Otwieramy salon optyczny

Salon optyczny to – wbrew pozorom – biznes dla każdego. Ile trzeba w niego zainwestować i jak szybko pojawią się zyski?
Koncept Dobre Oko ma już ponad 10 lat doświadczenia na rynku. W tej chwili sieć liczy cztery salony własne oraz 11 franczyzowych.
– W tym roku otworzyliśmy już trzy placówki, w Żurominie, Gostyninie oraz Opalenicy – wylicza Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander z sieci Dobre Oko. - W planach mamy trzy kolejne otwarcia.
Jak podkreśla franczyzodawca, pandemia pokazała, że salon optyczny to bezpieczny biznes. – Byliśmy zamknięci tylko około miesiąca, w pierwszym lockdownie wiosną 2020 roku – mówi Aleksandra Pilaczyńska. – Później nasze sklepy mogły działać normalnie, ponieważ należymy do branży medycznej.
Wydatki na inwestycję
Dobre Oko chętnie otwiera salony w małych miastach, liczących nawet poniżej 10 tys. mieszkańców. Co nie oznacza, że zamyka się na większe rynki – z powodzeniem działa też placówka tej sieci we Wrocławiu. Centrala pomaga znaleźć odpowiedni lokal, który powinien mieć min. 40 m2 powierzchni. – Powinien mieścić się w centrum handlowo-usługowym danej miejscowości – podkreśla Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. – Otwieramy też sklepy w galeriach handlowych. To wprawdzie trudniejsze lokalizacje, ze względu na wymagania zarządców galerii, ale też generują duży traffic.
Inwestycja w salon zależy od stanu wyjściowego lokalu. Oprócz kosztów remontu, należy zaplanować budżet w wysokości ok, 60-70 tys. zł na zakup sprzętu (niezbędny jest m.in. autorefraktometr, unit okulistyczny, lampa szczelinowa, foropter, kaseta okulistyczna). Zakup mebli to wydatek rzędu 25-30 tys. zł. Natomiast na pierwsze zatowarowanie należy przeznaczyć 30-40 tys. zł.
– Pomagamy w wyborze sprzętu oraz doborze zatowarowania – zapewnia Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. – Ofertę należy dopasować do potrzeb rynku. Uczymy, jak to robić, jakie względy brać pod uwagę. Przy czym minimalny asortyment to 400-500 sztuk oprawek.
Każdy się nauczy?
Czy trzeba mieć wiedzę optyczną, aby poprowadzić sklep w tej branży? Przedstawicielka sieci Dobre Oko zapewnia, że nie.
– Prowadzimy szkolenia, tak długie jak tego potrzebuje nasz franczyzobiorca – podkreśla Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. - Uczymy podstaw optyki, zasad obsługi klienta, prowadzenia salonu. Natomiast jeśli chodzi o badanie wzroku, franczyzobiorca musi zatrudnić specjalistę, czyli optometrystę.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1 tys. zł – przy czym płatna jest dopiero od momentu otwarcia salonu.
– Klienci pojawiają się już od pierwszego miesiąca – zapewnia Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. - Przygotowujemy kampanie marketingowe oraz akcje promocyjne. Dzięki temu na zyski można liczyć już od pierwszych miesięcy.
Według szacunków franczyzodawcy zwrot z inwestycji następuje najczęściej w ciągu 12-15 miesięcy.
WIZYTÓWKA MARKI DOBRE OKO
Sieć salonów optycznych.
- 4 salony własne
- 11 salonów franczyzowych
- opłata wstępna 5 tys. zł
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...