Array ( [article] => Array ( [pid] => 73073 [country] => pl [article_id] => 12122 [article_date] => 2021-10-10 [articletype_id] => 12 [article_title] => Oni też będą obecni na Targach Franczyza [article_intro] => 5.10.15, Mydlarnia u Franciszka, Godan oraz Pijanie Ziół Natura Organica to marki, które również będzie można spotkać na Targach Franczyza 2021. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 0 [img_photo_description] => [secret] => scrtk03612e3324014b4e66f36626ae6d1587 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => oni-tez-beda-obecni-targach-franczyza [article_title_striped] => Oni też będą obecni na Targach Franczyza [dir] => article [article_text_photo] =>

Marka Mydlarnia u Franciszka powstała w 2002 roku, otwierając swój pierwszy sklep w Katowicach. Dziś sieć liczy około 100 placówek, z czego większość działa we franczyzie. Oferta Mydlarni oparta jest na kosmetykach naturalnych, pochodzących z różnych zakątków świata m.in. z Syrii, Maroka, Francji i Włoch.

– Rynek kosmetyków naturalnych przez ostatnie lata rozwija się bardzo szybko i to właśnie on napędza całą branżę kosmetyczną – podkreśla Beata Kantor, menedżer ds. franczyzy sieci U Franciszka. 

Sklepy funkcjonują zarówno w lokalizacjach przyulicznych, jak i w galeriach handlowych. W tych ostatnich miejscach działają jako sklepy stacjonarne lub wyspy handlowe. Standardowo inwestycja w placówkę wynosi 50 tys. zł netto. Teraz jednak sieć wdraża projekt, który pozwoli obniżyć kwotę wejścia w biznes.

– Nowi franczyzobiorcy mogą ubiegać się o kredyt kupiecki na pierwsze zatowarowanie – wyjaśnia Beata Kantor. – To koszt ok. 29 tys. zł, więc inwestycja robi się dzięki temu o połowę niższa. Podpisaliśmy już umowę z pierwszym franczyzobiorcą, który skorzystał z tej opcji.

Franczyzodawca nie ukrywa, że przeprowadza staranną weryfikację nowej inwestycji. – Szczególną uwagę przykładamy do lokalizacji – podkreśla Beata Kantor. – Analizujemy dokładnie spodziewany ruch i obroty sklepu, szacujemy okres zwrotu z inwestycji.

Sieć chce się rozwijać nawet w małych miastach, liczących już 10-15 tys. mieszkańców (a zdarzają się sklepy nawet w mniejszych miejscowościach). – Jeśli dana miejscowość jest ośrodkiem życia handlowego, towarzyskiego i ściąga mieszkańców z całej okolicy, może być dobrym rynkiem dla naszego konceptu – dodaje Beata Kantor.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Franczyzobiorca przechodzi czterodniowe szkolenie, przygotowujące do prowadzenia biznesu. Otrzymuje też szczegółowy plan działania, z wyznaczonymi okresami, kiedy i co należy zrobić – np. kiedy rozpocząć rekrutację pracowników. Ci ostatni także zostają przeszkoleni przez wykwalifikowanych szkoleniowców. Sprzedawczynie w mydlarniach muszą mieć fachową wiedzę i być raczej konsultantkami, które udzielają porad klientkom i potrafią dobrać kosmetyk do ich potrzeb.

Franczyzodawca bierze na siebie koszty reklamy i wypromowania nowego sklepu. – Przygotowujemy na start kampanię marketingową, którą oczywiście konsultujemy z franczyzobiorcą, bo to on najlepiej zna lokalny rynek, rekomenduje, które kanały reklamy będą najskuteczniejsze – podkreśla Beata Kantor.

Opłata za przystąpienie do sieci U Franciszka to symboliczna złotówka. Miesięczna opłata marketingowa wynosi 200 zł, do tego 35 zł za użytkowanie systemu b2b. Według szacunków franczyzodawcy, na zwrot z inwestycji średnio czeka się pół roku.

Sklep z odzieżą dla dzieci

Marka 5.10.15. od ponad 25 lat istnieje na polskim rynku, a jej produkty są dostępne w ponad 250 sklepach na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym 51015kids.eu. Ubrania są przeznaczone dla dzieci do 12 roku życia.

Franczyzodawca otwiera sklepy w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców. Optymalny lokal powinien mieć minimum 55 m2 powierzchni plus niewielki magazyn, być położony w centrum miasta lub przy głównej ulicy handlowej lub w centrum handlowym. Koszt wyposażenie sklepu o powierzchni całkowitej do 70 m2 z jedną standardową witryną wynosi 40 tys. zł. Franczyzobiora może liczyć na pomoc w doborze odpowiedniej lokalizacji sklepu, liczne działania marketingowe i promocyjne, pomoc w tworzeniu wizualizacji oraz ekspozycji sprzedażowych. Każdy sklep franczyzowy 5.10.15 pozostaje pod opieką regionalnego przedstawiciela firmy. Franczyzodawca zapewnia nieodpłatnie towar, zarządza nim i ponosi koszty przecen oraz wyprzedaży kolekcji.

Tu kupisz art. na imprezę

GoDan to format franczyzowych sklepów, w których oprócz produktów firmowych oferowane są także usługi pompowania balonów helem, tworzenia dekoracji balonowych (od prostych bukietów balonów, po skomplikowane łuki i ścianki), dekoracji sal (np. ślubnych, balów studniówkowych czy sylwestrowych) oraz personalizacji balonów (balony z imieniem solenizanta). 

Sieć franczyzowa GoDan liczy już ponad 90 sklepów w całej Polsce, a w tym roku franczyzodawca zamierza przekroczyć liczbę 100 placówek.

– To idealny pomysł na biznes niezależnie od wielkości miasta – zapewnia Agnieszka Falińska, menedżer ds. rozwoju marki GoDan. – Większość lokali posiada powierzchnię od 20 do 90 m2, co znacząco ogranicza nakłady inwestycyjne związane z otwarciem sklepu, a także przyspiesza osiągnięcie zysków i zwrot z zaangażowanego kapitału.

Aby otworzyć sklep Godan, potrzeba minimum 30 tys. zł. Połowę tej kwoty należy przeznaczyć na aranżację lokalu, a drugie 15 tys. zł na zatowarowanie. Franczyzodawca nie pobiera opłat licencyjnych, miesięcznych czy marketingowych.

Biznes samodzielny lub jako dodatek

Pijalnie Ziół Organica to koncept rozwijany przez franczyzodawcę salonów Orient Massage i Thai Organic. Pijalnie pełnią funkcję stref relaksu, oferują kolekcje ziół, herbat, napojów, wyciągów i ekstraktów ziołowych o właściwościach prozdrowotnych wpływających na codzienną budowę naturalnej, trwałej odporności organizmu. Pijalnie Ziół mogą funkcjonować również niezależnie od salonów Orient Massage i Thai Organic. Sprawdzają się w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, klubach fitness, hotelach, pensjonatach, sklepach, salonach masażu czy innych miejscach z recepcją.

Koszt inwestycji w  przypadku marki Pijalnia Ziół Natura Organica zaczyna się już od 4 tys. zł. Franczyzobiorca może liczyć na zarobek od 1 do 4 tys. zł miesięcznie.

– Targi to świetna okazja do nawiązania współpracy z nowymi franczyzobiorcami. Nie stawiamy sobie jednak żadnych celów w zakresie liczby nowych placówek. Ważniejsza jest dla nas jakość nowych franczyzobiorców, czyli ich zaangażowanie i gotowość do skrupulatnego pilnowania biznesu. Dzięki temu jesteśmy w stanie utrzymać wysoką jakość świadczonych usług. A fakt, że nasze salony świetnie funkcjonują przekłada się z kolei na ogromne zainteresowanie otwarciem nowych placówek Orient Massage i Thai Organic, czy też Pijalni Ziół Natura Organica. Nowe placówki chcielibyśmy otwierać w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, ale wciąż na mapie jest kilka większych miast z ogromnym potencjałem, w których nie mamy dotychczas salonów np. Gdańsk, Kraków, Rzeszów, czy Lublin – mówi Piotr Buchalski, franczyzodawca marek.

Targi Franczyza 2021 odbędą się 14-16 października w PKiN. Przeczytaj również inne artykuły dotyczące tegorocznych targów:

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 168 [author_pid] => 1050 [author_name] => Anna Smolińska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => asmolinska@profitsystem.pl [author_profile] =>

Anna Smolińska jest dyrektorem działu mediów o franczyzie i członkiem zarządu PROFIT system. Zarządza pracą redakcji magazynu "Własny Biznes Franchising" oraz portali Franchising.pl i Franchising.eu. Pisze oraz redaguje artykuły przygotowane przez dziennikarzy, a także prowadzi wywiady z ekspertami i przedsiębiorcami na kanale YouTube Franchising-PL.

Ukończyła Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku filologia polska ze specjalizacją redaktorską oraz Zarządzanie Franczyzą w Szkole Głównej Handlowej. Zanim podjęła pracę w PROFIT system, współpracowała z Gazetą Wyborczą, Życiem Warszawy oraz tygodnikami regionalnymi.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/AnnaSmoliska4 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/anna-smoli%C5%84ska-49a52059/ [author_photo] => Array ( [pid] => 216306 [itemserver_id] => 53838 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => 919/ce9/anna-smolinska.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => anna-smolinska ) ) [link] => /artykul/12122/oni-tez-beda-obecni-targach-franczyza/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => wydarzenia [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 31 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => wydarzenia ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 184976 [country_item] => pl [description] => [path] => e96/cf3/sklep-5.10.15.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 46079 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 177172 [country_item] => pl [description] => Opłata za przystąpienie do sieci U Franciszka to symboliczna złotówka. Miesięczna opłata marketingowa wynosi 200 zł, do tego 35 zł za użytkowanie systemu b2b. [path] => bc6/a15/tf_mydlarnia_franciszka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Symboliczna opłata [img_width] => 1600 [img_height] => 1153 [itemserver_id] => 43368 ) [1] => Array ( [pid] => 184845 [country_item] => pl [description] => Franczyzodawca 5.10.15 otwiera sklepy w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców. Optymalny lokal powinien mieć minimum 55 m2 powierzchni plus niewielki magazyn, być położony w centrum miasta lub przy głównej ulicy handlowej lub w centrum handlowym. [path] => 6b1/cf4/5.10.15_1_easy-resize.com.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Podstawowe wymagania [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 46050 ) [2] => Array ( [pid] => 185004 [country_item] => pl [description] => [path] => f11/83a/godan_easy-resize.com.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1066 [itemserver_id] => 46080 ) [3] => Array ( [pid] => 181836 [country_item] => pl [description] => [path] => 688/306/pijalnia-natura.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 45067 ) ) ) [og_image] => bc6/a15/tf_mydlarnia_franciszka.jpg [article_date_formated] => 10.10.2021 [article_day] => Niedziela [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 177172 [country_item] => pl [description] => Opłata za przystąpienie do sieci U Franciszka to symboliczna złotówka. Miesięczna opłata marketingowa wynosi 200 zł, do tego 35 zł za użytkowanie systemu b2b. [path] => bc6/a15/tf_mydlarnia_franciszka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Symboliczna opłata [img_width] => 1600 [img_height] => 1153 [itemserver_id] => 43368 ) [1] => Array ( [pid] => 184845 [country_item] => pl [description] => Franczyzodawca 5.10.15 otwiera sklepy w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców. Optymalny lokal powinien mieć minimum 55 m2 powierzchni plus niewielki magazyn, być położony w centrum miasta lub przy głównej ulicy handlowej lub w centrum handlowym. [path] => 6b1/cf4/5.10.15_1_easy-resize.com.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Podstawowe wymagania [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 46050 ) [2] => Array ( [pid] => 185004 [country_item] => pl [description] => [path] => f11/83a/godan_easy-resize.com.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1066 [itemserver_id] => 46080 ) [3] => Array ( [pid] => 181836 [country_item] => pl [description] => [path] => 688/306/pijalnia-natura.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 45067 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 177172 [country_item] => pl [description] => Opłata za przystąpienie do sieci U Franciszka to symboliczna złotówka. Miesięczna opłata marketingowa wynosi 200 zł, do tego 35 zł za użytkowanie systemu b2b. [path] => bc6/a15/tf_mydlarnia_franciszka.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Symboliczna opłata [img_width] => 1600 [img_height] => 1153 [itemserver_id] => 43368 ) [1] => Array ( [pid] => 184845 [country_item] => pl [description] => Franczyzodawca 5.10.15 otwiera sklepy w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców. Optymalny lokal powinien mieć minimum 55 m2 powierzchni plus niewielki magazyn, być położony w centrum miasta lub przy głównej ulicy handlowej lub w centrum handlowym. [path] => 6b1/cf4/5.10.15_1_easy-resize.com.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Podstawowe wymagania [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 46050 ) [2] => Array ( [pid] => 185004 [country_item] => pl [description] => [path] => f11/83a/godan_easy-resize.com.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1066 [itemserver_id] => 46080 ) [3] => Array ( [pid] => 181836 [country_item] => pl [description] => [path] => 688/306/pijalnia-natura.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 45067 ) ) [imagesCount] => 4 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => 5.10.15. [id] => 418 [type] => 16 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 8 [link] => /franczyza/418/5-10-15/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 202706 [country_item] => pl [description] => [path] => 86a/f56/logo_biale_tlo_granat_.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 169 [itemserver_id] => 50376 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 202704 [country_item] => pl [description] => [path] => 61b/ca1/sklep51015_2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 640 [img_height] => 480 [itemserver_id] => 50374 ) [1] => Array ( [pid] => 202695 [country_item] => pl [description] => [path] => 7d9/220/sklep51015_11.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50365 ) [2] => Array ( [pid] => 202703 [country_item] => pl [description] => [path] => 4e2/d4e/20210925_113048_-_kopia.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50373 ) [3] => Array ( [pid] => 202702 [country_item] => pl [description] => [path] => 617/9eb/sklep51015_4.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 675 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50372 ) [4] => Array ( [pid] => 202701 [country_item] => pl [description] => [path] => 37e/3e8/20210927_110424.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 675 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50371 ) [5] => Array ( [pid] => 202700 [country_item] => pl [description] => [path] => c6e/6f3/wn_trze_sklepu_5.10.15..jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50370 ) [6] => Array ( [pid] => 202699 [country_item] => pl [description] => [path] => bc1/f58/sklep_2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1280 [img_height] => 960 [itemserver_id] => 50369 ) [7] => Array ( [pid] => 202698 [country_item] => pl [description] => [path] => 263/2ab/20210927_104049.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50368 ) [8] => Array ( [pid] => 202697 [country_item] => pl [description] => [path] => ce2/226/7.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 605 [img_height] => 454 [itemserver_id] => 50367 ) [9] => Array ( [pid] => 202696 [country_item] => pl [description] => [path] => d3c/a14/20211109_152545.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 50366 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => Godan - balony i dekoracje [id] => 1679 [type] => 16 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 26 [link] => /franczyza/1679/godan-balony-dekoracje/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 173324 [country_item] => pl [description] => [path] => 680/65a/godan.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 128 [itemserver_id] => 41815 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 184322 [country_item] => pl [description] => [path] => 677/4da/godan1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 842 [itemserver_id] => 45872 ) [1] => Array ( [pid] => 184323 [country_item] => pl [description] => [path] => ecb/0a5/godan2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1500 [img_height] => 1095 [itemserver_id] => 45873 ) [2] => Array ( [pid] => 184325 [country_item] => pl [description] => [path] => 3a5/3f5/godan4.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 45875 ) [3] => Array ( [pid] => 184326 [country_item] => pl [description] => [path] => fbe/2cb/godan5.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 800 [img_height] => 800 [itemserver_id] => 45876 ) [4] => Array ( [pid] => 184327 [country_item] => pl [description] => [path] => 661/b52/godan6.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1000 [img_height] => 750 [itemserver_id] => 45877 ) [5] => Array ( [pid] => 184328 [country_item] => pl [description] => [path] => 873/8e8/godan7.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1200 [img_height] => 800 [itemserver_id] => 45878 ) [6] => Array ( [pid] => 184329 [country_item] => pl [description] => [path] => c97/9c2/godan8.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1416 [img_height] => 1062 [itemserver_id] => 45879 ) [7] => Array ( [pid] => 184324 [country_item] => pl [description] => [path] => 02b/291/godan3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 890 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 45874 ) [8] => Array ( [pid] => 184330 [country_item] => pl [description] => [path] => 013/6a1/godan9.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 45880 ) ) ) ) ) )

Oni też będą obecni na Targach Franczyza

Symboliczna opłata
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Mydlarnia u Franciszka powstała w 2002 roku, otwierając swój pierwszy sklep w Katowicach. Dziś sieć liczy około 100 placówek, z czego większość działa we franczyzie. Oferta Mydlarni oparta jest na kosmetykach naturalnych, pochodzących z różnych zakątków świata m.in. z Syrii, Maroka, Francji i Włoch.

– Rynek kosmetyków naturalnych przez ostatnie lata rozwija się bardzo szybko i to właśnie on napędza całą branżę kosmetyczną – podkreśla Beata Kantor, menedżer ds. franczyzy sieci U Franciszka. 

Sklepy funkcjonują zarówno w lokalizacjach przyulicznych, jak i w galeriach handlowych. W tych ostatnich miejscach działają jako sklepy stacjonarne lub wyspy handlowe. Standardowo inwestycja w placówkę wynosi 50 tys. zł netto. Teraz jednak sieć wdraża projekt, który pozwoli obniżyć kwotę wejścia w biznes.

– Nowi franczyzobiorcy mogą ubiegać się o kredyt kupiecki na pierwsze zatowarowanie – wyjaśnia Beata Kantor. – To koszt ok. 29 tys. zł, więc inwestycja robi się dzięki temu o połowę niższa. Podpisaliśmy już umowę z pierwszym franczyzobiorcą, który skorzystał z tej opcji.

Franczyzodawca nie ukrywa, że przeprowadza staranną weryfikację nowej inwestycji. – Szczególną uwagę przykładamy do lokalizacji – podkreśla Beata Kantor. – Analizujemy dokładnie spodziewany ruch i obroty sklepu, szacujemy okres zwrotu z inwestycji.

Sieć chce się rozwijać nawet w małych miastach, liczących już 10-15 tys. mieszkańców (a zdarzają się sklepy nawet w mniejszych miejscowościach). – Jeśli dana miejscowość jest ośrodkiem życia handlowego, towarzyskiego i ściąga mieszkańców z całej okolicy, może być dobrym rynkiem dla naszego konceptu – dodaje Beata Kantor.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Franczyzobiorca przechodzi czterodniowe szkolenie, przygotowujące do prowadzenia biznesu. Otrzymuje też szczegółowy plan działania, z wyznaczonymi okresami, kiedy i co należy zrobić – np. kiedy rozpocząć rekrutację pracowników. Ci ostatni także zostają przeszkoleni przez wykwalifikowanych szkoleniowców. Sprzedawczynie w mydlarniach muszą mieć fachową wiedzę i być raczej konsultantkami, które udzielają porad klientkom i potrafią dobrać kosmetyk do ich potrzeb.

Franczyzodawca bierze na siebie koszty reklamy i wypromowania nowego sklepu. – Przygotowujemy na start kampanię marketingową, którą oczywiście konsultujemy z franczyzobiorcą, bo to on najlepiej zna lokalny rynek, rekomenduje, które kanały reklamy będą najskuteczniejsze – podkreśla Beata Kantor.

Opłata za przystąpienie do sieci U Franciszka to symboliczna złotówka. Miesięczna opłata marketingowa wynosi 200 zł, do tego 35 zł za użytkowanie systemu b2b. Według szacunków franczyzodawcy, na zwrot z inwestycji średnio czeka się pół roku.

Sklep z odzieżą dla dzieci

Marka 5.10.15. od ponad 25 lat istnieje na polskim rynku, a jej produkty są dostępne w ponad 250 sklepach na terenie całego kraju oraz w sklepie internetowym 51015kids.eu. Ubrania są przeznaczone dla dzieci do 12 roku życia.

Franczyzodawca otwiera sklepy w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców. Optymalny lokal powinien mieć minimum 55 m2 powierzchni plus niewielki magazyn, być położony w centrum miasta lub przy głównej ulicy handlowej lub w centrum handlowym. Koszt wyposażenie sklepu o powierzchni całkowitej do 70 m2 z jedną standardową witryną wynosi 40 tys. zł. Franczyzobiora może liczyć na pomoc w doborze odpowiedniej lokalizacji sklepu, liczne działania marketingowe i promocyjne, pomoc w tworzeniu wizualizacji oraz ekspozycji sprzedażowych. Każdy sklep franczyzowy 5.10.15 pozostaje pod opieką regionalnego przedstawiciela firmy. Franczyzodawca zapewnia nieodpłatnie towar, zarządza nim i ponosi koszty przecen oraz wyprzedaży kolekcji.

Tu kupisz art. na imprezę

GoDan to format franczyzowych sklepów, w których oprócz produktów firmowych oferowane są także usługi pompowania balonów helem, tworzenia dekoracji balonowych (od prostych bukietów balonów, po skomplikowane łuki i ścianki), dekoracji sal (np. ślubnych, balów studniówkowych czy sylwestrowych) oraz personalizacji balonów (balony z imieniem solenizanta). 

Sieć franczyzowa GoDan liczy już ponad 90 sklepów w całej Polsce, a w tym roku franczyzodawca zamierza przekroczyć liczbę 100 placówek.

– To idealny pomysł na biznes niezależnie od wielkości miasta – zapewnia Agnieszka Falińska, menedżer ds. rozwoju marki GoDan. – Większość lokali posiada powierzchnię od 20 do 90 m2, co znacząco ogranicza nakłady inwestycyjne związane z otwarciem sklepu, a także przyspiesza osiągnięcie zysków i zwrot z zaangażowanego kapitału.

Aby otworzyć sklep Godan, potrzeba minimum 30 tys. zł. Połowę tej kwoty należy przeznaczyć na aranżację lokalu, a drugie 15 tys. zł na zatowarowanie. Franczyzodawca nie pobiera opłat licencyjnych, miesięcznych czy marketingowych.

Biznes samodzielny lub jako dodatek

Pijalnie Ziół Organica to koncept rozwijany przez franczyzodawcę salonów Orient Massage i Thai Organic. Pijalnie pełnią funkcję stref relaksu, oferują kolekcje ziół, herbat, napojów, wyciągów i ekstraktów ziołowych o właściwościach prozdrowotnych wpływających na codzienną budowę naturalnej, trwałej odporności organizmu. Pijalnie Ziół mogą funkcjonować również niezależnie od salonów Orient Massage i Thai Organic. Sprawdzają się w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, klubach fitness, hotelach, pensjonatach, sklepach, salonach masażu czy innych miejscach z recepcją.

Koszt inwestycji w  przypadku marki Pijalnia Ziół Natura Organica zaczyna się już od 4 tys. zł. Franczyzobiorca może liczyć na zarobek od 1 do 4 tys. zł miesięcznie.

– Targi to świetna okazja do nawiązania współpracy z nowymi franczyzobiorcami. Nie stawiamy sobie jednak żadnych celów w zakresie liczby nowych placówek. Ważniejsza jest dla nas jakość nowych franczyzobiorców, czyli ich zaangażowanie i gotowość do skrupulatnego pilnowania biznesu. Dzięki temu jesteśmy w stanie utrzymać wysoką jakość świadczonych usług. A fakt, że nasze salony świetnie funkcjonują przekłada się z kolei na ogromne zainteresowanie otwarciem nowych placówek Orient Massage i Thai Organic, czy też Pijalni Ziół Natura Organica. Nowe placówki chcielibyśmy otwierać w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców, ale wciąż na mapie jest kilka większych miast z ogromnym potencjałem, w których nie mamy dotychczas salonów np. Gdańsk, Kraków, Rzeszów, czy Lublin – mówi Piotr Buchalski, franczyzodawca marek.

Targi Franczyza 2021 odbędą się 14-16 października w PKiN. Przeczytaj również inne artykuły dotyczące tegorocznych targów:

Anna Smolińska
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €