Street food z kebabem

Najpierw mobilnie
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Firma Dolci Sapori, do tej pory rozwijająca sieć mobilnych pączkarni, postanowiła rozszerzyć swoje portfolio o koncept z ofertą wytrawną.

– Franczyzobiorcy pytali nas o taki właśnie wytrwany koncept – podkreśla Iwona Gniazdowska, sales manager Dolci Sapori. – I dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie marki Am Am Kebab.

Inwestycja w kebab

Franczyza gastroomiczna Am Am Kebab oparł swoje menu o popularne w Polsce kebaby, w wersji mięsnej, ale też wegetariańskiej.

– Mamy też różne zestawy obiadowe, dobrze sprawdzające się w dostawie, kebab w wersji fitness, o obniżonej zawartości tłuszczu – wylicza Iwona Gniazdowska.

Na razie koncept chce się rozwijać w oparciu o przyczepy gastronomiczne, choć nie wyklucza, że w przyszłości będą otwierane też lokale stacjonarne. Przygotowaniem przyczep zajmuje się centrala. Czeka się na nie 2-3 tygodnie – trafiają do franczyzobiorców gotowe do pracy. Są wyposażone m.in. w opiekacze do mięsa, frytownice, chłodnie, mają zamknięty obieg wody, wentylację, monitoring. Przy ich zakupie można skorzystać z leasingu. Wymagany na początek wkład własny wynosi mniej więcej 35 tys. zł. W tej kwocie zawiera się już także pierwsze zatowarowanie.

Aby postawić taką przyczepę potrzeba 12 m2 powierzchni. Jeśli franczyzobiorca chce, może też ustawić obok ogródek zewnętrzny.

– Mamy dział komercjalizacji, który może pomóc w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji – podkreśla Iwona Gniazdowska. – Współpracuje on z zarządcami i właścicielami terenów w całej Polsce. Idealne lokalizacje to duże osiedla, okolice dworców autobusowych i kolejowych, miejsca przy dużych marketach spożywczych. Ale też np. miasteczka studenckie. Studenci to dla nas atrakcyjna grupa klientów, mamy zresztą dla nich specjalne promocje.

Możesz się rozmyślić

Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Wysokość miesięcznej opłaty franczyzowej zależy od tego, czy franczyzobiorca sam znalazł lokalizację, czy też skorzystał z pomocy centrali. W pierwszym przypadku to 700 zł, w drugim 1 tys. zł netto. Co istotne, po trzech miesiącach franczyzobiorca może zrezygnować ze współpracy, np. jeśli uzna, że to biznes nie dla niego.

– Wtedy przyczepę może wstawić do nas w komis, a my szukamy dla niej najemcy lub kupca. W ten sposób franczyzobiorca może uzyskać zwrot poniesionych na nią wydatków – dodaje Iwona Gniazdowska.

Franczyzodawca zapewnia, że miesięczne obroty mogą sięgać 59 tys. zł, a czysty zysk po odliczeniu wszelkich kosztów to ok. 12 tys. zł miesięcznie.

Na razie Am Am Kebab dopiero zaczyna budować sieć sprzedaży. W sierpniu otwarto pierwszy punkt.

 

WIZYTÓWKA AM AM KEBAB

Sieć przyczep gastronomicznych z kebabami.

  • wkład własny: mniej więcej 35 tys. zł
  • wymagana powierzchnia: ok. 12 m2
  • opłata miesięczna: 700 zł lub 1 tys. zł
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €