Dr Konopny ma licencję na biznes
Brayan Żuwalski do produktów z konopi przekonał się, kiedy pomogły bliskiej mu osobie wyjść z ciężkiej choroby. Teraz buduje sieć sklepów Dr Konopny.
Kiedy ciocia Brayana Żuwalskiego zachorowała na nowotwór, cała rodzina szukała sposobów, aby jej pomóc.
– Próbowaliśmy różnych rzeczy, aż trafiliśmy na olejek CBD, który okazał się skuteczny. To właśnie zainspirowało mnie do stworzenia marki Dr Konpony – opowiada Brayan Żuwalski. – Chcę uświadamiać ludziom, jak wiele właściwości prozdrowotnych mają produkty z zawartością CBD.
Na różnych rynkach
Pierwszy sklep pod szyldem Dr Konopny powstał dwa lata temu w Koszalinie. Teraz działa ich w sumie 10, w tym jeden sezonowy i 8 franczyzowych.
– Pierwszym franczyzobiorcą został nasz klient, który przyszedł na zakupy do sezonowego punktu w Mielnie – mówi Brayan Żuwalski. – Spodobała mu się koncepcja prowadzenia tego biznesu i z naszą pomocą postanowił otworzyć własny sklep.
W ofercie sklepów Dr Konopny są m.in. susze, żywność konopna, kawy herbaty, kosmetyki, waporyzatory, akcesoria do palenia, fajki wodne i oczywiście duży wybór olejków CBD.
– Jako nieliczni mamy tak szeroki wybór olejków, m.in. dla sportowców, dla zwierząt oraz olejki smakowe – podkreśla franczyzodawca. – Certyfikowany towar sprowadzamy ze sprawdzonych hurtowni z całego świata, m.in. z Francji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych. Mamy atrakcyjne rabaty, z których korzystają także nasi franczyzobiorcy.
Marka nie stawia ograniczeń, jeśli chodzi o wielkość miast w których mogą powstawać sklepy.
– Wszystko zależy od potencjału konkretnego rynku – wyjaśnia Brayan Żuwalski. – Mniejsze miasta wbrew pozorom też mogą być atrakcyjne, ponieważ jest tam mniejsza konkurencja.
Jeśli chodzi o lokalizację, to możliwe jest otwarcie zarówno w galerii handlowej (np. jako wyspa handlowa), jak i w lokalizacji przyulicznej. W tym drugim przypadku najlepiej znaleźć lokal w centrum miasta, dobrze widoczny, w miejscu, gdzie jest duży ruch pieszy. Lokal na sklep nie musi być duży – wystarczy 20-30 m2.
Dzielić się wiedzą
Koszty inwestycji zależą m.in. od tego, czy wybieramy format wyspy czy sklepu stacjonarnego, od wielkości lokalu.
– Używaną wyspę handlowa możemy kupić za ok.15 tys. zł. Do tego należy doliczyć ok. 50 tys. zł na zatowarowanie – dodaje Brayan Żuwalski.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani opłat miesięcznych. Franczyzobiorcy zatowarowują się w centrali marki.
– Zapewniamy franczyzobiorcom pełne szkolenia, zarówno z wiedzy o produktach, jak i z obsługi klienta, systemu kasowego – mówi Brayan Żuwalski. – Gwarantujemy wszelkie niezbędne certyfikaty, dokumentację HACCP, zapewniamy projekt lokalu, bieżące wsparcie, spersonalizowany marketing.
Franczyzodawca Dr Konopnego zauważa, że popularność produktów na bazie CBD coraz bardziej rośnie.
– Świadomość Polaków w tym zakresie jest coraz większa. Coraz chętniej też sięgają po produktu naturalne – podkreśla Brayan Żuwalski. – W naszych sklepach staramy się również edukować klientów, dlatego naszym franczyzobiorcom i sprzedawcom zapewniamy odpowiedni poziom wiedzy.
WIZYTÓWKA MARKI DR KONOPNY
Sieć sklepów z produktami CBD.
- 10 sklepów
- koszt pierwszego zatowarowania ok. 50 tys. zł
- brak opłaty wstępnej
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


