, z Włoch, Turcji, Malezji i innych stron świata – dodaje Maciej Świątek.

Według franczyzodawcy, czas zwrotu z inwestycji można szacować od trzech do 18 miesięcy.

 

WIZYTÓWKA MARKI JETA

Sieć sklepów z wyposażeniem łazienek.

  • 19 salonów
  • wysokość inwestycji ok. 200 tys.
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €