Szybki rozwój slow biznesu

Kwota inwestycji
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

– Będziemy uruchamiać placówki Orient Massage i Thai Organic, a także Pijalnie Ziół Natura Organica, które mogą działać w ramach salonów masażu lub niezależnie jako poczekalnie salonów fryzjerskich, kosmetycznych, spa itd. – mówi Piotr Buchalski, franczyzodawca i założyciel sieci Orient Massage, Thai Organic i Pijalni Ziół Natura Organica.

Franczyzodawca zamierza zacząć realizację planów jeszcze w pierwszym kwartale 2022 roku. Wszystko zależy od dobrego przygotowania do ekspansji zagranicznej. Jak twierdzi Piotr Buchalski, różne kraje mają odmienne regulacje w zakresie zatrudniania obcokrajowców, a biznes oparty jest na terapeutkach z Bali i Tajlandii. – Prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami w Niemczech, Francji, Czechach i na Ukrainie. W tym roku zamierzamy otworzyć pilotażowe salony Orient Massage i Thai Organic na kilku rynkach zagranicznych. Wszystkie badania i analizy pokazują ogromny potencjał dla naszych konceptów. Widzimy szanse, aby w ciągu kilku lat stać się największą siecią spa w Europie. Ale podchodzimy do tego spokojnie i z chłodną głową. Tworzymy zespół, sprawdzamy wszelkie aspekty prawne oraz ryzyka i stopniowo realizujemy przyjętą strategię – przyznaje Piotr Buchalski.

Rozwój w kraju

W Polsce natomiast, franczyzodawca uruchomił dotychczas 20 salonów franczyzowych. 17 działa pod marką Orient Massage, siedem należy do Thai Organic i 21 Pijalni Ziół Natura Organica. Firma ma podpisane już kolejne umowy na placówki, które zostaną uruchomione na początku roku. W 2022 roku zostanie uruchomionych 30-40 nowych salonów. – Zainteresowanie naszą franczyzą jest bardzo duże, ale ważniejsze od dynamiki rozwoju są dla nas dobre lokalizacje i jakość salonów – zapewnia Piotr Buchalski.

Salony Orient Massage i Thai Organic oferują orientalne masaże wyspecjalizowanych masażystek z Bali i Tajlandii, które uchodzą za najlepsze na świecie. Personel składa się z masażystek wyłącznie z udokumentowaną wiedzą, certyfikatami i świadectwem ukończenia szkół masażu na Bali i w Tajlandii. Wraz z ekspertami sieci wdrożyły program budowy naturalnej odporności organizmu, opierając się na filozofii dalekowschodniej, czerpiąc z niej niezwykle bogatą gamę metod i terapii wpływających na nasze zdrowie, wygląd i wewnętrzną harmonię. – W salonach tworzymy unikatową atmosferę. Muzyka, zapach, kosmetyki naturalnie i aranżacja wnętrz tworzą niepowtarzalną atmosferę – mówi Piotr Buchalski.

W ofercie salonów do wyboru są klasyczne masaże i zabiegi upiększające, regenerujące i relaksujące oraz bardziej zaawansowane zabiegi z elementami pasywnej jogi i rozciągania, a także rytualnymi kąpielami.

Orient Massage to holistyczne spa z osobnymi pomieszczeniami dla klientów. Natomiast placówki Thai Organic mają więcej otwartej przestrzeni, a stanowiska do masażu dzielą bambusowe ściany. Inspiracje wnętrz pochodzą z tropikalnej wyspy Bali oraz Tajlandii. Nadano im jednocześnie nowoczesny, świeży, stylowy design ukierunkowany na łagodzenie stresu i odprężenie organizmu. Do aranżacji wnętrz Thai Organic użyto naturalnych materiałów takich jak beton, drewno, bambus czy len. Dominują barwy i tekstury natury.

Pieniądze na salon

Inwestycja w model Orient Massage wynosi od 100 tys. zł do 300 tys. zł. W przypadku Thai Organic, górna granica inwestycji wynosi 250 tys. zł. Natomiast organizacja biznesu pod marką Pijalnia Ziół Natura Organica zaczyna się już od 4 tys. zł. 

Według danych firmy miesięczny przychód pojedynczego salonu Orient Massage i Thai Organic wynosi od 30 tys. zł do 100 tys. zł.

Proces przygotowania placówek do uruchomienia trwa od jednego do trzech miesięcy. Tyle zajmują formalności związane z załatwieniem dwuletniej wizy i pozwolenia na pracę dla osób z Bali, a także aranżacja lokalu. Wszystkie kwestie dotyczące procesu rekrutacji masażystek, przelotu, ZUS-u i podatków załatwia franczyzodawca. Orient Massage i Thai Organic zatrudniają pracowników bezpośrednio dla konkretnego franczyzobiorcy. Każda masażystka podpisuje czteroletni kontrakt, z miesięczną przerwą na odnowienie wizy, która przyznawana jest na dwa lata. W takiej sytuacji sieć zapewnia zastępstwo, aby utrzymać pełny komplet zatrudnienia.

Salony Orient Massage i Thai Organic działają w miejscowościach od 30 tys. mieszkańców. Są to miejsca, gdzie nie ma oferty zbliżonej do naszych salonów. Jest więc nisza, którą z powodzeniem wykorzystuje franczyzodawca.

Otwarcie salonu poprzedza szkolenie wstępne i bieżące, które obejmuje zarządzanie biznesem oraz personelem, a także z zakresu wiedzy o produktach, czyli kosmetykach oraz ziołach. Dodatkowo, w trakcie prowadzenia działalności partnerzy mają bieżące wsparcie koordynatorów sieci.

Częścią salonów Orient Massage i Thai Organic są Pijalnie Ziół Natura Organica, oferujące kolekcje ziół, herbat, napojów, wyciągów i ekstraktów ziołowych o właściwościach prozdrowotnych. Pijalnie Ziół mogą funkcjonować również niezależnie od salonów Orient Massage i Thai Organic. Sprawdzają się w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, klubach fitness, hotelach, pensjonatach, sklepach, salonach masażu czy innych miejscach z recepcją.

WIZYTÓWKA ORIENT MASSAGE

  • koszt inwestycji: 60-300 tys. zł
  • liczba salonów: 13

WIZYTÓWKA THAI ORGANIC

  • koszt inwestycji: do 250 tys. zł
  • lokalizacja: miasta powyżej 15 tys. mieszkańców

 

Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €