Biznes z ubezpieczeniem

PZU proponuje franczyzobiorcom trzy warianty współpracy. Kto może zostać agentem ubezpieczeniowym?
Pandemia spowodowała, że nie tylko bardziej dbamy o swoje zdrowie. Rośnie też zainteresowanie ubezpieczeniami zdrowotnymi i na życie. Według danych gromadzonych przez Komisje Nadzoru Finansowego wartość wypłaconych polis wzrosła w 2020 roku o 8 mln zł, w porównaniu z rokiem 2019. Ale wzrosła też wartość zebranej składki, co pozwoliło zrównoważyć tę różnicę. Wygląda więc na to, że agenci firm ubezpieczeniowych będą mieli co robić.
– Ludzie chcą dziś spać spokojnie i dbają o to co posiadają, zabezpieczają majątki, życie i zdrowie. Zwłaszcza, że czasy są niepewne – potwierdza Jakub Gorayski, kierownik zespołu rozwoju sieci wyłącznej PZU SA.
Agent na poziomie
Pod szyldem PZU działa ponad 1,5 tys. biur agencyjnych w całej Polsce. Oferują różnego rodzaju ubezpieczenia: od komunikacyjnych, przez majątkowe, po życiowe.
– Jesteśmy największym graczem na rynku, dlatego jesteśmy też pewnym partnerem biznesowym – podkreśla Jakub Gorayski.
PZU przewiduje trzy poziomy współpracy, charakteryzujące się różną formą wsparcia oferowanego przez centralę. To Agent 1.0, 2.0 oraz 3.0
– Dopasowaliśmy je na miarę potrzeb i możliwości agentów w małych i dużych miejscowościach. Zapewniamy perspektywę rozwoju naszym doświadczonym partnerom, a początkującym chcemy ułatwić start w biznesie – wyjaśnia Jakub Gorayski.
Zgodnie z wymogami prawa, kandydat na agenta ubezpieczeniowego powinien mieć wykształcenie przynajmniej średnie i legitymować się zaświadczeniem o niekaralności. Potrzebuje biura o powierzchni min. 20 m2. Dobrze, aby mogło ono pomieścić przynajmniej dwa stanowiska obsługi, miejsce na poczekalnię oraz zaplecze. Dużym atutem jest witryna lub okno, na którym można eksponować reklamy. W niewielkich miejscowościach wymagania lokalowe są mniejsze.
– Dla biur w standardzie Agent 2.0 i Agent 3.0 zapewniamy bezpłatne umeblowanie, profesjonalną aranżację i wizualizację lokalu, oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne biura, aby było dobrze widoczne z ulicy – wylicza Jakub Gorayski. – Biura w najwyższym standardzie otrzymują od nas zestaw wypoczynkowy do poczekalni, specjalne elementy dekoracyjne czy ekspres do kawy. Wszystkim zapewniamy materiały marketingowe, szkolenia i wsparcie merytoryczne. Gwarantujemy profesjonalne szkolenia i wsparcie. Przez cały proces prowadzi dedykowany koordynator i kierownik sprzedaży.
Możliwości zarobku
Nie ma opłaty wstępnej, ani żadnych franczyzowych opłat miesięcznych. Agenci zarabiają na prowizji – to, ile zarobią zależy od liczby polis jaką sprzedadzą w danym miesiącu.
– Nowy agent, oprócz prowizji z regularnej sprzedaży, ma możliwość zdobycia nawet 67 tys. zł dodatkowej premii w pierwszych dwóch latach współpracy. Jeśli agent będzie w stanie pozyskiwać kilku/kilkunastu klientów miesięcznie, to od razu zarabia na koszty stałe - zapewnia Jakub Gorayski.
Idealnie byłoby, gdyby franczyzobiorca osobiście pracował w biurze.
– Mamy jednak takie przykłady, gdzie agent prowadzący biuro zatrudnia pracowników, a sam zarządza biznesem, często prowadząc po kilka placówek – przyznaje Jakub Gorayski..
WIZYTÓWKA PZU S.A.
Sieć agencji ubezpieczeniowych
- ponad 1,5 tys. biur agencyjnych
- 3 modele współpracy
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej