Marketing pierwszej potrzeby

Michał Budnik współpracował z dużą liczbą agencji i wielokrotnie się sparzył. Z Ad Awards było inaczej. Co go przekonało do tej firmy?
Michał Budnik prowadzi własną firmę sprzątającą, która zatrudnia ponad 40 osób.
- Nie chciałem jej rozwijać bardziej, żeby nie stała się korporacją. Zastanawiałem się nad innym kierunkiem rozwoju. Chodziło mi o biznes, który stanowiłby dla mnie dodatkowe źródło dochodu i jednocześnie pomógł w prowadzeniu firmy sprzątającej – mówi Michał Budnik.
Intensywne poszukiwania
Ciągnęło go do internetu, ponieważ wszystko dzisiaj idzie w tym kierunku. Był przekonany, że właśnie tam warto znaleźć dla siebie miejsce. Poza tym już od dłuższego czasu poszukiwał agencji marketingowej, która skoncentrowałaby się na jego potrzebach i pomogła mu wypromować firmę w sieci.
- Współpracowałem z dużą liczbą agencji i wielokrotnie się sparzyłem. Kiedy pojechałem na rozmowę do Ad Awards, ich przekaz bardzo do mnie przemówił. Zdecydowałem się na działalność pod ich szyldem – opowiada Michał Budnik.
Własną agencję Ad Awards prowadzi już dwa lata i jest bardzo zadowolony. Przyswojenie wiedzy na temat reklamy i marketingu to żaden problem. W biznesie bardzo pomaga mu natomiast to, że sam jest przedsiębiorcą.
- Dzięki temu znam potrzeby i bolączki innych przedsiębiorców. Umiem się postawić w roli różnych firm, zdiagnozować ich problemy i potrzeby oraz przedstawić konkretne rozwiązania – mówi Michał Budnik.
Dodatkowo dzięki prowadzeniu firmy pod szyldem Ad Awards łatwiej wypromować mu także własną firmę.
- Samo działanie w agencji jest bardzo przyjemne. Mam duże wsparcie z centrali i współpraca układa się bardzo dobrze – mówi Michał Budnik.
Zapewnia, że bycie franczyzobiorcą tej sieci to dobry sposób na pozyskiwanie pasywnego dochodu. Generalnie franczyzobiorcy dostają z centrali kontakty do firm, które są zainteresowane produktami marketingowymi. Rolą franczyzobiorcy jest pojechać do nich, porozmawiać, zaprezentować ofertę firmy i znaleźć płaszczyzny do współpracy.
- Moje zadanie to obsługa klienta, czyli zaprezentowanie mu oferty, a jeśli zdecyduje się na współpracę, to przekazanie go do centrali, żeby podpisał kontrakt – mówi Michał Budnik.
Z duchem czasu
Jego zdaniem w zależności od zaangażowania franczyzobiorcy można na tym biznesie zarabiać od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Rynek sprzyja, bo zainteresowanie firm marketingiem cały czas rośnie, pomimo zawirowań gospodarczych.
- Moim zdaniem marketing to jest dla firm taka sama konieczność, jak księgowość. Tym bardziej, że konkurencja nie śpi i cały czas działa w zakresie promowania. Trzeba podążać z duchem czasu – mówi Michał Budnik.
Reklama internetowa to w ostatnich latach dynamicznie rozwijający się obszar. Pandemia tylko na chwilę zatrzymała proces ostatecznie go wzmacniając. Wartość wydatków w tym sektorze rośnie w szybkim tempie. W ubiegłym roku był to wzrost o 21 proc. w stosunku do czasu sprzed pandemii. Z najnowszego raportu rynku reklamy publikowanego przez Publicis Groupe Polska wynika, że od początku 2022 wydatki na reklamę internetową wzrosły o kolejne 9 proc. Ta tendencja znajduje również odbicie w AD Awards - sprzedaż marki rośnie o 30 proc. rocznie. Firma działa na rynku od ponad 10 lat. Ma jedną jednostkę własną i 11 franczyzowych. Na start wystarczy 15 tys. zł netto. Tyle wynosi opłata licencyjna. Nie trzeba posiadać biura. Franczyzobiorcy zarabiają na sprzedaży produktów takich jak sklepy, strony internetowe, aplikacje, pozycjonowanie SEO, kampanie Google, e - commerce, Facebook, Linkedin, Tik Tok, YouTube.
WIZYTÓWKA MARKI AD AWARDS
- jedna placówka własna i 11 franczyzowych
- opłata licencyjna – 15 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej