Array ( [article] => Array ( [pid] => 73542 [country] => pl [article_id] => 12187 [article_date] => 2021-12-07 [articletype_id] => 29 [article_title] => Biznes z małą inwestycją [article_intro] => – Obecny rok zamykamy z nową, jeszcze atrakcyjniejszą ofertą franczyzową – mówi Damian Rybak z Żabka Polska. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 0 [img_photo_description] => [secret] => scrtkfb2a184e833f1941d4295a461f080803 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => biznes-mala-inwestycja [article_title_striped] => Biznes z małą inwestycją [dir] => article [article_text_photo] =>

Co było kluczowe w rozwoju sieci Żabka w mijającym roku?

Rok 2021, podobnie jak miniony, naznaczony był skutkami pandemii, które rzutują na niemal każdy aspekt naszego życia, także na rozwój biznesu. W pewnym stopniu większość z nas przyzwyczaiła się do nowej sytuacji, a firmy dostosowały swoje funkcjonowanie do zachodzących zmian – w Żabce od początku elastycznie i sprawnie reagujemy na procesy zachodzące w naszym otoczeniu. Naszym priorytetem od początku walki z COVID-19 jest zapewnienie franczyzobiorcom naszej sieci bezpiecznych warunków dalszego prowadzenia przez nich działalności oraz motywowanie kolejnych zainteresowanych osób do podjęcia współpracy z nami i wspólnego rozwoju w handlu. Dlatego w tym roku zdecydowaliśmy się wdrożyć dodatkowe zabezpieczenie dla przedsiębiorców funkcjonujących w ramach naszej sieci w postaci “Polisy na biznes”. Jest to rodzaj zbiorowego ubezpieczenia, którego zadaniem jest ochrona franczyzobiorców przed ryzykiem niepowodzenia ich biznesu i ewentualnym zakończeniem współpracy z nami z ujemnym saldem finansowym. Cechuje je niska wysokość składek i dostępność – jest skierowane zarówno do nowych, jak i obecnych franczyzobiorców sieci, niezależnie od stażu i liczby prowadzonych placówek. W 2021 roku swoistym uhonorowaniem podejmowanych przez nas nieustannie inicjatyw na rzecz budowania partnerskich i transparentnych relacji biznesowych, było podpisanie przez naszą sieć Kodeksu Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Żabka była jednym z pierwszych jego sygnatariuszy.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Co planujecie na przyszły rok?

Myśląc o przyszłości nieustannie stawiamy na rozwój i poszukiwanie nowych obszarów, w których możemy wprowadzić kolejne udoskonalenia. Szukając lokalizacji naszych sklepów, zawsze chcemy być obecni tam, gdzie potrzebują ich nasi klienci. W tym roku otworzyliśmy placówki w nowych miejscowościach – coraz częściej przychodzimy z naszą ofertą i zakupami w nowoczesnym formacie do mieszkańców mniejszych miejscowości, poniżej 20 tys. mieszkańców. Doceniają oni nasze sklepy wyróżniające się na lokalnym rynku. W 2022 roku będziemy dalej iść w tym kierunku, bo dostrzegamy oczekiwania mieszkańców mniejszych miejscowości, które są coraz bardziej zbliżone do tych mieszkańców dużych aglomeracji. Jak co roku w wakacje uruchomiliśmy nasze placówki sezonowe nad morzem i w innych miejscowościach turystycznych, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem wczasowiczów, a dla franczyzobiorców współpracujących z nami to dodatkowa możliwość rozwoju. Niedawno po raz pierwszy otwarta została także Żabka zlokalizowana na stacji paliw – obecność w takim miejscu znakomicie wpisuje się w charakter formatu placówek naszej sieci: chcemy być blisko klientów, którzy spiesząc się, będąc w drodze, mogą załatwić w jednym miejscu kilka spraw – dokonać zakupów, skorzystać z usług dodatkowych czy zjeść coś ciepłego. Z pewnością w kolejnym roku będziemy wzmacniać naszą obecność na kolejnych stacjach benzynowych.

Co zmieni się w ofercie franczyzowej?

Obecny rok zamykamy z nową, jeszcze atrakcyjniejszą ofertą franczyzową, w której przychód gwarantowany dla wszystkich nowych franczyzobiorców wynosi aż 17 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok działalności. Dodatkowo, by świętować z przedsiębiorcami rozpoczęcie wspólnej drogi biznesowej z Żabką, otrzymują oni na start jednorazowy bonus finansowy w wysokości 10 tys. zł – do wykorzystania na dowolny cel związany z otwarciem sklepu. Jednocześnie nie ulegają zmianie inne korzyści znane z naszej oferty, a więc wciąż zapewniamy w pełni wyposażony sklep w starannie dobranej i wynajętej przez nas lokalizacji, dostęp do know-how, wsparcie logistyczne, marketingowe, serwisowe i pomoc we wszystkich możliwych trudnościach, jakie mogą napotkać osoby prowadzące placówki pod naszym szyldem. To wszystko przy wkładzie własnym wynoszącym jedynie 5 tys. zł. W zakresie wparcia dla naszych partnerów na pewno nic się nie zmieni w kolejnych miesiącach – chcemy nadal proponować im najbardziej atrakcyjną ofertę franczyzową na rynku. Nieustannie myślimy przy tym o naszych partnerach i o tym, co więcej możemy im zaoferować, aby współpraca z nami i prowadzenie sklepów pod szyldem Żabka dawało im jeszcze większe szanse rozwojowe i satysfakcję. Spodziewać się można zatem, że uatrakcyjnimy ofertę dla dołączających do nas przedsiębiorców, dostosowując ją m.in. do sytuacji gospodarczej, a zobaczymy co ta przyniesie w najbliższym czasie.  Trzymamy rękę na pulsie.

Jakie innowacje szykuje sieć dla franczyzobiorców?

Franczyza Żabki jest jedną z najbardziej innowacyjnych na rynku. Zwiększamy efektywność kosztową franczyzobiorców poprzez rozwój rozwiązań mobilnych ułatwiających  zarządzanie placówkami, a także segmentację asortymentową sklepów czy dopasowanie oferty do lokalizacji. Niewątpliwie takim narzędziem jest aplikacja Cyberstore, dzięki której nasi franczyzobiorcy mogą swobodnie zarządzać sklepem z poziomu swojego smartfona. Sztuczna inteligencja pozwala również zaplanować trasy dostaw i logistykę sieci, na czym korzystają współpracujący z nami przedsiębiorcy, przyczynia się ona także do obniżenia śladu węglowego. W najbliższych miesiącach skupimy się na optymalizacji procesów sklepowych i wsparciu, a także rozwoju, obszaru pracowniczego.

WIZYTÓWKA MARKI ŻABKA

Sieć sklepów spożywczych

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 73 [author_pid] => 1012 [author_name] => Magdalena Kurda [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => doradca we franczyzie [author_email] => mkurda@profitsystem.pl [author_profile] =>

Magdalena Kurda związana jest z PROFIT system od 2002 roku. Zajmuje kreowaniem i realizowaniem strategii Public Relations dla kluczowych klientów oraz ich produktów i usług. Do jej zadań należy budowanie korzystnego obrazu firm w mediach oraz dbanie o dialog z przedstawicielami opinii publicznej, których wpływ może być ważny dla wizerunku klientów. Przygotowuje kampanie Public Relations pod względem merytorycznym, tworzy narzędzia komunikacji, a następnie realizuje wyznaczone cele. Zakres działań obejmuje m.in. komunikację zewnętrzną i wewnętrzną, organizacje spotkań prasowych oraz PR antykryzysowy.

Absolwentka Nauk Politycznych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mmmAaagda [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/magdalena-kurda/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116101 [itemserver_id] => 38126 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => a00/9ed/magda.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => magdalena-kurda ) ) [link] => /artykul/12187/biznes-mala-inwestycja/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => pytanie tygodnia [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 0 [link] => 32 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => pytanie-tygodnia ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 181465 [country_item] => pl [description] => [path] => 2a1/9e2/rybak-damian.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 44973 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 181463 [country_item] => pl [description] => "Myśląc o przyszłości nieustannie stawiamy na rozwój i poszukiwanie nowych obszarów, w których możemy wprowadzić kolejne udoskonalenia. Szukając lokalizacji naszych sklepów, zawsze chcemy być obecni tam, gdzie potrzebują ich klienci". [path] => 10a/56d/damian-rybak-zabka-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Damian Rybak, dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 44971 ) [1] => Array ( [pid] => 186053 [country_item] => pl [description] => Niedawno po raz pierwszy otwarty został sklep Żabka na stacji paliw. [path] => e11/8c0/_abka_-stacja_paliw.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Nowa lokalizacja [img_width] => 1600 [img_height] => 1009 [itemserver_id] => 46440 ) ) ) [og_image] => 10a/56d/damian-rybak-zabka-1.jpg [article_date_formated] => 07.12.2021 [article_day] => Wtorek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 181463 [country_item] => pl [description] => "Myśląc o przyszłości nieustannie stawiamy na rozwój i poszukiwanie nowych obszarów, w których możemy wprowadzić kolejne udoskonalenia. Szukając lokalizacji naszych sklepów, zawsze chcemy być obecni tam, gdzie potrzebują ich klienci". [path] => 10a/56d/damian-rybak-zabka-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Damian Rybak, dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 44971 ) [1] => Array ( [pid] => 186053 [country_item] => pl [description] => Niedawno po raz pierwszy otwarty został sklep Żabka na stacji paliw. [path] => e11/8c0/_abka_-stacja_paliw.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Nowa lokalizacja [img_width] => 1600 [img_height] => 1009 [itemserver_id] => 46440 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 181463 [country_item] => pl [description] => "Myśląc o przyszłości nieustannie stawiamy na rozwój i poszukiwanie nowych obszarów, w których możemy wprowadzić kolejne udoskonalenia. Szukając lokalizacji naszych sklepów, zawsze chcemy być obecni tam, gdzie potrzebują ich klienci". [path] => 10a/56d/damian-rybak-zabka-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Damian Rybak, dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 44971 ) [1] => Array ( [pid] => 186053 [country_item] => pl [description] => Niedawno po raz pierwszy otwarty został sklep Żabka na stacji paliw. [path] => e11/8c0/_abka_-stacja_paliw.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Nowa lokalizacja [img_width] => 1600 [img_height] => 1009 [itemserver_id] => 46440 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Żabka [id] => 631 [type] => 1 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => 5000.00 [company_log] => 1 [short_description] => Sklepy typu convenience [name_length] => 5 [link] => /franczyza/631/zabka/ [investmentFormatted] => 5 000 zł [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 169752 [country_item] => pl [description] => [path] => 7e3/13e/zabka-logo.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 495 [img_height] => 193 [itemserver_id] => 40470 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 210486 [country_item] => pl [description] => [path] => 3f5/813/grzybowska-23-v2-maly.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1000 [img_height] => 667 [itemserver_id] => 52072 ) [1] => Array ( [pid] => 210485 [country_item] => pl [description] => [path] => 6d6/1dd/img_9933_51633884008_o.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 52071 ) [2] => Array ( [pid] => 187555 [country_item] => pl [description] => [path] => 665/aad/4_www.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 800 [img_height] => 534 [itemserver_id] => 46760 ) [3] => Array ( [pid] => 187553 [country_item] => pl [description] => [path] => 471/48a/img_8098_51647232462_o.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1280 [img_height] => 853 [itemserver_id] => 46758 ) [4] => Array ( [pid] => 187554 [country_item] => pl [description] => [path] => 818/e82/img_9305_51653688362_o.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 682 [img_height] => 1024 [itemserver_id] => 46759 ) [5] => Array ( [pid] => 187551 [country_item] => pl [description] => [path] => 177/eb6/17_11_zabka__7_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1500 [img_height] => 1000 [itemserver_id] => 46756 ) [6] => Array ( [pid] => 187552 [country_item] => pl [description] => [path] => b88/e84/domaniewska-14-v2-maly.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1000 [img_height] => 667 [itemserver_id] => 46757 ) ) ) ) ) )

Biznes z małą inwestycją

Damian Rybak, dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Co było kluczowe w rozwoju sieci Żabka w mijającym roku?

Rok 2021, podobnie jak miniony, naznaczony był skutkami pandemii, które rzutują na niemal każdy aspekt naszego życia, także na rozwój biznesu. W pewnym stopniu większość z nas przyzwyczaiła się do nowej sytuacji, a firmy dostosowały swoje funkcjonowanie do zachodzących zmian – w Żabce od początku elastycznie i sprawnie reagujemy na procesy zachodzące w naszym otoczeniu. Naszym priorytetem od początku walki z COVID-19 jest zapewnienie franczyzobiorcom naszej sieci bezpiecznych warunków dalszego prowadzenia przez nich działalności oraz motywowanie kolejnych zainteresowanych osób do podjęcia współpracy z nami i wspólnego rozwoju w handlu. Dlatego w tym roku zdecydowaliśmy się wdrożyć dodatkowe zabezpieczenie dla przedsiębiorców funkcjonujących w ramach naszej sieci w postaci “Polisy na biznes”. Jest to rodzaj zbiorowego ubezpieczenia, którego zadaniem jest ochrona franczyzobiorców przed ryzykiem niepowodzenia ich biznesu i ewentualnym zakończeniem współpracy z nami z ujemnym saldem finansowym. Cechuje je niska wysokość składek i dostępność – jest skierowane zarówno do nowych, jak i obecnych franczyzobiorców sieci, niezależnie od stażu i liczby prowadzonych placówek. W 2021 roku swoistym uhonorowaniem podejmowanych przez nas nieustannie inicjatyw na rzecz budowania partnerskich i transparentnych relacji biznesowych, było podpisanie przez naszą sieć Kodeksu Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Żabka była jednym z pierwszych jego sygnatariuszy.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Co planujecie na przyszły rok?

Myśląc o przyszłości nieustannie stawiamy na rozwój i poszukiwanie nowych obszarów, w których możemy wprowadzić kolejne udoskonalenia. Szukając lokalizacji naszych sklepów, zawsze chcemy być obecni tam, gdzie potrzebują ich nasi klienci. W tym roku otworzyliśmy placówki w nowych miejscowościach – coraz częściej przychodzimy z naszą ofertą i zakupami w nowoczesnym formacie do mieszkańców mniejszych miejscowości, poniżej 20 tys. mieszkańców. Doceniają oni nasze sklepy wyróżniające się na lokalnym rynku. W 2022 roku będziemy dalej iść w tym kierunku, bo dostrzegamy oczekiwania mieszkańców mniejszych miejscowości, które są coraz bardziej zbliżone do tych mieszkańców dużych aglomeracji. Jak co roku w wakacje uruchomiliśmy nasze placówki sezonowe nad morzem i w innych miejscowościach turystycznych, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem wczasowiczów, a dla franczyzobiorców współpracujących z nami to dodatkowa możliwość rozwoju. Niedawno po raz pierwszy otwarta została także Żabka zlokalizowana na stacji paliw – obecność w takim miejscu znakomicie wpisuje się w charakter formatu placówek naszej sieci: chcemy być blisko klientów, którzy spiesząc się, będąc w drodze, mogą załatwić w jednym miejscu kilka spraw – dokonać zakupów, skorzystać z usług dodatkowych czy zjeść coś ciepłego. Z pewnością w kolejnym roku będziemy wzmacniać naszą obecność na kolejnych stacjach benzynowych.

Co zmieni się w ofercie franczyzowej?

Obecny rok zamykamy z nową, jeszcze atrakcyjniejszą ofertą franczyzową, w której przychód gwarantowany dla wszystkich nowych franczyzobiorców wynosi aż 17 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok działalności. Dodatkowo, by świętować z przedsiębiorcami rozpoczęcie wspólnej drogi biznesowej z Żabką, otrzymują oni na start jednorazowy bonus finansowy w wysokości 10 tys. zł – do wykorzystania na dowolny cel związany z otwarciem sklepu. Jednocześnie nie ulegają zmianie inne korzyści znane z naszej oferty, a więc wciąż zapewniamy w pełni wyposażony sklep w starannie dobranej i wynajętej przez nas lokalizacji, dostęp do know-how, wsparcie logistyczne, marketingowe, serwisowe i pomoc we wszystkich możliwych trudnościach, jakie mogą napotkać osoby prowadzące placówki pod naszym szyldem. To wszystko przy wkładzie własnym wynoszącym jedynie 5 tys. zł. W zakresie wparcia dla naszych partnerów na pewno nic się nie zmieni w kolejnych miesiącach – chcemy nadal proponować im najbardziej atrakcyjną ofertę franczyzową na rynku. Nieustannie myślimy przy tym o naszych partnerach i o tym, co więcej możemy im zaoferować, aby współpraca z nami i prowadzenie sklepów pod szyldem Żabka dawało im jeszcze większe szanse rozwojowe i satysfakcję. Spodziewać się można zatem, że uatrakcyjnimy ofertę dla dołączających do nas przedsiębiorców, dostosowując ją m.in. do sytuacji gospodarczej, a zobaczymy co ta przyniesie w najbliższym czasie.  Trzymamy rękę na pulsie.

Jakie innowacje szykuje sieć dla franczyzobiorców?

Franczyza Żabki jest jedną z najbardziej innowacyjnych na rynku. Zwiększamy efektywność kosztową franczyzobiorców poprzez rozwój rozwiązań mobilnych ułatwiających  zarządzanie placówkami, a także segmentację asortymentową sklepów czy dopasowanie oferty do lokalizacji. Niewątpliwie takim narzędziem jest aplikacja Cyberstore, dzięki której nasi franczyzobiorcy mogą swobodnie zarządzać sklepem z poziomu swojego smartfona. Sztuczna inteligencja pozwala również zaplanować trasy dostaw i logistykę sieci, na czym korzystają współpracujący z nami przedsiębiorcy, przyczynia się ona także do obniżenia śladu węglowego. W najbliższych miesiącach skupimy się na optymalizacji procesów sklepowych i wsparciu, a także rozwoju, obszaru pracowniczego.

WIZYTÓWKA MARKI ŻABKA

Sieć sklepów spożywczych

  • 6 tys. franczyzobiorców
  • ponad 7 tys. sklepów w 950 miastach
  • kwota inwestycji ok. 5 tys. zł
Magdalena Kurda
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €