Refan stawia na marketing

Sieć Refan prowadzi intensywne działania marketingowe w mediach społecznościowych. Jak sobie dzisiaj radzi?
Perfumerie Refan specjalizują się rozlewanych perfumach. Klienci wybierają ulubiony zapach i kupują go we flakoniku o preferowanej przez siebie pojemności. Firma stawia na franczyzobiorców – nie ma żadnych placówek własnych, a liczba tych franczyzowych wynosi około 100.
Marketing przede wszystkim
Jeszcze w czerwcu 2021 r. sieć liczyła ok. 140 placówek. Swoje piętno na całej branży perfumeryjnej, odcisnęła jednak pandemia, w czasie której centra handlowe były zamknięte. Sprzedaż spadła także sklepom działającym w centrach miast, ponieważ ludzie przemieszczali się mniej niż zazwyczaj.
Obecnie firma pracuje nad zwiększeniem atrakcyjności swojej oferty.
– W ostatnim czasie postawiliśmy na wprowadzenie do oferty nowych flakoników, które swoim wyglądem bardziej zachęcają do zakupu perfum. Obok tradycyjnych kanałów komunikacji, prowadzimy intensywne działania marketingowe w mediach społecznościowych, otwierając tym samym nowe możliwości reklamy i stałego kontaktu z naszymi klientami – mówi Marta Ochocińska, regionalny kierownik sprzedaży w firmie Refan.
Perfumerie pod szyldem Refan prowadzą w większości kobiety. Obecnie 80 proc. franczyzobiorców marki to panie.
– W naszych perfumeriach odnajdują się także mężczyźni, ale zarówno wśród franczyzobiorców jak i klientów przeważają kobiety. Uwielbiają one pięknie wyglądać i pięknie pachnieć. Wiedzą, jak dużo może zmienić zapach w postrzeganiu danej osoby oraz w jaki sposób wpływa na jej samopoczucie, dodaje energii i pewności siebie. Ponadto kobiety są bardzo kreatywne i potrafią świetnie promować swój produkt – podkreśla Marta Ochocińska.
Dodaje, że perfumy są dla kobiet także dobrym tematem do ciekawych pogawędek z klientami. Kiedy w punkcie Refan spotykają się kobiety, mają możliwość dyskusji i wymiany spostrzeżeń na temat zapachów. Dzielą się swoimi odczuciami, co bardzo często przyczynia się do nawiązania bliższych relacji i dłuższej rozmowy.
– Często nasze inwestorki łączą asortyment perfum z kosmetykami, odzieżą, biżuterią czy galanterią, co powiększa grono klientów – mówi Marta Ochocińska
Indywidualne ustalenia
Warunki współpracy z firmą Refan są ustalane indywidualnie. Wszystko zależy od tego jaki pomysł na biznes ma potencjalny franczyzobiorca. Może to być wyspa w centrum handlowym, sklep stacjonarny, ale też uzupełnienie istniejącego biznesu, np. sklepu odzieżowego. Średnia kwota inwestycji to 8,5 tys. zł netto. Pokrywa ona koszt asortymentu i wyposażenia potrzebnego do jego sprzedaży i promocji. Pozostałe koszty uzależnione są od stanu lokalu, czy np. wymagań centrum handlowego, co do wyglądu i wielkości wyspy. Czas zwrotu z inwestycji jest różny i zależny od wielu czynników np. przepływu klientów w danym miejscu, czy własnego zaangażowania w kwestię reklamy. Średnio wynosi jednak od 4 do 6 miesięcy. Firma nie pobiera żadnych dodatkowych opłat miesięcznych.
WIZYTÓWKA MARKI REFAN
Perfumerie z perfumami nalewanymi.
- ok. 100 placówek
- zwrot z inwestycji 2-6 miesięcy
- kwota inwestycji średnio 8,5 tys. zł netto
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...