Sprzedajemy kawę i rzemieślnicze słodycze
Baumgart Kaffee szuka franczyzobiorców, którzy będą dystrybuować produkty marki w całej Polsce. Dostaną wyłączność terytorialną.
Po ukończeniu studiów Jakub Baumgart szukał pomysłu na biznes. Jego wybór padł na rodzinną palarnię kawy.
– W sumie prowadzę palarnię już od 9 lat. Cztery lata temu przeprowadziliśmy rebranding i działamy pod szyldem Baumgart Kaffee – opowiada Jakub Baumgart, franczyzodawca Baumgart Kaffee.
Dla ścisłości należy jednak dodać, że kawa to nie jedyny produkt w portfolio Baumgart Kaffee. Są też herbaty, a bardzo dużą część oferty stanowią rzemieślniczo produkowane słodycze, m.in. czekolady, praliny, czekoladowe lizaki – wszystko robione z prawdziwej belgijskiej czekolady.
– Sprzedaż słodyczy generuje obecnie największy procent naszych obrotów – podkreśla Jakub Baumgart. – To nie są tanie produkty, ale za to z najwyższej półki jakościowej. Najczęściej służą jako prezenty.
Sieć dystrybucji
Do tej pory Baumgart Kaffee rozwijał się organicznie, sprzedając swoje produkty poprzez przedstawicieli handlowych i dwa sklepy firmowe. Teraz chce zbudować sieć franczyzową. Franczyzobiorcy będą się zajmować regionalną dystrybucja produktów, z gwarancją wyłączności terytorialnej.
– Franczyzobiorcy będą nawiązywać i utrzymywać kontakty z klientami na swoim terenie, przyjmować zamówienia – wyjaśnia Jakub Baumgart. – A możliwości dystrybucyjne naszych produktów są bardzo szerokie. To m.in. lokalne sklepy w typie delikatesów, też sklepy ze zdrową żywnością, kwiaciarnie, kawiarnie, hotele, ale największy procent naszych klientów to firmy. Warto też nawiązać współpracę z agencjami reklamowymi, które przygotowują oferty dla klientów biznesowych. Możemy przygotować personalizowane produkty, sygnowane ich logo, czy też zestawy prezentowe dla pracowników. Przygotowywaliśmy np. jednorazowo 17 tys. takich zestawów dla Grupy LPP.
Do franczyzobiorców w konkretnych regionach będę też spływać zamówienia składane przez sklep internetowy.
Rozwój biznesu
Na inwestycję początkową potrzeba min. 40 tys. zł. Z czego 8 tys. zł to jednorazowa opłata wstępna, zawierająca pakiet szkoleń i materiałów marketingowych. Reszta kwoty przeznaczana jest na zatowarowanie w produkty.
– Wymagamy, aby były to pieniądze własne, nie pochodzące z kredytu – zaznacza Jakub Baumgart. – Ważne jest także, aby franczyzobiorca miał finansowe zabezpieczenie na minimum trzy pierwsze miesiące prowadzenia działalności. Każdy biznes wymaga czasu, aby mógł się rozkręcić.
Wraz z rozwojem biznesu franczyzobiorca będzie mógł zatrudnić własnych handlowców.
– Może też, choć nie musi otworzyć sklep stacjonarny – dodaje Jakub Baumgart. – Sądzimy, że najlepszy czas na taki ruch to najwcześniej po 3-6 miesiącach od nawiązania z nami współpracy.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży.
– A nasze produkty są wysokomarżowe – podkreśla Jakub Baumgart. – Średnia marża to 40-50 proc.
Bumgart Kaffee docelowo chce mieć w całej Polsce 40 franczyzobiorców.
WIZYTÓWKA BAUMGART KAFFEE
Producent i dystrybutor kawy oraz rzemieślniczo wyrabianych słodyczy.
- inwestycja początkowa min. 40 tys. zł
- średnia marża 40-50 proc.
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


