Chata Polska na Targach On-line
Na pytania gości odpowiadał Jan Paluch, kierownik ds. sprzedaży i rozwoju Chaty Polskiej.
Redakcja: Witamy wszystkich, o godzinie 10 rozpocznie się spotkanie. Naszym gościem będzie Jan Paluch, kierownik ds. sprzedaży i rozwoju Chaty Polskiej.
pawwell: Czy w najbliższym czasie zamierzacie otworzyć swój sklep we Włocławku lub też może w jego okolicach?
Jan Paluch: Toruń, Ciechocinek, Inowrocław, Włocławek w tych miejscowościach sklepy zostaną otwarte w najbliższym czasie, będzie to oddział Toruń.
biznes: Czy planujecie może ekspansję swoich sklepów do krajów UE?
Jan Paluch: Na razie rozwijamy sieć na terenie Polski.
qaz: Jak centrala Chaty Polskiej podchodzi do standaryzacji sklepów, nie tylko w sprawach wyglądu, zatowarowania, ale również wyposażenia technicznego itp?
Jan Paluch: Standardem jest jednakowa wizualizacja sklepów, wspólne zakupy, wskazujemy miejsca zakupu sprzętu - mebli sklepowych, wyposażenia w różnych segmentach cenowych. Specjaliści z centrali przygotowują projekt zagospodarowania powierzchni sprzedaży, ekspozycji produktów.
klientka: Dlaczego nazywacie sie Chata Polska? Czy w wystroju jakoś nawiązujecie do polskości?
Jan Paluch: Nazwa sieci, jak i znak graficzny został wybrany przez konsumentów podczas badań marketingowych.
Chata Polska symbolizuje dobrą, polską tradyję, gospodarność, zasobność, otwartość. Te cechy staramy się podkreślać wystrojem sklepów i w przekazie reklamowym. Sklepy sieci Chata Polska to propozycja rozwoju polskiego handlu.
Shadow: Obecnie powstaje dużo polskich sieci spożywczych. Czy Chata Polska była pierwsza? Kto wymyślił Chatę Polską?
Jan Paluch: Chata Polska powstała w 1997 roku z inicjatywy firmy Marol i 17stu wiodących detalistów Wielkopolski.
Maciej: Czy poszukujecie biorców, którzy nie mają doświadczenia w branży spożywczej, czy preferujecie takich, którzy mają już swój sklep i chcą kupić od Was markę?
Jan Paluch: Formuła sieci zakłada przyjmowanie funkcjonujących placówek handlowych, poszukujących szans dalszego rozwoju rynkowego, wzmocnienia swojej konkurencyjności.Oferujemy korzyści wspólnego działania, silną markę. Oczekujemy od partnerów doświadczenia w branży handlowej.
Maciej: Jak radzicie sobie z konkurencją sieci zagranicznych?
Jan Paluch: Formuła naszej sieci nie zakłada cenowej walki z hipermarketami. Siłą sklepów Chata Polska jest umiejscowienie zawsze blisko klientów, znajomość lokalnych konsumentów i dobór odpowiedniego asortymentu, przyjazna atmosfera sklepu ,profesjonalny i pomocny personel.
Shadow: Czy Chata Polska działa tylko w Wielkopolsce? Czy można przystąpić do waszej sieci mając sklep w Elblągu?
Jan Paluch: Obecna strategia zakłada przyjmowanie do sieci sklepów w dotychczasowych obszarach działalności oraz w województwach ościennych - w dolnośląskim i kujawsko-pomorskim.
Jednakże nie wykluczamy możliwości uruchomienia oddziału także w warmińsko-mazurskim w kolejnym etapie, na przełomie roku 2003/04.
majka: kogo uważacie za największą konkurencje?
Jan Paluch: Konkurencję musimy rozpatrywać regionalnie, a nawet lokalnie. Konkurujemy z wszystkimi sklepami kierującymi ofertę do tej samej grupy klientów, w danym obszarze działania. Są to zarówno sieci handlowe jak i często samodzielnie działające sklepy osiedlowe.
majka: Jaka cześć asortymentu przynosi największe dochody?
Jan Paluch: Duża część obrotu to produkty świeże: nabiał, mięso i wędliny, owoce, warzywa, pieczywo.
Największe zyski generują kategorie: używki, koncentraty, napoje, chemia gospodarcza.
Piotr: Ile muszę zainwestować w sklep Chaty? Po jakim okresie mi się to zwróci?
Jan Paluch: Koszty dostosowania placówki do standardów Chaty Polskiej, szacujemy indywidualnie. Przedstawiciel sieci przygotowuje kosztorys ze wskazaniem koniecznych zmian i związanych z tym inwestycji.
Na podstawie tych danych określamy okres zwrotu inwestycji dla konkretnej placówki handlowej.
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


