Mała gastronomia, dobry biznes

Kupić, nie kupić...
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pod szyldem Cukrem i Solą powstaje sieć punktów mobilnych, oferujących ciepłe i zimne przekąski. W menu są m.in. zapiekanki, różne rodzaje frytek, zakręcane ziemniaki czy grillowane kanapki.

– Od tego sezonu wprowadzamy nowości. To bubble tea oraz lody rzemieślnicze – informuje Kamil Woźniak, franczyzodawca Cukrem i Solą. – To produkty, które pozwolą na zwiększenie sprzedaży w sezonie wiosenno-letnim. Lody testowaliśmy dotychczas w lokalizacjach własnych i bardzo dobrze się sprawdziły. Kupujemy je bezpośrednio od producentów, czyli rzemieślniczych lodziarni.

Najem lub zakup

Franczyzodawca właśnie podpisał umowy na otwarcie nowych placówek. Mają ruszyć w marcu, w Warszawie i okolicach. Licencjobiorcy Cukrem i Solą mogą wybrać, czy chcą kupić na własność przyczepę gastronomiczną, czy też wolą skorzystać z opcji najmu. W pierwszym przypadku inwestycja zaczyna się od 89 tys. zł. Tyle kosztuje przyczepa ze standardowym menu, w którym znajdują się zapiekanki, frytki klasyczne, z batatów i belgijskie, churrosy, kawy ciepłe i mrożone oraz bubble tea.

– Menu możemy powiększać np. o kręcone ziemniaki, grillowane kanapki czy lody rzemieślnicze. Wówczas kwota inwestycji odpowiednio się zwiększa, w związku z dodatkowym wyposażeniem przyczepy – wyjaśnia Kamil Woźniak.

Jeśli wolimy skorzystać z najmu, to na start potrzeba o wiele mniej pieniędzy. W przypadku przyczepy w pełni wyposażonej, miesięczna opłata za wypożyczenie to 2,6 tys. zł. Można też wypożyczyć samą przyczepę, a wyposażenie dokupić lub wziąć w leasing. Wówczas miesięczny czynsz najmu wynosi 1,7 tys. zł.

W sezonie lub całorocznie

Franczyzodawca nie pobiera wstępnej opłaty licencyjnej. Miesięczna opłata franczyzowa to 500 zł. W przypadku, gdy to franczyzodawca znajdzie dla licencjobiorcy lokalizację, dodatkowo pobiera miesięcznie 1,5 proc. od obrotów punktu franczyzowego.

– Mamy bazę lokalizacji, możemy też znaleźć odpowiednie miejsce, kierując się preferencjami franczyzobiorcy – zapewnia Kamil Woźniak.

Przyczepy Cukrem i Solą mogą działać przez cały rok lub sezonowo. Najlepszą sprzedaż – jak mówi franczyzodawca – osiągają w okresie od marca do października.

– Nawet jeśli zdecydujemy się na zamknięcie przyczepy na zimę, to możemy przyjmować i realizować zamówienia na party boxy. Zawierają one przekąski w typie finger food i są świetną propozycją na imprezy czy spotkania towarzyskie. Przygotowujemy je na zamówienie, z dowozem lub odbiorem własnym – wyjaśnia Kamil Woźniak.

 

WIZYTÓWKA CUKREM I SOLĄ

Sieć punktów małej gastronomii.

  • najem przyczepy od 1,7 tys. zł miesięcznie
  • zakup przyczepy od 89 tys. zł
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €