Array ( [article] => Array ( [pid] => 74810 [country] => pl [article_id] => 12357 [article_date] => 2022-05-17 [articletype_id] => 34 [article_title] => Biznes z bubble tea [article_intro] => Katarzyna Bakalarczyk współpracę z Crazy Bubble zaczynała od pracy w jednym z punktów marki. Z czasem została jej franczyzobiorczynią. Czy to się opłacało? [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 7 [img_photo_description] => [secret] => scrtkca5fe71ff071eb3ddc85974f889b5d52 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => gastronomia [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => biznes-bubble-tea [article_title_striped] => Biznes z bubble tea [dir] => article [article_text_photo] =>

Marka Crazy Bubble od 2012 roku buduje sieć punktów, serwujących pochodzącą z Tajwanu herbatę z kulkami tapioki, popping boba oraz nata de coco, czyli bubble tea. Sieć obecnie posiada około 100 punktów w Polsce i za granicą – z czego dziesięć powstało w tym roku. Jedną z franczyzowych placówek, w Bytomiu, prowadzi Katarzyna Bakalarczyk.

– Kiedy zaczynałam studia postanowiłam znaleźć sobie pracę – wspomina Katarzyna Bakalarczyk. – Dostałam ją właśnie w jednym z punktów Crazy Bubble. Później zostałam jego kierownikiem. Z czasem pomyślałam, że może spróbuję sił we własnym biznesie i sama otworzę taki punkt w formie współpracy franczyzowej. Znałam w końcu produkt i markę, zatem wiedziałam, jak prowadzić ten biznes.

I tak się stało. Katarzyna Bakalarczyk przejęła punkt Crazy Bubble, który wcześniej był własnością marki, w galerii Agora Bytom.

– Na początku przez większość godzin pracowałam sama, wspierana tylko przez jednego pracownika – opowiada franczyzobiorczyni. – Teraz mam trzech pracowników, moja wyspa jest czynna w godzinach pracy galerii, czyli od 9 do 21. Sama bywam w niej kilka razy w tygodniu.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Wyspa Crazy Bubble to jedyny biznes Katarzyny Bakalarczyk i – jak zapewnia franczyzobiorczyni – przynosi jej zadowalające dochody.

– Klienci to przede wszystkim nastolatki, młodzież, studenci – mówi nasza rozmówczyni. – Świadomość Polaków, jeśli chodzi o nasz produkt, w ostatnim czasie bardzo wzrosła. Widać to chociażby po fakcie, że zaciera się sezonowość w sprzedaży. Kiedyś najlepszymi miesiącami były te najcieplejsze, dziś już nie ma aż tak dużej różnicy.

Katarzyna Bakalarczyk już myśli o otwarciu kolejnego punktu Crazy Bubble, prawdopodobnie w tym roku, w innym śląskim mieście.

Dwa modele

Crazy Bubble ma do zaproponowania dwa modele współpracy. Model partnerski jest skierowany do osób, które prowadzą już biznes gastronomiczny, np.lodziarnię czy cukiernię. Mogą w ten sposób poszerzyć swoją ofertę. Drugi wariant to klasyczna franczyza. Punkty powstają głównie w formacie wysp handlowych, zlokalizowanych w galeriach (choć są też lokale stacjonarne, przyuliczne, np. przy Krupówkach w Zakopanem). Wyspy mają powierzchnię min. 10 m2. Ich koszt to 65-70 tys. zł netto. Franczyzodawca zajmuje się przygotowaniem projektu takiego punktu, wyposażeniem, wyklejeniem. Obecnie marka ma 70 punktów franczyzowych, prowadzonych przez 30 licencjobiorców.

– Niektórzy nasi franczyzobiorcy prowadza nawet po 8-10 punktów – podkreśla Jakub Woźniczka z Crazy Bubble. – Przy odpowiedniej organizacji i pomocy menadżerów w poszczególnych punktach, jest to wykonalne. Pokazuje też, że biznes jest dochodowy – skoro większość naszych franczyzobiorców nie poprzestaje na jednej placówce.

Punkty są zlokalizowane w całej Polsce, ale najwięcej jest ich w południowej części kraju. Teraz franczyzodawca chce mocniej skupić się na rozbudowie sieci w obszarze nadmorskim oraz na Warmii i Mazurach. Ale to nie jedyne plany marki.

– Planujemy również ekspansję zagraniczną – zdradza Jakub Woźniczka. – Działamy już w Rumunii i na Litwie, gdzie mamy masterfranczyzobiorców. Teraz chcemy wyjść na kolejne rynki. Myślimy o krajach popularnych turystycznie, jak Chorwacja, Hiszpania, Włochy. Przygotowujemy obecnie nasz pakiet franczyzowy pod tym kątem - dostosowujemy materiały reklamowe, kreujemy nowe receptury.

Za granicą marka szuka zarówno indywidualnych franczyzobiorców, jak i chętnych na licencję master.

 

WIZYTÓWKA CRAZY BUBBLE

Sieć punktów z bubble tea.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/12357/biznes-bubble-tea/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => mój franchising [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 39 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => moj-franchising ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191384 [country_item] => pl [description] => [path] => 7a1/e3d/crazy_bubble_katarzyna_bakalarczyk.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 47699 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191391 [country_item] => pl [description] => Punkty Crazy Bubble powstają głównie w formacie wysp handlowych, zlokalizowanych w galeriach. [path] => 250/d18/b04838a6-56ed-46c7-bd39-53b957f86f84.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Bubble tea z wyspy [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 47701 ) [1] => Array ( [pid] => 191385 [country_item] => pl [description] => "Niektórzy nasi franczyzobiorcy prowadza nawet po 8-10 punktów ." [path] => 492/bb8/kuba_1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Jakub Woźniczka, Crazy Bubble: [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47700 ) ) ) [og_image] => 250/d18/b04838a6-56ed-46c7-bd39-53b957f86f84.jpg [article_date_formated] => 17.05.2022 [article_day] => Wtorek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191391 [country_item] => pl [description] => Punkty Crazy Bubble powstają głównie w formacie wysp handlowych, zlokalizowanych w galeriach. [path] => 250/d18/b04838a6-56ed-46c7-bd39-53b957f86f84.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Bubble tea z wyspy [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 47701 ) [1] => Array ( [pid] => 191385 [country_item] => pl [description] => "Niektórzy nasi franczyzobiorcy prowadza nawet po 8-10 punktów ." [path] => 492/bb8/kuba_1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Jakub Woźniczka, Crazy Bubble: [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47700 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191391 [country_item] => pl [description] => Punkty Crazy Bubble powstają głównie w formacie wysp handlowych, zlokalizowanych w galeriach. [path] => 250/d18/b04838a6-56ed-46c7-bd39-53b957f86f84.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Bubble tea z wyspy [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 47701 ) [1] => Array ( [pid] => 191385 [country_item] => pl [description] => "Niektórzy nasi franczyzobiorcy prowadza nawet po 8-10 punktów ." [path] => 492/bb8/kuba_1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Jakub Woźniczka, Crazy Bubble: [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47700 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Crazy Bubble [id] => 1562 [type] => 7 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 12 [link] => /franczyza/1562/crazy-bubble/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 196012 [country_item] => pl [description] => [path] => f7d/8cd/crazybubble-black.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 214 [itemserver_id] => 48581 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191644 [country_item] => pl [description] => [path] => 4a9/f21/image1.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47759 ) [1] => Array ( [pid] => 191643 [country_item] => pl [description] => [path] => 35f/d75/image6.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47758 ) [2] => Array ( [pid] => 191642 [country_item] => pl [description] => [path] => 063/015/image5.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47757 ) [3] => Array ( [pid] => 191641 [country_item] => pl [description] => [path] => 625/154/image4.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47756 ) [4] => Array ( [pid] => 191640 [country_item] => pl [description] => [path] => 6b4/e09/image3.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 47755 ) [5] => Array ( [pid] => 191639 [country_item] => pl [description] => [path] => 222/2f1/image2.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 47754 ) ) ) ) ) )

Biznes z bubble tea

Bubble tea z wyspy
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Crazy Bubble od 2012 roku buduje sieć punktów, serwujących pochodzącą z Tajwanu herbatę z kulkami tapioki, popping boba oraz nata de coco, czyli bubble tea. Sieć obecnie posiada około 100 punktów w Polsce i za granicą – z czego dziesięć powstało w tym roku. Jedną z franczyzowych placówek, w Bytomiu, prowadzi Katarzyna Bakalarczyk.

– Kiedy zaczynałam studia postanowiłam znaleźć sobie pracę – wspomina Katarzyna Bakalarczyk. – Dostałam ją właśnie w jednym z punktów Crazy Bubble. Później zostałam jego kierownikiem. Z czasem pomyślałam, że może spróbuję sił we własnym biznesie i sama otworzę taki punkt w formie współpracy franczyzowej. Znałam w końcu produkt i markę, zatem wiedziałam, jak prowadzić ten biznes.

I tak się stało. Katarzyna Bakalarczyk przejęła punkt Crazy Bubble, który wcześniej był własnością marki, w galerii Agora Bytom.

– Na początku przez większość godzin pracowałam sama, wspierana tylko przez jednego pracownika – opowiada franczyzobiorczyni. – Teraz mam trzech pracowników, moja wyspa jest czynna w godzinach pracy galerii, czyli od 9 do 21. Sama bywam w niej kilka razy w tygodniu.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Wyspa Crazy Bubble to jedyny biznes Katarzyny Bakalarczyk i – jak zapewnia franczyzobiorczyni – przynosi jej zadowalające dochody.

– Klienci to przede wszystkim nastolatki, młodzież, studenci – mówi nasza rozmówczyni. – Świadomość Polaków, jeśli chodzi o nasz produkt, w ostatnim czasie bardzo wzrosła. Widać to chociażby po fakcie, że zaciera się sezonowość w sprzedaży. Kiedyś najlepszymi miesiącami były te najcieplejsze, dziś już nie ma aż tak dużej różnicy.

Katarzyna Bakalarczyk już myśli o otwarciu kolejnego punktu Crazy Bubble, prawdopodobnie w tym roku, w innym śląskim mieście.

Dwa modele

Crazy Bubble ma do zaproponowania dwa modele współpracy. Model partnerski jest skierowany do osób, które prowadzą już biznes gastronomiczny, np.lodziarnię czy cukiernię. Mogą w ten sposób poszerzyć swoją ofertę. Drugi wariant to klasyczna franczyza. Punkty powstają głównie w formacie wysp handlowych, zlokalizowanych w galeriach (choć są też lokale stacjonarne, przyuliczne, np. przy Krupówkach w Zakopanem). Wyspy mają powierzchnię min. 10 m2. Ich koszt to 65-70 tys. zł netto. Franczyzodawca zajmuje się przygotowaniem projektu takiego punktu, wyposażeniem, wyklejeniem. Obecnie marka ma 70 punktów franczyzowych, prowadzonych przez 30 licencjobiorców.

– Niektórzy nasi franczyzobiorcy prowadza nawet po 8-10 punktów – podkreśla Jakub Woźniczka z Crazy Bubble. – Przy odpowiedniej organizacji i pomocy menadżerów w poszczególnych punktach, jest to wykonalne. Pokazuje też, że biznes jest dochodowy – skoro większość naszych franczyzobiorców nie poprzestaje na jednej placówce.

Punkty są zlokalizowane w całej Polsce, ale najwięcej jest ich w południowej części kraju. Teraz franczyzodawca chce mocniej skupić się na rozbudowie sieci w obszarze nadmorskim oraz na Warmii i Mazurach. Ale to nie jedyne plany marki.

– Planujemy również ekspansję zagraniczną – zdradza Jakub Woźniczka. – Działamy już w Rumunii i na Litwie, gdzie mamy masterfranczyzobiorców. Teraz chcemy wyjść na kolejne rynki. Myślimy o krajach popularnych turystycznie, jak Chorwacja, Hiszpania, Włochy. Przygotowujemy obecnie nasz pakiet franczyzowy pod tym kątem - dostosowujemy materiały reklamowe, kreujemy nowe receptury.

Za granicą marka szuka zarówno indywidualnych franczyzobiorców, jak i chętnych na licencję master.

 

WIZYTÓWKA CRAZY BUBBLE

Sieć punktów z bubble tea.

  • 100 lokalizacji
  • koszt wyspy 65-70 tys. zł netto

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €