Czy powstanie światowy gigant handlowy?
Carrefour ma intrygujące plany, a Zdrowa Krowa rusza z nowym modelem lokali. Przegląd tygodnia 31 lipca-7 sierpnia.
Brazylijskie media podały, że dwie największe francuskie sieci handlowe, Carrefour i Auchan, prowadzą rozmowy na temat możliwej fuzji. Dzięki konsolidacji stałyby się jednym z największych detalistów na świecie. Jak dotąd jednak ani Carrefour, ani Auchan nie potwierdziły tych informacji.
W Polsce na koniec 2020 r. sieć Carrefour liczyła 937 sklepów, w tym 90 hipermarketów, 160 supermarketów i 687 to placówki convenience. Z kolei Auchan zarządza w Polsce siecią ok. 116 sklepów stacjonarnych. Firma zapowiada rozwój we franczyzie.
Kto weźmie Kredens?
W Polsce natomiast Carrefour jest jednym z zainteresowanych zakupem spółki Krakowski Kredens. Upadłość tej ostatniej została ogłoszona w czerwcu tego roku. Borykające się z długami przedsiębiorstwo dobiła pandemia. Jeszcze w tym roku może zakończyć się inwentaryzacja oraz wycena majątku wchodzącego w skład masy upadłościowej spółki. Na sprzedaż wystawione zostaną m.in. znaki towarowe. Wśród zainteresowanych przejęciem Krakowskiego Kredensu – poza Carrefourem – są również inne firmy: Łukasz Zadylak - FGU Tatry Wysokie, Scapremium i Serenity Blue. Złożyły oferty na kwoty od 1,2 mln zł do 3,2 mln zł. Warto przypomnieć, że w 2017 E.Leclerc Polska był gotów zapłacić 94 mln zł za stoiska i nieruchomości Krakowskiego Kredensu. Jednak transakcja nie doszła do skutku z powodu zażalenia części wierzycieli.
Glovo rośnie
Glovo udostępniło swoją usługę w 16 kolejnych miastach w Polsce. To Zamość, Suwałki, Kędzierzyn-Koźle, Tomaszów Mazowiecki, Przemyśl, Piotrków Trybunalski, Kołobrzeg, Biała Podlaska, Stargard, Tczew, Racibórz, Krosno, Nysa, Mysłowice, Wodzisław Śląski, Puławy. Na początek klienci mogą liczyć na dostawy z restauracji McDonald’s. Będą dostarczone w pełni bezpieczny sposób dzięki dostawie bezkontaktowej, w maksymalnie godzinę od momentu złożenia zamówienia.
– Polacy bardzo polubili usługi delivery. Nieustannie korzystają z nich z ogromnym entuzjazmem, oczekując bogatej oferty i dostępności usług w każdym zakątku Polski. Chcemy, by usługi Glovo dostępne były możliwie szeroko, dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie aplikacji na terenie kolejnych miast. Współpraca partnerska z McDonald’s to świetny start, który pozwoli poznać mieszkańcom Glovo – mówi Tomasz Suchodolski, expansion manager Glovo Polska.
Miejscy kurierzy Glovo dostarczają zakupy i zamówienia z restauracji w każdy dzień tygodnia, w tym także w niedziele niehandlowe. W aplikacji Glovo dostępne jest całe menu restauracji, w tym także pozycje sezonowe.
– Współpracujemy z najsilniejszymi markami na rynku, takimi jak firma Glovo, które są w stanie zapewnić naszym gościom najwyższe standardy realizacji naszych usług, dbając o bezpieczeństwo i higienę dostaw. Wspólnie regularnie zwiększamy zasięg usługi McDelivery, aby dotrzeć do jak największej liczby konsumentów – podsumowuje Monika Dąbrowska, manager McDelivery lead w McDonald’s Polska.
Hotele czekają na gości
W pierwszym półroczu 2021 Grupa Accor odnotowała przychód w wysokości 824 mln euro, a zysk netto grupy powrócił do dodatniego poziomu 67 mln euro.
– Od maja obserwujemy wyraźne ożywienie - postępujący proces szczepień, ponowne otwieranie granic dają pozytywny impuls dla turystyki w sezonie letnim – zaznacza Sebastien Bazin, Chairman and Chief Executive Officer Accor. –W pierwszym półroczu Accor znacząco poprawił wyniki operacyjne. Nadal skutecznie i ostrożnie zarządzaliśmy naszą płynnością i inwestycjami, dzięki czemu jesteśmy elastyczni i przygotowani na pełne ożywienie branży. Jest jeszcze za wcześnie, aby w pełni określić prognozy na koniec roku, ale jesteśmy pewni, że będą pozytywne w niemal wszystkich szerokościach geograficznych.
W pierwszej połowie 2021 roku Accor powiększył globalne portfolio o 121 hoteli z 15 tys. pokoi. Oznacza to wzrost netto dla całej sieci o prawie 2 proc. w okresie 12 miesięcy. Na koniec czerwca 2021 r. Grupa dysponowała portfelem 762 tys. pokoi (5 199 hoteli). Na koniec lipca 2021 r. 93 proc. hoteli grupy na całym świeci było otwarte.
Zdrowa Krowa w galeriach
Marka Zdrowa Krowa wchodzi do Centrum Handlowego Libero w Katowicach, z nowym konceptem - street slow food. Jest on dedykowany właśnie galeriom.
– W tym miejscu, obok smacznych burgerów w wersji mięsnej oraz wegańskiej, będziemy serwować też wyjątkowej jakości street foodowe jedzenie – zapowiada Robert Kuc, CEO sieci franczyzowej Zdrowa Krowa.
Uruchomienie nowego miejsca na gastronomicznej mapie Katowic to efekt umowy, jaką marka Zdrowa Krowa podpisała z Echo Investment, właścicielem Libero. Otwarcie planowane jest na jesień 2021 roku.
– Decyzja o uruchomieniu nowego konceptu marki Zdrowa Krowa to kolejny kamień milowy w naszym rozwoju. Dzięki temu w naszym portfolio obok restauracji slow food fast oraz restauracji smile&wine pojawia się trzeci koncept, który zlokalizowany będzie w strefach food court galerii handlowych. Wybór Libero nie jest przypadkowy. Na południu Katowic, gdzie przy ulicy Jankego od pięciu lat funkcjonuje już nasza restauracja slow food fast, jesteśmy dobrze znani wśród mieszkańców dzielnic Piotrowice, Ligota oraz Bażantowo. Jesteśmy przekonani, że wielu z nich chętnie skorzysta z naszej oferty podczas zakupów w Libero – mówi Robert Kuc. – Zdobytym know how będziemy się dzielić z franczyzobiorcami, którzy będą chcieli prowadzić podobne punkty w innych galeriach handlowych w kraju - tłumaczy CEO Zdrowej Korowy.
W najbliższych miesiącach marka otworzy swoje lokale także w innych lokalizacjach. W Cavatina Hall w Bielsku-Białej będzie działać restauracja połączona z - po raz pierwszy - rozbudowaną częścią kawiarnianą. Na finiszu są ponadto rozmowy w sprawie lokalizacji m.in. w Łodzi oraz Gdańsku.
– Konsekwentnie realizujemy nasz cel, jakim jest 20 lokalizacji własnych oraz franczyzowych na koniec 2021 roku – podsumowuje Robert Kuc.
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

