Jak sprawdza się Państwa pomysł, na łączenie dwóch konceptów – pizzerii New York Pizza Department oraz ŻarWoka?
Ten pomysł bardzo dobrze funkcjonuje i zapewnia bardzo dobrą sprzedaż. Mamy już pierwsze informacje zwrotne od franczyzobiorców, którzy zdecydowali się na połączenie obu konceptów. Np. w Gorzowie Wielkopolskim dzięki otwarciu ŻarWoka obroty naszego franczyzobiorcy wzrosły o ponad 200 proc.
Ilu licencjobiorców decyduje się na obie marki?
Jeśli chodzi o nowych franczyzobiorców, to decyduje się na to 70-80 proc. z nich. Teraz właśnie otworzyliśmy lokal w Warszawie i choć franczyzobiorca początkowo zdecydował się tylko na NYPD, to po szkoleniu – gdy zobaczył jak prosty jest koncept ŻarWok – postanowił dołączyć też tę drugą markę. Nic dziwnego. Połączenie dwóch konceptów pozwala nie tylko poszerzyć ofertę, ale też zoptymalizować koszty działalności
Natomiast spośród „starych” licencjobiorców wielu chciałoby dołączyć do swojej oferty ŻarWoka, ale nie wszyscy mają takie możliwości lokalowe. W tej chwili mamy 42 funkcjonujące lokale NYPD oraz osiem ŻarWoka. Jeśli chodzi natomiast o podpisane umowy franczyzowe, to jest ich już w sumie 55. Ostatnio nasze tempo rozwoju było bardzo duże, otwieraliśmy po 2-4 lokale miesięcznie.
Jaka jest grupa docelowa ŻarWoka?
ŻarWok serwuje kuchnię american chineese. Target konceptu jest podobny do targetu naszych pizzerii. To głównie osoby młode, młode rodziny. Choć trzeba zauważyć, że z bardziej zasobnym portfelem. Od klientów pizzerii – którzy są raczej tradycyjni i stali w swoich wyborach - różni ich też fakt, że lubią eksperymentować z jedzeniem, chętnie próbują nowych dań. Od początku w ofercie ŻarWoka były dania wegetariańskie, ale z czasem dołączyliśmy też wegańskie, bo klienci o nie pytali.
Jak duży jest wydatek na otwarcie ŻarWoka i NYPD?
ŻarWok to koncept funkcjonujący tylko w dostawie. Nie ma więc wydatków na salę restauracyjną, obsługę. Jeśli chielibyśmy go otworzyć jako samodzielny lokal, to kwota inwestycji wynosi ok. 40 tys. zł. Bardziej opłacalne jest natomiast dołączenie Żarwoka czy to do pizzerii New York Pizza Department, czy to do innego lokalu gastronomicznego – bo taką możliwość też dajemy. Wówczas kwota inwestycji w samego ŻarWoka spada do 13 tys. zł. Natomiast w przypadku NYPD kwota inwestycji zależy od wybranego modelu lokalu, ale minimalnie to 30 tys. zł
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA NYPD I ŻARWOKA
Sieć pizzerii i lokali w formule dark kitchen, z kuchnią american chineese.
- 42 lokale NYPD
- 8 lokali ŻarWok
- inwestycja w NYPD od 30 tys. zł, w ŻarWoka od 13 tys. zł
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz – na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" – przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.
Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.
[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/12059/dwa-to-lepiej-niz-jeden/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => pytanie tygodnia [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 0 [link] => 32 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => pytanie-tygodnia ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 114821 [country_item] => pl [description] => [path] => 65a/6da/nypd-tomasz-jench.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 37682 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 178286 [country_item] => pl [description] => ŻarWok serwuje kuchnię american chineese. [path] => cf7/7c5/zarwok-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Amerykańska chińszczyzna [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 43758 ) [1] => Array ( [pid] => 178290 [country_item] => pl [description] => "W Gorzowie Wielkopolskim dzięki otwarciu ŻarWoka obroty naszego franczyzobiorcy wzrosły o ponad 200 proc." [path] => d66/288/tomasz_jench_nypd-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Tomasz Jench, franczyzodawcva NYPD i ŹarWoka: [img_width] => 968 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 43760 ) ) ) [og_image] => cf7/7c5/zarwok-1.jpg [article_date_formated] => 17.08.2021 [article_day] => Wtorek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 178286 [country_item] => pl [description] => ŻarWok serwuje kuchnię american chineese. [path] => cf7/7c5/zarwok-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Amerykańska chińszczyzna [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 43758 ) [1] => Array ( [pid] => 178290 [country_item] => pl [description] => "W Gorzowie Wielkopolskim dzięki otwarciu ŻarWoka obroty naszego franczyzobiorcy wzrosły o ponad 200 proc." [path] => d66/288/tomasz_jench_nypd-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Tomasz Jench, franczyzodawcva NYPD i ŹarWoka: [img_width] => 968 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 43760 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 178286 [country_item] => pl [description] => ŻarWok serwuje kuchnię american chineese. [path] => cf7/7c5/zarwok-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Amerykańska chińszczyzna [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 43758 ) [1] => Array ( [pid] => 178290 [country_item] => pl [description] => "W Gorzowie Wielkopolskim dzięki otwarciu ŻarWoka obroty naszego franczyzobiorcy wzrosły o ponad 200 proc." [path] => d66/288/tomasz_jench_nypd-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Tomasz Jench, franczyzodawcva NYPD i ŹarWoka: [img_width] => 968 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 43760 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => New York Pizza Department [id] => 1589 [type] => 7 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => 90000.00 [company_log] => 1 [short_description] => Pizzerie [name_length] => 25 [link] => /franczyza/1589/new-york-pizza-department/ [investmentFormatted] => 90 000 zł [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 81315 [country_item] => pl [description] => [path] => 5f2/534/nypd.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 244 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 30684 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 165023 [country_item] => pl [description] => [path] => 371/5ce/new-york-pizza-lokal.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 685 [itemserver_id] => 38819 ) [1] => Array ( [pid] => 165024 [country_item] => pl [description] => [path] => 2b7/550/new-york-pizza-pizzernia.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 38820 ) ) ) ) ) )Dwa to lepiej niż jeden

– Nawet 80 proc. naszych nowych franczyzobiorców decyduje się na otwarcie jednocześnie dwóch konceptów – mówi Tomasz Jench, franczyzodawca New York Pizza Department i ŻarWok.
Jak sprawdza się Państwa pomysł, na łączenie dwóch konceptów – pizzerii New York Pizza Department oraz ŻarWoka?
Ten pomysł bardzo dobrze funkcjonuje i zapewnia bardzo dobrą sprzedaż. Mamy już pierwsze informacje zwrotne od franczyzobiorców, którzy zdecydowali się na połączenie obu konceptów. Np. w Gorzowie Wielkopolskim dzięki otwarciu ŻarWoka obroty naszego franczyzobiorcy wzrosły o ponad 200 proc.
Ilu licencjobiorców decyduje się na obie marki?
Jeśli chodzi o nowych franczyzobiorców, to decyduje się na to 70-80 proc. z nich. Teraz właśnie otworzyliśmy lokal w Warszawie i choć franczyzobiorca początkowo zdecydował się tylko na NYPD, to po szkoleniu – gdy zobaczył jak prosty jest koncept ŻarWok – postanowił dołączyć też tę drugą markę. Nic dziwnego. Połączenie dwóch konceptów pozwala nie tylko poszerzyć ofertę, ale też zoptymalizować koszty działalności
Natomiast spośród „starych” licencjobiorców wielu chciałoby dołączyć do swojej oferty ŻarWoka, ale nie wszyscy mają takie możliwości lokalowe. W tej chwili mamy 42 funkcjonujące lokale NYPD oraz osiem ŻarWoka. Jeśli chodzi natomiast o podpisane umowy franczyzowe, to jest ich już w sumie 55. Ostatnio nasze tempo rozwoju było bardzo duże, otwieraliśmy po 2-4 lokale miesięcznie.
Jaka jest grupa docelowa ŻarWoka?
ŻarWok serwuje kuchnię american chineese. Target konceptu jest podobny do targetu naszych pizzerii. To głównie osoby młode, młode rodziny. Choć trzeba zauważyć, że z bardziej zasobnym portfelem. Od klientów pizzerii – którzy są raczej tradycyjni i stali w swoich wyborach - różni ich też fakt, że lubią eksperymentować z jedzeniem, chętnie próbują nowych dań. Od początku w ofercie ŻarWoka były dania wegetariańskie, ale z czasem dołączyliśmy też wegańskie, bo klienci o nie pytali.
Jak duży jest wydatek na otwarcie ŻarWoka i NYPD?
ŻarWok to koncept funkcjonujący tylko w dostawie. Nie ma więc wydatków na salę restauracyjną, obsługę. Jeśli chielibyśmy go otworzyć jako samodzielny lokal, to kwota inwestycji wynosi ok. 40 tys. zł. Bardziej opłacalne jest natomiast dołączenie Żarwoka czy to do pizzerii New York Pizza Department, czy to do innego lokalu gastronomicznego – bo taką możliwość też dajemy. Wówczas kwota inwestycji w samego ŻarWoka spada do 13 tys. zł. Natomiast w przypadku NYPD kwota inwestycji zależy od wybranego modelu lokalu, ale minimalnie to 30 tys. zł
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA NYPD I ŻARWOKA
Sieć pizzerii i lokali w formule dark kitchen, z kuchnią american chineese.
- 42 lokale NYPD
- 8 lokali ŻarWok
- inwestycja w NYPD od 30 tys. zł, w ŻarWoka od 13 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej