Edukowanie i zarabianie

Niska kwota inwestycji
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Działająca na rynku od 2004 roku Akademia Umiejętności EDU zajmuje się organizacją kursów szybkiego czytania i technik pamięciowych. W ramach dostępnego pakietu, placówka oferuje kursy plus gry edukacyjne dla dzieci ze szkół podstawowych, indywidualne zajęcia dla młodzieży i dorosłych, a także zorganizowane szkolenia dla firm. Dydaktyką zajmują się psychologowie oraz pedagodzy zatrudnieni w Akademii.

EDU to nie jeden, ale rozbudowana sieć ośrodków w całej Polsce. Firma funkcjonuje w systemie franczyzowym: posiada trzy ośrodki własne plus dziewiętnaście zarządzanych przez partnerów biznesowych Akademii. Z powodu pandemii część placówek wstrzymała działalność, ale odkąd zniesiono obowiązek nauki zdanej i znów można prowadzić zajęcia w trybie stacjonarnym, firma szuka nowych franczyzobiorców, bo pojawili się też nowi klienci.

– Nauka zdalna, szczególnie w przypadku dzieci, nie do końca zdała egzamin. Wielu uczniów nie potrafiło się przystosować do pracy w tym trybie i teraz potrzebują uzupełnić luki edukacyjne. Nasze ośrodki mogą w tym pomóc. Rośnie liczba zapytań od rodziców. Pandemia dostarczyła nam nowych klientów – potwierdza Albert Pietras, założyciel i dyrektor Akademii Umiejętności EDU.

Kto może zostać franczyzobiorcą?

Co trzeba zrobić, aby stać się właścicielem takiego ośrodka? Nie jest wymagane prowadzenie działalności gospodarczej – wystarczy wyższe wykształcenie, ukończony 21. rok życia, znajomość podstaw obsługi komputera i niekaralność. Osoby zainteresowane współpracą powinny przejść szkolenie trenerskie albo wysłać na takie kursy osoby, którym powierzą prowadzenie zajęć z kursantami w swoim ośrodku.

Przyszły zarządca placówki nie musi posiadać własnościowego lokalu, aby przystąpić do sieci franczyzowej pod marką EDU. – Po podpisaniu umowy doradzimy optymalną lokalizację. Najlepiej organizować ośrodek w okolicy lub w siedzibie szkoły. Ten drugi wariant jest najlepszy, z kilku powodów. Po pierwsze, szkoła napędza klientów. Po drugie, ponosimy tylko koszty wynajmu sali, a nie dodatkowo: ochrony obiektu czy usług sprzątających – to akurat szkoła zapewnia w swoim zakresie. W końcu po trzecie, to biznes o niewielkiej skali ryzyka, jeśli nasz partner nie zarabia – nie ma kosztów, ponieważ nie wynajmuje sali na zajęcia – mówi Albert Pietras.

Biznes za małe pieniądze

Nowy partner ponosi też nieduże ryzyko finansowe na samym starcie biznesu. Musi jedynie zainwestować 2149 zł – jednorazową opłatę, w ramach której można wyszkolić dwoje trenerów i otrzymać podstronę firmową wraz z adresem e-mail. Dla osób, które zdecydują się wziąć ośrodek we franczyzę i zrobią to do końca lipca br., Akademia przewidziała atrakcyjną promocję: zwolnienie z ponoszenia dodatkowych kosztów (wpisowego, kaucji, miesięcznej opłaty) przez cały okres trwania współpracy. A dodatkowo – w formie jeszcze jednego bonusu od firmy – właściciel nowo otwartej placówki skorzysta z darmowej obsługi szkolnej infolinii, udostępnionej dla jego klientów.

Na koszty stałe utrzymania filii EDU szkoły szybkiego czytania i technik pamięciowych składają się wynagrodzenia dla trenerów, opłaty za wynajem przyszkolnej sali edukacyjnej (standardowo od 29 do 44 zł za godz. brutto) – zwykle już wyposażonej w sprzęt – oraz zakup materiałów edukacyjnych od franczyzodawcy, na sprzedaży których zarabia EDU. – Materiały pomocne do prowadzenia zajęć potrzebne są tylko wtedy, gdy właściciel ma klientów i może prowadzić z nimi zajęcia. Czyli koszty idą w parze z przychodami, zatem EDU promuje model „win-win” – jeśli franczyzobiorca zarabia, zarabia też EDU, na zamawianych materiałach. Co ważne, Akademia nie pobiera od partnerów procentu od ich zysku – podkreśla Albert Pietras.

Realny zarobek

Ile w tym biznesie można zarobić? To zależy od wielu czynników: w jakiej lokalizacji prowadzimy ośrodek, ilu trenerów zatrudniamy, a także, jak liczne grupy przychodzą się kształcić. Ale można pokusić się o pewną prognozę biznesową. Załóżmy, że rozpoczynamy działalność i szkolimy sześć grup dziesięcioosobowych. Po przemnożeniu opłaty cennikowej pobieranej od klienta (średnio 220 zł za miesiąc zajęć) przez liczbę kursantów, uzyskujemy przychód w granicach 15 tys. zł. Od tego pozostaje odliczyć comiesięczną kwotę na materiały szkoleniowe (około 2 tys. zł), najem sali i wynagrodzenia dla trenerów. – To biznes dla tych, którzy nie posiadają dużego kapitału albo nie chcą nim nadmiernie ryzykować – podsumowuje Albert Pietras.

 

WIZYTÓWKA AKADEMII UMIEJĘTNOŚCI EDU

Firma organizująca kursy szybkiego czytania i technik pamięciowych.

  • Liczba placówek własnych: 3
  • Liczba placówek franczyzowych: 19
  • Wymagania wobec franczyzobiorców: wyższe wykształcenie, znajomość obsługi komputera, niekaralność
Author
Konrad Wojciechowski
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €