Otwieramy sklep z wyposażeniem łazienek
Ceny w branży wyposażenia domu idą w górę. Jak to się odbija na obrotach sklepów?
Jeta, sieć salonów z wyposażeniem łazienek, właśnie przygotowuje się do otwarcia 19. sklepu. Placówka o powierzchni 500 m2 powstanie w Wejherowie. Otwarcie planowane jest na przełom listopada i grudnia.
Maciej Świątek, prezes zarządu Jeta nie ukrywa, że ogólna sytuacja związana z inflacją, rosnącymi cenami, a nawet światowym kryzysem energetycznym ma wpływ na jego branżę.
– Na chwilę obecną zauważalny jest spadek wejść klienta do naszych salonów. Wartościowo wolumen sprzedaży jest na bardzo zbliżonym poziomie w stosunku do adekwatnego okresu roku poprzedniego, ale jest to związane z podwyżkami, które dotykają nas od początku bieżącego roku – tłumaczy Maciej Świątek. – Gdybyśmy spojrzeli na ilość sprzedanych metrów kwadratowych płytek ceramicznych, czy ilość sprzedanych sztuk armatury sanitarnej to okazałoby się, że spadek jest na poziomie około 15 proc. Innymi słowy w naszych salonach jest mniej klientów, ale ze względu na inflację zostawiają u nas więcej gotówki, czyli koszyk zakupowy jest dużo bardziej „treściwy”. Dodatkowym problemem jest temat gazu i procesu produkcji płytek ceramicznych. Wszystkie fabryki na świecie, w tym także polskie są uzależnione w procesie produkcji wypalania płytki ceramicznej od gazu. Tym samy produkcja i koszty związane z wytworzeniem produktu są bardzo wrażliwe na skoki cenowe tego surowca.
Jeta otwiera salony w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Optymalny lokal na sklep powinien mieć powierzchnię 250-350 m2, znajdować się na parterze i mieć witrynę. Potrzebny jest też duży parking, na przynajmniej osiem aut, przy trasie o dużym natężeniu ruchu samochodowego. Centrala przygotowuje biznesplan, wizualizację salonu oraz zajmuje się jego urządzeniem, budową ekspozycji. Franczyzobiorca ma za zadanie tylko przystosować lokal do podstawowych standardów – odmalować w środku i na zewnątrz, zamontować oświetlenie, ewentualnie przeprowadzić dodatkowe prace remontowe. Na całość inwestycji – jak szacuje franczyzodawca – należy przeznaczyć ok. 200 tys. zł. Z tego 35 tys. zł netto to wpłata na pokrycie kosztów budowy ekspozycji, reklamy na otwarcie oraz otoczenia budynku. Wspomniane przygotowanie lokalu to wydatek rzędu 15-30 tys. zł.
– Pozostała kwota jest przeznaczana na bieżącą działalność, związaną z obrotem magazynowym i minimalnym stanem zatowarowania – wyjaśnia Maciej Świątek.
Zatowarowanie, przez cały okres trwania wspólpracy, zapewnia centrala.
– Nasz partner może czuć się bezpiecznie w procesie logistycznym. Innymi słowy zabezpieczamy produkt nie tylko polski, ale także nasze markowe produkty importowane z Hiszpanii, z Włoch, Turcji, Malezji i innych stron świata – dodaje Maciej Świątek.
Według franczyzodawcy, czas zwrotu z inwestycji można szacować od trzech do 18 miesięcy.
WIZYTÓWKA MARKI JETA
Sieć sklepów z wyposażeniem łazienek.
- 19 salonów
- wysokość inwestycji ok. 200 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

