Depilacja na plusie

Dojrzała sieć
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

DepilConcept to największy w Polsce franczyzodawca wyspecjalizowany w usługach depilacji i fotodepilacji. W sieci funkcjonuje 56 gabinetów prowadzonych przez franczyzobiorców, w tym dwa otwarte w ostatnich miesiącach. Marka pochwaliła się znakomitymi wynikami sprzedażowymi w końcówce sprzedażowej 2020 roku oraz pierwszych miesiącach 2021.

– Nie licząc miesięcy, w których byliśmy zamknięci, mogę powiedzieć, że 2020 rok skończyliśmy na kilkunastoprocentowych wzrostach – wyjaśnia Mariusz Włoczkowski, dyrektor rozwoju DepilConcept. – W styczniu i lutym tego roku odnotowaliśmy wzrosty na poziomie 40 proc. w stosunku do roku 2020. Teraz nasze placówki pracują pełną parą.

Mariusz Włoczkowski mówi, że sieć wychodzi z pandemii obronną ręką. Menedżer dodaje, że udało się obronić biznes sieci i franczyzobiorców głównie dzięki elastyczności, szybkiej reakcji na zmienne warunki rynkowe oraz zaangażowaniu ludzi – zarówno po stronie centrali, jak i franczyzobiorców. Dodaje, że do końca roku DepilConcept zamierza otworzyć przynajmniej osiem nowych gabinetów franczyzowych. Kilka z nich będzie własnością dotychczasowych franczyzobiorców, którzy chcą rozwijać swoje firmy. Menedżer dodaje, że zbliża się dobry czas na inwestowanie we własny, ale sprawdzony biznes.

– Rynek jest nieco przerzedzony i samodzielne gabinety, bez silnego wsparcia, słabiej radzą sobie ze zdobywaniem nowych klientów. To czy zdołają się utrzymać na powierzchni, zależy od ich determinacji i zasobności portfela. Z własnego doświadczenia wiemy jednak, że jest popyt na nasze usługi. Łatwiej też o dobrą lokalizację i przyzwoitą stawkę najmu. Moment na inwestycję w biznes kosmetyczny wydaje się idealny – mówi Mariusz Włoczkowski.

Biznes na gładko

Grupą docelową gabinetów DepilConcept są przede wszystkim kobiety w wieku od 18 do 60 lat. Gabinety tej marki powstają najczęściej w miastach powyżej 40 tysięcy mieszkańców. Optymalny lokal na gabinet DepilConcept powinien liczyć 50-70 m2. Według założeń firmy, najlepiej sprawdzają się lokale przy ruchliwych ulicach w pobliżu centrum miasta. Bardzo dobrze radzą sobie również gabinety zlokalizowane lub w pasażach handlowych na dużych osiedlach.

– Zabiegi depilacji stały się usługami czysto higienicznymi, zaś gładka skóra wymaga dbania oraz powtarzania zabiegów. To usługa powtarzalna i budująca lojalność klientek – wyjaśnia Włoczkowski.

Kwota inwestycji w gabinet DepilConcept oscyluje wokół 100-150 tys. zł w zależności od kosztów przystosowania lokalu. Ta kwota jest podobna dla mniejszych miast i metropolii, a ewentualne różnice mogą wynikać z kosztów adaptacji oraz późniejszych kosztów utrzymania lokalu, które w mniejszych miejscowościach prawdopodobnie będą niższe.

Author
Marcin Kaleta
doradca we franczyzie

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €