Array ( [article] => Array ( [pid] => 75025 [country] => pl [article_id] => 12382 [article_date] => 2022-06-06 [articletype_id] => 1 [article_title] => Otwieramy biuro podróży [article_intro] => Do sieci Wakacje.pl mogą przystąpić zarówno właściciele nowo otwieranych salonów, jak i agenci działający już pod innym szyldem. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 10 [img_photo_description] => [secret] => scrtk8fe2bfe6526f04da004d65fe9ef65972 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => turystyka i hotele [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => otwieramy-biuro-podrozy [article_title_striped] => Otwieramy biuro podróży [dir] => article [article_text_photo] =>

Wakacje.pl są właścicielem największej sieci franczyzowej w branży turystyki zorganizowanej. Obecnie ta sieć liczy blisko 300 salonów sprzedaży, działających pod dwiema markami: Wakacje.pl i Wakacyjny Świat.

– Są jeszcze miasta i regiony, w których nie posiadamy odpowiedniej reprezentacji naszych salonów i tam planujemy rozwój. Do nich należy np. północno-zachodnia część kraju – informuje Wioletta Zarzycka, dyrektor sprzedaży i rozwoju sieci stacjonarnej w Wakacje.pl. – Preferujemy lokalizacje w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców, ale tak naprawdę każde zgłoszenie rozpatrujemy indywidualnie, oceniając również potencjał sprzedażowy lokali w mniejszych miejscowościach.

Doświadczenie niekonieczne

Jeśli chodzi o wymagania wobec kandydatów, to - jak mówi franczyzodawca - doświadczenie w branży turystycznej ułatwia prowadzenie biura podróży, ale nie jest warunkiem koniecznym.

– Zasadą franczyzy Wakacje.pl jest działanie w oparciu o partnerstwo biznesowe. Dostarczamy naszym partnerom wsparcia w czterech głównych obszarach: sprzedażowym, marketingowym, logistycznym i administracyjnym. W zamian oczekujemy chęci rozwoju marki na rynku lokalnym, zatrudnienia wykwalifikowanych doradców z doświadczeniem w branży turystycznej lub sprzedaży, otwartości na zmiany oraz gotowości do udziału w szkoleniach, które prowadzimy – wylicza Wioletta Zarzycka.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Do sieci Wakacje.pl i Wakacyjny Świat mogą przystąpić zarówno właściciele nowo otwieranych salonów, jak i agenci działający już pod własnym brandem czy w innej sieci agencyjnej.

Rekomendowane lokalizacje dla salonów to miejsca o dużym przepływie ludzi, z łatwym dojazdem i dostępnością miejsc parkingowych. Mogą to być lokale w galeriach handlowych lub w ich pobliżu, najlepiej z dużą witryną lub zlokalizowane w centrum miasta, w ciągach handlowych. Powierzchnia sali sprzedaży salonu Wakacje.pl powinna mieć powyżej 20 m2. Może to być również wyspa o powierzchni 10-20 m2 w pasażu handlowym.

– Oczywiście udzielamy naszym partnerom wsparcia w wyborze optymalnej lokalizacji salonu, a także w zaprojektowaniu jego wnętrza i witryny – dodaje Wioletta Zarzycka. – Sami pozyskujemy również lokalizacje, które jesteśmy w stanie zaoferować kandydatom. Pomagamy również w realizacji formalności związanych z udostępnieniem ofert poszczególnych touroperatorów oraz promocji salonu.

W sieci raźniej

Łączny koszt inwestycji w salon Wakacje.pl to ok. 30 tys. zł netto. Kwota ta obejmuje opłatę licencyjną, wyposażenie lokalu, jego branding i materiały marketingowe na start. Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 10 tys. zł netto.

– Od naszych partnerów nie pobieramy dodatkowych opłat miesięcznych. Bezpłatne jest dla nich korzystanie z naszego autorskiego systemu CRM, szkoleń wewnętrznych, obsługi helpdesk czy porad z zakresu public relations i marketingu – zapewnia Wioletta Zarzycka. – Na przestrzeni 23 lat działalności w Wakacje.pl wypracowaliśmy skuteczne sposoby przedstawiania i sprzedaży oferty. Tymi technikami sprzedaży i wieloletnim doświadczeniem na rynku turystyki zorganizowanej dzielimy się z naszymi partnerami podczas cyklicznych szkoleń. Ponadto, franczyzobiorcy zyskują dostęp do szerokiej oferty touroperatorskiej, uproszczonego systemu rozliczeń, preferencyjnych warunków sprzedaży usług dodatkowych (ubezpieczenia, parkingi) i unikalnych produktów, a także możliwość korzystania z umów podpisanych przez Wakacje.pl z różnymi podmiotami, m.in. SixPayment, Sodexo i My Benefit.

Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedanych wycieczek i produktów dodatkowych (np. biletów czarterowych).

Czy turystyka to obecnie atrakcyjna branża?

– Wyjazd z biurem podróży to najbezpieczniejsza forma podróżowania – nie tylko ze względu na zabezpieczenie wpłaconych środków czy opiekę rezydentów na miejscu, ale też gwarancje chroniące nas na wypadek zmiany planów – przekonuje Wioletta Zarzycka. – Z badań przeprowadzanych przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna, na zlecenie Wakacje.pl wynika, że 46 proc. osób, które planują w tym roku zagraniczne wakacje, skorzysta przy tym z usług biura podróży. W dodatku, po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa, wiele osób czuje głód podróżowania. Stąd też oferta biur podróży cieszy się ogromnym zainteresowaniem.

 

WIZYTÓWKA WAKACJE.PL

Sieć biur podróży.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/12382/otwieramy-biuro-podrozy/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 192097 [country_item] => pl [description] => [path] => ece/81b/biuro-podrozy.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 47853 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 192027 [country_item] => pl [description] => Łączny koszt inwestycji w salon Wakacje.pl to ok. 30 tys. zł netto. [path] => b7d/d1a/salon_wakacjepl_katowice_1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Na start [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47846 ) [1] => Array ( [pid] => 192026 [country_item] => pl [description] => Rekomendowane lokalizacje dla salonów Wakacje.pl to miejsca o dużym przepływie ludzi, z łatwym dojazdem i dostępem do parkingu. [path] => d9d/692/salon_wakacjepl_katowice.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Gdzie otworzyć? [img_width] => 1115 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47845 ) ) ) [og_image] => b7d/d1a/salon_wakacjepl_katowice_1.jpg [article_date_formated] => 06.06.2022 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 192027 [country_item] => pl [description] => Łączny koszt inwestycji w salon Wakacje.pl to ok. 30 tys. zł netto. [path] => b7d/d1a/salon_wakacjepl_katowice_1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Na start [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47846 ) [1] => Array ( [pid] => 192026 [country_item] => pl [description] => Rekomendowane lokalizacje dla salonów Wakacje.pl to miejsca o dużym przepływie ludzi, z łatwym dojazdem i dostępem do parkingu. [path] => d9d/692/salon_wakacjepl_katowice.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Gdzie otworzyć? [img_width] => 1115 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47845 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 192027 [country_item] => pl [description] => Łączny koszt inwestycji w salon Wakacje.pl to ok. 30 tys. zł netto. [path] => b7d/d1a/salon_wakacjepl_katowice_1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Na start [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47846 ) [1] => Array ( [pid] => 192026 [country_item] => pl [description] => Rekomendowane lokalizacje dla salonów Wakacje.pl to miejsca o dużym przepływie ludzi, z łatwym dojazdem i dostępem do parkingu. [path] => d9d/692/salon_wakacjepl_katowice.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Gdzie otworzyć? [img_width] => 1115 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47845 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Wakacje.pl [id] => 1316 [type] => 10 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 10 [link] => /franczyza/1316/wakacje-pl/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 184509 [country_item] => pl [description] => [path] => 639/6b7/wakacje_pl_loo_cmyk.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 159 [itemserver_id] => 45940 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 184513 [country_item] => pl [description] => [path] => 8db/f36/1_pierwsze_w_kolejno_ci.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 45944 ) [1] => Array ( [pid] => 184512 [country_item] => pl [description] => [path] => 31c/f39/img_7523.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 45943 ) [2] => Array ( [pid] => 184510 [country_item] => pl [description] => [path] => dec/912/biuro_podr_y_d_browa.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1121 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 45941 ) [3] => Array ( [pid] => 196132 [country_item] => pl [description] => [path] => 5a7/876/poznan_komorniki.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48644 ) [4] => Array ( [pid] => 196133 [country_item] => pl [description] => [path] => 539/fed/gryfino.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1197 [itemserver_id] => 48645 ) [5] => Array ( [pid] => 196131 [country_item] => pl [description] => [path] => 5b4/16e/otwock_kupiecka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48643 ) ) ) ) ) )

Otwieramy biuro podróży

Na start
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Wakacje.pl są właścicielem największej sieci franczyzowej w branży turystyki zorganizowanej. Obecnie ta sieć liczy blisko 300 salonów sprzedaży, działających pod dwiema markami: Wakacje.pl i Wakacyjny Świat.

– Są jeszcze miasta i regiony, w których nie posiadamy odpowiedniej reprezentacji naszych salonów i tam planujemy rozwój. Do nich należy np. północno-zachodnia część kraju – informuje Wioletta Zarzycka, dyrektor sprzedaży i rozwoju sieci stacjonarnej w Wakacje.pl. – Preferujemy lokalizacje w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców, ale tak naprawdę każde zgłoszenie rozpatrujemy indywidualnie, oceniając również potencjał sprzedażowy lokali w mniejszych miejscowościach.

Doświadczenie niekonieczne

Jeśli chodzi o wymagania wobec kandydatów, to - jak mówi franczyzodawca - doświadczenie w branży turystycznej ułatwia prowadzenie biura podróży, ale nie jest warunkiem koniecznym.

– Zasadą franczyzy Wakacje.pl jest działanie w oparciu o partnerstwo biznesowe. Dostarczamy naszym partnerom wsparcia w czterech głównych obszarach: sprzedażowym, marketingowym, logistycznym i administracyjnym. W zamian oczekujemy chęci rozwoju marki na rynku lokalnym, zatrudnienia wykwalifikowanych doradców z doświadczeniem w branży turystycznej lub sprzedaży, otwartości na zmiany oraz gotowości do udziału w szkoleniach, które prowadzimy – wylicza Wioletta Zarzycka.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Do sieci Wakacje.pl i Wakacyjny Świat mogą przystąpić zarówno właściciele nowo otwieranych salonów, jak i agenci działający już pod własnym brandem czy w innej sieci agencyjnej.

Rekomendowane lokalizacje dla salonów to miejsca o dużym przepływie ludzi, z łatwym dojazdem i dostępnością miejsc parkingowych. Mogą to być lokale w galeriach handlowych lub w ich pobliżu, najlepiej z dużą witryną lub zlokalizowane w centrum miasta, w ciągach handlowych. Powierzchnia sali sprzedaży salonu Wakacje.pl powinna mieć powyżej 20 m2. Może to być również wyspa o powierzchni 10-20 m2 w pasażu handlowym.

– Oczywiście udzielamy naszym partnerom wsparcia w wyborze optymalnej lokalizacji salonu, a także w zaprojektowaniu jego wnętrza i witryny – dodaje Wioletta Zarzycka. – Sami pozyskujemy również lokalizacje, które jesteśmy w stanie zaoferować kandydatom. Pomagamy również w realizacji formalności związanych z udostępnieniem ofert poszczególnych touroperatorów oraz promocji salonu.

W sieci raźniej

Łączny koszt inwestycji w salon Wakacje.pl to ok. 30 tys. zł netto. Kwota ta obejmuje opłatę licencyjną, wyposażenie lokalu, jego branding i materiały marketingowe na start. Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 10 tys. zł netto.

– Od naszych partnerów nie pobieramy dodatkowych opłat miesięcznych. Bezpłatne jest dla nich korzystanie z naszego autorskiego systemu CRM, szkoleń wewnętrznych, obsługi helpdesk czy porad z zakresu public relations i marketingu – zapewnia Wioletta Zarzycka. – Na przestrzeni 23 lat działalności w Wakacje.pl wypracowaliśmy skuteczne sposoby przedstawiania i sprzedaży oferty. Tymi technikami sprzedaży i wieloletnim doświadczeniem na rynku turystyki zorganizowanej dzielimy się z naszymi partnerami podczas cyklicznych szkoleń. Ponadto, franczyzobiorcy zyskują dostęp do szerokiej oferty touroperatorskiej, uproszczonego systemu rozliczeń, preferencyjnych warunków sprzedaży usług dodatkowych (ubezpieczenia, parkingi) i unikalnych produktów, a także możliwość korzystania z umów podpisanych przez Wakacje.pl z różnymi podmiotami, m.in. SixPayment, Sodexo i My Benefit.

Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedanych wycieczek i produktów dodatkowych (np. biletów czarterowych).

Czy turystyka to obecnie atrakcyjna branża?

– Wyjazd z biurem podróży to najbezpieczniejsza forma podróżowania – nie tylko ze względu na zabezpieczenie wpłaconych środków czy opiekę rezydentów na miejscu, ale też gwarancje chroniące nas na wypadek zmiany planów – przekonuje Wioletta Zarzycka. – Z badań przeprowadzanych przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna, na zlecenie Wakacje.pl wynika, że 46 proc. osób, które planują w tym roku zagraniczne wakacje, skorzysta przy tym z usług biura podróży. W dodatku, po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa, wiele osób czuje głód podróżowania. Stąd też oferta biur podróży cieszy się ogromnym zainteresowaniem.

 

WIZYTÓWKA WAKACJE.PL

Sieć biur podróży.

  • ok. 300 salonów
  • inwestycja ok. 30 tys. zł netto

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €