Z korporacji do edukacji

Więcej uczniów
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Monika Andraszek skończyła studia matematyczne, ale nie chciała pracować w szkole.

– Nie podobało mi się to, w jaki sposób w naszych szkołach uczy się dzieci matematyki – wspomina.

Dlatego zatrudniła się w dziale finansowym korporacji. Jednak kiedy założyła rodzinę i urodziła dwoje dzieci, to doszła do wniosku, że model pracy w korporacji się nie sprawdza.

– Kiedy mieliśmy rozliczenie miesiąca, to nie było mnie w domu przez tydzień od świtu do nocy – mówi Monika Andraszek.

Rodzina na pierwszym miejscu

Zaczęła więc szukać innego zajęcia. Chciała pójść w kierunku zajęć dla dzieci. Przeglądała różne franczyzy, znalazła kilka takich, które są mocno związane z matematyką, ale oferty nie bardzo przypadły jej do gustu- albo program był niedostosowany do polskich realiów, albo nie miał przełożenia na to, czego dzieci uczą się w szkole. Dopiero kiedy natknęła się na EZO, to doszła do wniosku, że to jest to, czego szuka.

– Program w przypadku tej firmy jest dostosowany do tego, czego uczą się dzieci w szkole. Ponadto dzieci się nie nudzą. Nawet w przypadku czterolatków zajęcia są tak skonstruowane, że godzina nauki nie stanowi problemu – mówi Monika Andraszek.

Poszła na szkolenie i zdecydowała się wejść w ten biznes.  Wystartowała w 2019 r. we wrześniu. To nie było dobry czas na start, ponieważ wielu rodziców miało już wybrane zajęcia dodatkowe dla dzieci.

– Nie miałam też własnego lokalu, wynajmowałam sale w szkołach i w centrum kultury. Grupy tworzyłam ad hoc. Ale po roku doszłam do wniosku, że zainteresowanie jest spore i warto wynająć własny lokal. I właśnie wtedy pojawiła się pandemia. Martwiłam się, że to nie będzie działało. Ale dostałam duże wsparcie z centrali i udało się – opowiada Monika Andraszek.

Przez jakiś czas spora część zajęć była prowadzona online albo hybrydowo, ale teraz już są one głównie stacjonarne.

– Z perspektywy czasu wydaje mi się, że w czasie pandemii przybyło nam mnóstwo uczniów, bo ja zaczynałam od 30 dzieci, a we wrześniu startowaliśmy ze 150 dzieci – mówi Monika Andraszek.

Zatrudnia ona pięciu nauczycieli. Dodaje, że zainteresowanie jest duże także dlatego, że przez pandemię edukacja w szkołach mocno siadła.

Przybywa klientów

Joanna Grodecka, właścicielka Edukacji EZO, przyznaje, że klientów w całej sieci ostatnio przybywa.

– Skutki pandemii są mocno odczuwalne, jeśli chodzi o edukację matematyczną dzieci. Mamy dzięki temu bardzo dużo zapisów, ale widzimy, że poziom wiedzy i zaangażowania uczniów spadł, dlatego, że przez wiele miesięcy uczyli się zdalnie – mówi Joanna Grodecka.

Jednocześnie jednak wzrost zainteresowania zajęciami nie przełożył się na większe zainteresowaniem otwieraniem placówek pod szyldem EZO.

– Wiele osób, które były zainteresowane współpracą, zrezygnowało z tego pomysłu obawiając się nauczania zdalnego – mówi Joanna Grodecka.

Dodaje ona także, że w ostatnim czasie firma zrobiła duży postęp, jeśli chodzi o rozwój technologiczny.

– Działamy wszyscy na jednej platformie, którą przekazujemy naszym franczyzobiorcom. Dzięki temu mamy większy komfort w prowadzeniu zajęć, dodatkowych webinarów dla uczniów i spotkań online – mówi Joanna Grodecka.

W całej sieci w Polsce działają dwie placówki własne w Krakowie i Wrocławiu, a także 15 franczyzowych.  Opłata wstępna w EZO wynosi 12 tys. zł netto. W trakcie trwania umowy obowiązują stałe opłaty miesięczne w wysokości 600 - 900 zł netto, z których zwolnione są miesiące wakacyjne.

WIZYTÓWKA Edukacji EZO

Sieć szkół edukacyjnych.

  • liczba placówek – 2 własne i 15 franczyzowych
  • kwota inwestycji – 12 tys. zł
  • miesięczne opłaty – 600-900 zł

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €