Jak zarobić na oddłużaniu

Na pomoc konsumentom
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Upadłości-Ekspert to marka, w ramach której eksperci reprezentujący współpracujące z sobą podmioty gospodarcze, pomagają głównie w oddłużaniu osób fizycznych poprzez upadłość tzw. konsumencką.
– Jest to najskuteczniejszy sposób na to, aby długi zostały umorzone – mówi Adam Rogalski, ekspert marki Upadłości-Ekspert.

Upadłość konsumencka

Takie postępowanie musi być przeprowadzone na drodze sądowej.

– Dzięki niemu dłużnik uwalnia się od postępowań windykacyjnych i egzekucji komorniczych. Po przeprowadzeniu takiego postępowania wcześniej zadłużona osoba rozpocznie normalne i spokojne życie oraz zacznie wreszcie zarabiać na siebie – mówi Adam Rogalski.

Jego zdaniem świadomość na temat istnienia takich rozwiązań wciąż jest niewielka.
– Przepisy o upadłości konsumenckiej są w Polsce stosunkowo nowe, a co więcej, dopiero liberalizacja tego prawa w 2020 roku sprawiła, że to rozwiązanie stało się dostępne dla bardzo szerokiego grona zadłużonych – tłumaczy Adam Rogalski.

Eksperci pomagają osobom zadłużonym przede wszystkim w opracowaniu wniosku oraz wszelakich pism wymaganych na różnych etapach toczącego się postępowania przez sąd, czy przez syndyka.

Obecnie zauważalny jest wzrost liczby osób, które szukają pomocy w firmach specjalizujących się w oddłużaniu poprzez upadłość.
– Jest to efekt wcześniejszej pandemii, ale także wzrostu cen i kosztów życia  oraz wysokich i wciąż rosnących stóp procentowych. Wiele osób, które przez lata dobrze radziło sobie z obsługą zobowiązań, nagle straciło z dnia na dzień możliwość spłaty wciąż rosnących rat. Obecnie wartość zobowiązań, które nie są płacone regularnie, wynosi ponad  72 mld zł i dotyczy ponad 2,6 mln osób – mówi Adam Rogalski.
Jego zdaniem problem z zadłużeniem Polaków będzie rósł, a co za tym idzie będzie zwiększać się zapotrzebowanie na usługi oddłużania.

Marce sprzyja także to, że szereg działalności gospodarczych prowadzonych jest od wielu lat na granicy opłacalności, czy też z ewidentną stratą. Współpraca z marką Upadłości-Expert to dla nich szansa na rozwój.

– Od października ubiegłego roku umożliwiamy zainteresowanym podjęcie współpracy poprzez otwieranie placówek partnerskich Upadłości-Ekspert – mówi Adam Rogalski.

Intratny biznes

Marka Upadłości-Expert najchętniej nawiąże współpracę z osobami i firmami z branż finansowo-majątkowych, które mają wiedzę i doświadczenie związane z pośrednictwem finansowym, pożyczkami, windykacją, restrukturyzacją. Nie jest to jednak konieczny wymóg. Aby rozpocząć współpracę nie trzeba kupować drogiego sprzętu, maszyn, surowców czy towarów. – Poszukujemy osób przedsiębiorczych, odpowiedzialnych i empatycznych, bo problemy naszych klientów, którym pomagamy są bardzo poważne – tłumaczy Adam Rogalski.

Partner musi dysponować kwotą przynajmniej 20 tys. zł na start. W ramach podjętej współpracy franczyzodawca oferuje szkolenia zakończone certyfikatem i kompletne know-how, w tym pakiet wzorów pism, umów i innych dokumentów oraz materiały marketingowe, a także wsparcie przez cały okres trwania umowy współpracy.

Oprócz tego potrzeba około 15 tys. zł na uruchomienie i wyposażenie biura, a przede wszystkim na reklamę i marketing. Opłata miesięczna jest stała i wynosi 2 tys. zł netto. Przy stosowaniu się do wskazań i wymogów franczyzodawcy zwrot z inwestycji następuje szybko. W ramach kompleksowej obsługi jednego klienta, zarówno przed jak i po ogłoszonej wobec niego upadłości, łączne wynagrodzenie wynosi średnio od 5 do 8 tys. zł.

– Jeden z naszych nowych partnerów w ciągu niespełna trzech miesięcy tego roku, podpisał prawie 50 umów – mówi Adam Rogalski.

Obecnie pod szyldem marki działa pięć placówek własnych oraz sześć placówek partnerskich.
– Prowadzimy szereg rozmów z kolejnymi, zainteresowanymi partnerami. Działamy głównie w Polsce południowej, ale rozmawiamy już z kandydatami, którzy chcą z nami współpracować w miastach na terenie całego kraju – mówi Adam Rogalski.

WIZYTÓWKA UPADŁOŚCI-EXPERT

  • Kwota inwestycji: 35 tys. zł
  • Opłaty miesięczne: 2 tys. zł
  • Liczba placówek: 5 własnych i 6 franczyzowych

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €