Franczyza nie śpi
Rosyjskie pizzerie wchodzą na polski rynek, Intermarché modernizuje sklepy, SPAR otwiera. Przegląd tygodnia 10-17 lipca.
Rosyjska franczyzowa sieć pizzerii Dodo Pizza zaczyna rozwój w Polsce. Budową sieci nad Wisłą zajmuje się master-franczyzobiorca Vladimir Goretsky. Firma została założona dziesięć lat temu w Syktywkarze w Rosji przez Fiodora Ovchinnikova. Przedsiębiorca wprowadził nowoczesne rozwiązania - zbudował internetową platformę do składania zamówień i stworzył aplikację mobilną. W 2014 roku Dodo Pizza otworzyła swoją pierwszą jednostkę franczyzową poza Rosją, w Rumunii i uruchomiła pierwszą na świecie komercyjną dostawę pizzy za pomocą drona.
Obecnie sieć jest największą firmą serwującą pizzę w Rosji i w Kazachstanie. Łącznie działa w 13 krajach w Europie, Azji, Afryce i Ameryce Płn. i liczy ponad 700 lokali.
SPAR w nowej lokalizacji
Do sieci SPAR dołączył nowy sklep w formacie SPAR Mini w Świdniku. Prowadzony jest przez niezależnych partnerów detalicznych – to ich piąta placówka w sieci SPAR.
– Zauważamy, że od czasu pandemii klienci zwiększyli zakupy w sklepach lokalnych, blisko domu i zaczęli zwracać jeszcze większą uwagę na jakość produktów. To akurat mocne strony sieci SPAR. Dlatego chcemy otwierać działające z sukcesami sklepy praktycznie w każdej lokalizacji. Nie prowadzimy ekspansji wyłącznie w dużych miastach, skupiamy się również na mniejszych miejscowościach, a także na wsiach. Nawet niewielkie miasteczka są w stanie przyjąć nie jeden, lecz np. dwa sklepy SPAR. Jest to możliwe, gdyż SPAR ma nad innymi sieciami handlowymi istotną przewagę, jaką jest możliwość prowadzenia sklepu w wielu formatach, dostosowanych do tego, aby zaspokajać różne potrzeby zakupowe konsumenta – podkreśla Wayne Hodson, prezes zarządu Wasz Sklep SPAR.
Fit Cake dla dzieci
Fit Cake i Fundacja Miś w Fartuchu stworzyły specjalny baton dla cukrzyków. o nazwie “Czekoladowy Miś”. Przedstawiciele franczyzodawcy i fundacji rozdawali zdrowe słodycze pacjentom Uniwersyteckiego Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Białymstoku . Sieć deklaruje jeszcze, że 5 proc. ze sprzedaży wszystkich batonów w Fit Cake Białystok zasili konto Fundacji i przeznaczone będzie na wsparcie dzieci z cukrzycą.
– Naszym sloganem reklamowym jest “No sugar, no problem” i to prawda, o której jesteśmy głęboko przekonani – mówi Ewelina Choińska, współwłaścicielka marki Fit Cake. – Ale w szpitalu widziałam, że brak słodyczy dla wielu dzieci jest jednak dużym problemem, niezaspokojoną tęsknotą. Cieszymy się, że razem z Fundacją znaleźliśmy dobre rozwiązanie. Skład batonów “Czekoladowy Miś” jest przemyślany i zbilansowany. Dominantą jest czerwona fasola, mająca zbawienny wpływ na poziom glukozy we krwi. Posłodziliśmy je “bezpiecznym” erytrolem. Wzbogacone zostały także o dodatkowe wartości, tj. wymiennik węglowodanowy oraz białkowo-tłuszczowy. To bardzo istotne informacje dla osób przyjmujących insulinę. To pełnowartościowy posiłek, który nie powoduje nie tzw. skoku glikemicznego.
Fit Cake współpracuje także, z innymi organizacjami wspierającymi diabetyków w całej Polsce: m.in. w Warszawie, Rzeszowie, Poznaniu.
Chłopskie Jadło w Bydgoszczy
Chłopskie Jadło, jedna z sieci restauracyjnych Sfinks Polska, ponownie znalazło się na gastronomicznej mapie Bydgoszczy. Restauracja mieści się tam gdzie dawniej, tj. przy ul. Mostowej 3, jednak teraz goście zobaczą lokal po remoncie. Bydgoskie Chłopskie Jadło w nowej odsłonie jest prowadzone przez franczyzobiorcę. Restauracja ma blisko 300 m2 powierzchni, z salą na 19 stolików i ogródkiem sezonowym. Lokal może pomieścić ponad sto osób. Wystrój nawiązuje do standardów sieci Chłopskie Jadło w całej Polsce. We wnętrzach widać ludowe wzory, kolorowe tkaniny inspirowane kulturą ludową i inne dekoracje folkowe, ale w nowoczesnym, zapewniającym komfort wizyty, wydaniu.
– Bardzo cieszymy się, że nasza sieć znów będzie miała swój lokal w Bydgoszczy. Mostowa 3 to sprawdzony adres, miejsce w spacerowym i turystycznym centrum miasta. Restauracja jest prowadzona przez sprawdzonego partnera franczyzowego oraz zespół, który będzie dbał o jakość i atmosferę. Zapraszamy do odwiedzania nowo otwartego lokalu – mówi Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki do której należy sieć Chłopskie Jadło.
Menu restauracji Chłopskie Jadło to dania kuchni polskiej, choć z nutą nowoczesności, przygotowywane na podstawie autorskich receptur szefów kuchni sieci.
Sklepu w modelu power
Poszerzona oferta produktów świeżych, bio, fit i dań gotowych, intuicyjny układ sklepu oraz dłuższe taśmy kasowe – to tylko niektóre ze zmian wprowadzonych w supermarkecie Intermarché w Oleśnicy. Sklep dostępny jest dla klientów w nowym koncepcie – Power.
– Koncept Power to urzeczywistnienie idei, która przyświeca nam od początku istnienia sieci Intermarché w Polsce. Zależy nam, aby proces robienia zakupów przebiegał jak najsprawniej i aby nasi klienci mieli jak najszerszy dostęp do oferty produktów świeżych oraz kulinarnych inspiracji. Dla nas najważniejszy jest klient i jego czas, dlatego cieszymy się, że nasze nowe rozwiązania są przyjmowane przez konsumentów z dużą aprobatą – mówi Benjamin Ferte, członek zarządu dyrekcji handlowej Intermarché. – W planach mamy modernizację supermarketów w kolejnych miastach.
Nowy koncept sklepów wiąże się z licznymi udogodnieniami dla klientów. W supermarkecie zmieniono układ – strefę świeżego ryneczku umieszczono przy wejściu do sklepu. Zaplanowano także specjalne miejsce na kulinarne inspiracje, ofertę promocyjną i sezonową, co ułatwia sprawne odnajdywanie potrzebnych artykułów. Oszczędność czasu możliwa jest również dzięki samoobsługowej krajalnicy do pieczywa oraz sprzedaży części produktów, np. wędlin, mięs czy serów, na dwa sposoby: tradycyjnie oraz w formie gotowych, świeżo zapakowanych w próżniowe woreczki porcji. Kolejne wdrożone w sklepie ułatwienie to dłuższe taśmy kasowe, które zapewniają konsumentom wygodę. Na uwagę zasługuje także poszerzona oferta artykułów ekologicznych, bio, fit oraz dań gotowych. Koncept Power to również nowy wizerunek – odświeżono szatę graficzną wnętrza i elewacji.
Celem sieci jest wdrożenie nowego konceptu we wszystkich supermarketach Intermarché.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


