Franczyza na czasie
– Firmy coraz chętniej przenoszą swoje biznesy do sieci, więc marketing internetowy ma się dobrze – mówi Michał Schnell, właściciel Social Media Group.
Jak branża marketingowa odnajduje się dzisiaj na rynku?
Branża social media oraz marketingu internetowego ma się bardzo dobrze. Firmy chętnie przenoszą swoje biznesy do sieci, a w ślad za tym rośnie zapotrzebowanie na profesjonalne usługi marketingu internetowego. Coraz więcej firm decyduje się na outsourcing takich usług, ponieważ wolą powierzyć prowadzenie swoich mediów społecznościowych specjalistom, którzy wiedzą, jak robić to skutecznie.
Z jakimi wyzwaniami muszą się państwo dzisiaj mierzyć?
Największym wyzwaniem jest wysoka inflacja. Dotyka ona wszystkich przedsiębiorstw bez wyjątku i niewątpliwie odbija się na ich funkcjonowaniu. Wpływa na wzrost kosztów usług oraz pracowników. Na szczęście biznes internetowy jest stabilny. Nie odczuwamy istotnych zmian, które negatywnie odbiłyby się na naszej działalności, choć obserwujemy pewne trendy, które pojawiają się w działalności stawiających na nasze usługi firm.
Jeśli chodzi o sytuację w gospodarce i wojnę w Ukrainie, to podobnie jak w czasie pandemii, kiedy wiele firm bankrutowało, my notujemy większe zyski. To dlatego, że firmom bardziej zależy na rozwoju w social mediach oraz na aktywnym marketingu online. W ten sposób mogą bowiem nie tylko pozyskiwać nowych klientów, lecz także umacniać relacje z obecnymi. Jest to szczególnie istotne dla tych spółek, które w związku z sytuacją na Ukrainie czy sytuacją gospodarczą mają pewne problemy – aktywność w sieci i przemyślane działania marketingowe mogą pomóc im zminimalizować straty, a nawet stworzyć nowe możliwości zarabiania.
Czy to dobry czas na otwieranie franczyzy w branży marketingowej?
Franczyza w naszej branży zawsze jest dobrym rozwiązaniem, także, a może nawet w szczególności, w trudnych czasach, ponieważ jest bezpieczniejsza i niesie za sobą znacznie mniejsze ryzyko porażki. Działalność franczyzowa opiera się na sprawdzonym pomyśle, który okazał się już dobrym sposobem na pewny dochód dla wielu osób. Nie inwestujemy więc w kota w worku. W sieci można ponadto wypracować większy zysk, ograniczając jednocześnie do minimum koszty związane z prowadzeniem działalności, co dla początkującego przedsiębiorcy zawsze jest ważne.
Jakie macie plany na ten rok?
Nasza branża rozwija się bardzo prężnie, a do Social Media Group wciąż zgłaszają się nowe osoby chętne do współpracy. Planujemy zatem otworzyć kolejne jednostki franczyzowe, a dodatkowo mamy zamiar wprowadzić dla naszych obecnych franczyzobiorców dodatkowe szkolenia, które pomogą im działać jeszcze efektywniej.
W swojej pracy wykorzystujemy potęgę social mediów, aby realizować założenia biznesowe współpracujących z nami marek oraz zwiększać ich widoczność w sieci i rozpoznawalność, a także umacniać ich relacje z konsumentami. Cel ten realizujemy na wielu polach, w tym m.in. poprzez aktywne prowadzenie za naszych klientów profili firmowych w mediach społecznościowych. Skupiamy się ponadto na realizacji umiejętnie zaplanowanych strategii marketingowych oraz wdrażamy profesjonalne kampanie reklamowe.
Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?
Nasz biznes jest dobry dla każdej osoby, która interesuje się social mediami i wie, jak one funkcjonują. Od przyszłych partnerów wymagamy prowadzenia działalności gospodarczej lub chęci jej założenia – jest to niezbędne, by stać się franczyzobiorcą Social Media Group. Do codziennej pracy w tej branży potrzebny będzie oczywiście również laptop z szybkim dostępem do Internetu oraz telefon komórkowy. Nie wymagamy natomiast, by nasi partnerzy otwierali biuro stacjonarne. Z powodzeniem swoją działalność prowadzić można z domu, jeszcze bardziej ograniczając w ten sposób koszty. Od naszych przyszłych partnerów nie wymagamy ponadto kierunkowej wiedzy czy doświadczenia w marketingu. Wszystkim naszym franczyzobiorcom gwarantujemy specjalistyczne szkolenia wdrażające.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA SOCIAL MEDIA GROUP
- Kwota inwestycji – 20 tys. zł
- Opłata miesięczna – 300 zł
- Liczba placówek – 2 własne i 33 franczyzowe
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


