Kurierzy wciąż zyskują
Zainteresowanie usługami kurierów nie spada. Sieć Ship Center liczy już ponad 100 placówek. Ile trzeba zainwestować we współpracę?
Pandemia wywołała prawdziwy boom na rynku kurierskim. I trwaon do dzisiaj. Podczas zamknięcia galerii, sklepów wielkopowierzchniowych i innych lokali, większość sprzedaży przeniosła się do internetu a ludzie musieli przyzwyczaić się do zakupów przez internet. To skutkowało zwiększonym zapotrzebowaniem na usługi kurierskie.
– Nawet osoby indywidualne, które normalnie pojechałyby do rodziny na święta, nie mogąc tego zrobić wysyłały prezenty i inne rzeczy do swoich bliskich, korzystając z usług kurierów – mówi Łukasz Osyra, współwłaściciel Ship Center.
Niska inwestycja
Punkty kurierskie musiały przystosować swoje lokale do reżimów sanitarnych, żeby móc bezpiecznie obsługiwać klientów. Dla wielu firm wyzwaniem stało się także sprawne obsługiwanie znacznie większego zainteresowania ich usługami niż zazwyczaj. Ship Center umożliwił odbieranie paczek z InPostu albo UPS, dzięki czemu firma mogła zwiększyć dodatkowo liczbę obsługiwanych klientów.
– Taka możliwość istnieje obecnie w większości naszych punktów – mówi Łukasz Osyra.
Sieć liczy obecnie ponad 100 punktów partnerskich w całej Polsce. Własną placówkę firma ma w Katowicach. Inwestycja w uruchomienie punktu waha się od 14 do 20 tys. zł. Ostateczna kwota jest uzależniona od wyposażenia placówki.
– Przed uruchomieniem punktu badamy z naszym przyszłym franczyzobiorcą, jaki sprzęt będzie mu potrzebny. Wspólnie ustalamy, co nasz potencjalny franczyzobiorca już posiada, a co powinniśmy mu zorganizować. Często osoby przystępujące do naszej sieci mają już część wyposażenia, dzięki czemu kwota inwestycji może być niższa – wyjaśnia Łukasz Osyra.
Pół roku bez opłat
Jeśli chodzi o opłaty franczyzowe, to jest to stała kwota rzędu 290 zł miesięcznie. Przy czym franczyzobiorcy w ciągu pierwszych sześciu miesięcy działalności są z niej zwolnieni. Zaczynają ją regulować dopiero od siódmego miesiąca.
Firma ma dwa modele współpracy. Pierwszy zakłada zbudowanie punktu od podstaw, natomiast drugi to otwarcie placówki partnerskiej, która jest dodatkiem do prowadzonej już działalności gospodarczej.
Placówka Ship Center powinna mieć od 15 do 50 m2 i znajdować się w mieście zamieszkałym przez więcej niż 6 tys. mieszkańców. Franczyzodawca dużą wagę przywiązuje także do lokalizacji. Lokal musi mieścić się na parterze, najlepiej w pobliżu parkingu, aby łatwiej móc przywieźć i wyładować paczki.
W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca zapewnia wyposażenie lokalu oraz sprzęt (m.in. komputer i drukarkę), oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne, stronę internetową, szkolenia, a także dostęp do programów związanych z usługami poligraficznymi i kurierskimi.
W punkcie Ship Center można nadać lub odebrać przesyłki krajowe i międzynarodowe. Marka oferuje także usługi poligraficzne, m.in. wydruki cyfrowe i wielkoformatowe oraz przygotowuje gadżety reklamowe, pieczątki czy profesjonalne opakowania.
WIZYTÓWKA SIECI SHIP CENTER
Sieć placówek kurierskich
- liczba placówek – ponad 100
- kwota inwestycji - od 14 do 20 tys. zł
- opłaty miesięczne – 290 zł, od siódmego miesiąca działalności
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

