Ruszają z franczyzą

Warto się pospieszyć
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

MeetFit Studio Treningowe startuje z ofertą franczyzy. Firma działa na rynku od czerwca 2019 roku. Jej właścicielem jest Krzysztof Kotwica – z wykształcenia inżynier, a z zamiłowania amator aktywności fizycznej.

– Odkąd pamiętam uprawiam sport i sprawia mi on mnóstwo satysfakcji, dlatego po studiach postanowiłem iść jednak w tę stronę. Znalazłem pracę w studiu treningowym w Krakowie oraz zacząłem intensywne szkolenie się w temacie treningu funkcjonalnego. Po blisko trzech latach pracy jako trener zdobyte doświadczenie postanowiłem przełożyć na własny biznes – opowiada Krzysztof Kotwica.

Krzysztof w MeetFit prowadzi treningi personalne oraz zarządza całym studiem. Jako dalszą ścieżkę rozwoju planuje otwarcie swojego drugiego studia treningowego oraz rozwijanie sieci franczyzowej, oferującej opiekę na najwyższym poziomie w zakresie ruchu i zdrowego stylu życia.

– Na tle konkurencji wyróżnia nas kompleksowe podejście do klienta. W naszym studiu dostanie on nie tylko trening pod okiem specjalisty, lecz także opiekę dietetyka oraz fizjoterapeuty – mówi Krzysztof Kotwica.

Według właściciela MeetFit rynek studiów treningowych rozwija się bardzo dynamicznie, a pandemia nie dotknęła mniejszych miejsc aż tak mocno jak duże kluby fitness. Ponadto klienci zaczęli doceniać treningi w kameralnej atmosferze.

– Ludzie coraz częściej zamieniają duże kluby na kameralne studia. Lepiej się czują w takich miejscach – mówi Krzysztof Kotwica.

Częstotliwość treningów zależy od potrzeb i budżetu klienta. Jeden trening personalny to koszt rzędu 100 zł. Korzystanie z indywidualnej opieki na treningach personalnych można łączyć z treningami grupowymi, aby sumaryczna kwota była przystępna dla mniej zamożnego klienta lub po prostu, jeśli ktoś lubi lekką rywalizację w grupie.

– Założeniem MeetFit jest poprawa sprawności fizycznej podopiecznych oraz nauka świadomego odżywiania – mówi Krzysztof Kotwica.

Inwestycja w lokal

MeetFit szuka franczyzobiorców w całej Polsce. Najchętniej firma otworzy placówki franczyzowe w miastach z liczbą mieszkańców powyżej 150 tys.

– Mniejszych miejscowości też nie wykluczamy, jeśli brakuje w nich podobnych obiektów. Duże miasta to duża konkurencja, dlatego ciężko się w nich przebić – mówi Krzysztof Kotwica.

Obecnie firma prowadzi rozmowy z dwoma potencjalnymi franczyzobiorcami. Pierwszych pięciu franczyzobiorców może liczyć na preferencyjne warunki współpracy – brak opłaty wstępnej oraz niskie miesięczne opłaty, rzędu od 1 tys. do 1,5 tys. zł w zależności od miasta.

Aby otworzyć studio MeetFit, należy mieć lokal (wynajęty lub na własność) oraz odpowiednią ilość gotówki na wykończenie oraz wyposażenie go w sprzęt treningowy. Lokal powinien mieć minimum 100 m2. Właściciel oferuje pomoc w znalezieniu lokalu oraz wytyczne co do jego wykończenia, tak aby spełniał on wymogi sanepidu i był zgodny z koncepcją wizualną MeetFit. Za dodatkową opłatą możliwe jest zlecenie wykończenia studia. Dzięki takiemu rozwiązaniu franczyzodawca może zaoszczędzić mnóstwo czasu i nerwów, ponieważ wchodzi do gotowego studia.

– Aby otworzyć studio MeetFit, potrzeba minimum 150 tys. zł – mówi Krzysztof Kotwica.

Czas zwrotu oraz przyszłe dochody z inwestycji franczyzodawca wylicza dla konkretnego przypadku. Zapewnia jednak, że po roku działalności firma jest już na dobrej pozycji i przynosi zadowalające zyski.

Współpracę z MeetFit mogą nawiązać zarówno trenerzy, którzy chcą prowadzić stabilny biznes oraz wystrzec się błędów początkującego przedsiębiorcy, jak i osoby kompletnie nie związane z branżą, które chcą w taki biznes zainwestować pieniądze. W obu przypadkach franczyzodawca daje niezbędne know-how do prowadzenia rentownego studia treningowego.

MeetFit w czasie lockdownów działało bez przerwy. Część klientów na początku zrezygnowała z treningów, ale teraz wrócili.

– Prowadzenie studia treningowego jest stabilnym biznesem, zazwyczaj miesięczne przychody studia wahają się o maksymalnie 10 proc. Przyszły franczyzobiorca musi jednak być gotowy na spadki przychodów dochodzące nawet do 20 proc. w okresie wakacyjnym. Problem ten dotyczy całej branży fitness – mówi Krzysztof Kotwica.

WIZYTÓWKA MEETFIT

Studio treningowe.

  • kwota inwestycji – minimum 150 tys. zł
  • wielkość lokalu – minimum 100 m2
  • lokalizacja – miasta od 150 tys. mieszkańców

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €