Dobry rok dla VisionOptyk

Badanie dla klientów
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Franczyzodawca marki VisionOptyk nie narzeka na brak klientów.

– Obecnie zauważamy wzrostowy trend obrotów w salonach – mówi Lidia Żarnowska-Prętka z VisionOptyk. – Coraz więcej osób potrzebuje okularów. Dodatkowo wiele z nich zaczyna traktować okulary jako element modowy. Są w stanie mieć kilka par lub wybrać droższą oprawę. Rosnąca inflacja, na razie, nie wpłynęła na nasze obroty. Potrzeba dobrego widzenia często jest na tyle ważna, że okulary traktowane są jako potrzeba wyższa.

Własny salon optyczny

O ruchu w branży świadczy chociażby fakt, że w tym roku VisionOptyk otworzył już 12 placówek. W sumie ma ich 80.

– Zainteresowanie naszą franczyzą jest coraz większe. Problemy ze wzrokiem ma już co trzeci Polak. Nic dziwnego, że osoby przedsiębiorcze zastanawiają się, jak można ten fakt wykorzystać biznesowo – komentuje Lidia Żarnowska-Prętka. – Jeśli nie mamy ukończonych studiów medycznych i nie mamy uprawnień do bycia okulistą, to dobrym, a zarazem jedynym rozwiązaniem jest założenie salonu optycznego.

Franczyzobiorcą marki może zostać każdy, kto posiada wystarczające środki finansowe i chce je zainwestować w otwarcie salonu.

– Bardzo ważne jest zaangażowanie osobiste, otwartość, umiejętności organizacyjne – podkreśla Lidia Żarnowska-Prętka.

VisionOptyk preferuje miasta wielkości 20- 40 tys. mieszkańców. Trzeba znaleźć lokal o powierzchni ok. 40 m2, w atrakcyjnej lokalizacji. Potrzebna jest też duża witryna. Na inwestycję należy zaplanować 120-150 tys. zł – w zależności od wielkości lokalu, jego wyposażenia i stanu technicznego. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 1 tys. zł.

– Jako franczyzodawca zapewniamy wyszkolenie i wszechstronną pomoc w uruchomieniu sklepu, asortyment przy zachowaniu bardzo konkurencyjnych cen, projekt wystroju salonów, atrakcyjne formy rozliczeń, stałą i wszechstronna opiekę nad franczyzobiorcami, uczestnictwo w promocjach i innych działaniach marketingowo-reklamowych – dodaje Lidia Żarnowska-Prętka.

Franczyzodawca szacuje, że w przypadku atrakcyjnej lokalizacji, dobrej koniunktury na rynku oraz pełnego zaangażowania franczyzobiorcy w prowadzenie salonu, zwrot z inwestycji może nastąpić już po 6-12 miesiącach jego działania.

 

WIZYTÓWKA VISIONOPTYK

Sieć salonów optycznych.

  • 80 sklepów
  • inwestycja 120-150 tys.
  • opłata wstępna 5 tys.
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €