Otwieramy park trampolin

Dobry biznes i dobra zabawa mają ze sobą zaskakująco wiele wspólnego. Można się o tym przekonać zakładając park trampolin.
Nowoczesny plac zabaw, to nie tylko taki z zainstalowanymi huśtawkami, które święcą w ciemności albo piaskownicami z dostępem do wody czy tzw. „roll runnerem”. Coraz modniejsze są trampoliny wbudowane w nawierzchnię, zdolne wytrzymać duży ciężar, a więc też skaczących dorosłych. No bo kto nie lubi poskakać?Ale trudno skakać przez cały rok, z uwagi na kapryśną aurę. Alternatywą są zadaszone parki trampolin. Takie jak FlyPark.
Skakać wysoko
FlyPark oferuje miejsca do zabawy w różnych rejonach Polski – w Rzeszowie, Tarnowie, Jaworznie, Radlinie i Poznaniu. Dodatkowo, dzieli się swoją licencją na biznes z franczyzobiorcami. Jak dołączyć do tego biznesu? Jest kilka warunków do spełnienia. Przede wszystkim należy poszukać optymalnej lokalizacji.
– Nasze parki zlokalizowane są zarówno w centrach handlowych, jak i w przestrzeniach po dawnych strefach przemysłowych. Dzięki doświadczeniu z lokalizacjami o tak różnej specyfice, pracujemy z franczyzobiorcami nad optymalnym zagospodarowaniem przestrzeni oraz adaptacją do wymogów i potencjału tego biznesu – mówi Emil Dudzik, odpowiedzialny we FlyPark za kontakt z franczyzobiorcami.
Z uwagi na charakter tego typu aktywności, rekomendowana jest przestrzeń o wysokości minimum sześciu metrów i o powierzchni przynajmniej 800 m2. Tam zmieszczą się kluczowe atrakcje, których poszukują klienci. Poza trampolinami w części sportowo-rekreacyjnej, we FlyParku znajdą też kawiarnię oraz strefę bistro.
Potrzebny milion
Ile trzeba zainwestować w otwarcie takiego parku? W zasadzie nie ma limitu. Ale przy założeniu, że dysponujemy przestrzenią o powierzchni 800 m2, trzeba mieć na starcie kwotę około 1 mln zł. Na te koszty składa się m.in. remont i wyposażenie lokalu. Urządzenia pochodzą od sprawdzonych dostawców. Posiadają wymagane atesty i certyfikacje gwarantujące nie tylko najwyższy poziom latania, ale też bezpieczeństwa użytkowników.
Kiedy mamy już przestrzeń, powinniśmy pomyśleć o obsłudze. Liczba pracowników to wypadkowa kilku czynników. Trzeba wziąć pod uwagę atrakcyjność lokalizacji, obłożenie parku, godziny otwarcia, powierzchnię oraz dodatkowe atrakcje na miejscu.
– Każdy park wymaga zatrudnienia jednej osoby na recepcji oraz drugiej w parku, oczywiście w systemie zmianowym. Nad funkcjonowaniem parku czuwa menedżer. Jeśli lokalizacja posiada potencjał dla rozbudowanej strefy bistro, w której serwowane mogą być dania i przekąski, wówczas pojawi się konieczność zatrudnienia dodatkowych pracowników – wyjaśnia Emil Dudzik.
Szybki zwrot z inwestycji
Cena godzinnego biletu dla klientów FlyPark kosztuje 28 zł (przy zakupie online) lub 32 zł (przy zakupie w kasie). Sieć oferuje również szereg promocji – bilety rodzinne, tanie poniedziałki czy happy hours. Z zabawy w parku korzystają nie tylko klienci indywidualni, ale także grupy zorganizowane.
– Oferta adresowana jest do organizatorów kolonii i półkolonii czy szkół. W naszych obiektach rozwijają się sportowcy, a firmy organizują niezapomniane imprezy integracyjne dla swoich pracowników. FlyPark to także miejsce, gdzie całe rodziny aktywnie spędzają wolny czas, a rodzice urządzają urodziny dla swoich pociech – rekomenduje trampolinowy biznes Emil Dudzik.
Ważne jest również zadowolenie franczyzobiorców. Co powinni robić, aby uzyskać rentowność takiego przedsięwzięcia? Najpierw trzeba skalkulować bieżące koszty: czynsz, najem, media, koszty urządzeń (kredytowanych lub leasingowanych), a także wynagrodzenia dla pracowników. Wtedy sieć z partnerem przystępują do analizy biznesplanu. Franczyzodawca pomoże skutecznie zbalansować różnicę miedzy kosztami, a stroną przychodową.
Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby klientów, ale można je ostrożnie szacować na poziomie około 80 tys. zł miesięcznie.
FlyPark ma na razie sześć punktów w pięciu miejscowościach, ale na tym nie zamierza poprzestać.
– Mamy środki finansowe do rozkręcenia własnych FlyParków. Mając jednak wypracowany model, chcemy dynamiczniej rozwijać naszą sieć, dlatego proponujemy współpracę w modelu franczyzowym – wyjaśnia Emil Dudzik.
WIZYTÓWKA FLY PARK
Sieć parków trampolin.
- 6 lokalizacji
- min. powierzchnia 800 m2
- min. inwestycja 1 mln zł
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej