Lodziarnie wychodzą z lockdownu

Cios w biznes
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Przez cały czas trwania lockdownu gastronomii, czyli od jesieni ubiegłego roku, tylko jedna kawiarnia Carte d'Or Cafe była otwarta. Reszta nie działała. Otworzyły się dopiero tydzień temu, gdy lockcdown dla całej branży został odwołany. Niestety, nie wszystkie lokale przetrwały okres zamknięcia.

– Z 38 kawiarni trzy niestety zostały zlikwidowane – przyznaje Artur Czoska, dyrektor ds. rozwoju sieci franczyzowej Carte d”Or Cafe. – Były to lokale franczyzowe. Nasze kawiarnie własne wróciły do pracy w komplecie.

Weryfikacja sieci

Trzeba przyznać, że franczyzodawca Carte d'Or Cafe stara się pomóc licencjobiorcom przetrwać ten trudny czas. Od początku pandemii zawieszone zostały opłaty franczyzowe.

– I nadal nie będziemy ich pobierać. Zależy nam na tym, aby nasi franczyzobiorcy stanęli na nogi – podkreśla Artur Czoska.

Niestety, przyznaje też, że prawdopodobnie nie uda się uniknąć kolejnych zamknięć.

– Właśnie weryfikujemy sieć. Prawdopodobnie jeszcze kilka kawiarni, które były wcześniej na granicy rentowności, zostanie zamkniętych – mówi Artur Czoska. – Sądzę, że mogą to być 3-4 lokale.

Wprawdzie franczyzobiorcy zostali zwolnieni z opłat franczyzowych, ale pozostali z innymi kosztami stałymi, jak czynsz czy pracownicy.

– W wielu galeriach udało się wynegocjować obniżki lub umorzenie czynszu, ale niestety nie we wszystkich – dodaje Artur Czoska.

Otwarci no nowe

Carte d'Or Cafe lokował swoje kawiarnie właśnie w galeriach handlowych. Niewykluczone, że teraz to się zmieni.

– Być może nadszedł czas, aby zacząć szukać lokalizacji przyulicznych, nawet rozszerzając przy tym formułę kawiarni o dodatkowe menu – zastanawia się Artur Czoska. – Ciągle odbieramy telefony od osób zainteresowanych naszą franczyzą, ale nadszedł czas by dobrze przemyśleć strategię dalszego rozwoju. Chcemy poobserwować rynek, aby mieć pewność, że biznes, który proponujemy franczyzobiorcom, jest bezpieczny.

Sieć otwierała do tej pory lodziarnie w formacie wysp handlowych lub lokali stacjonarnych. Według szacunków licencjodawcy, średnia wysokość inwestycji po stronie franczyzobiorcy to ok. 250 tys. zł netto. Ale inwestuje nie tylko franczyzobiorca. Także centrala ponosimy wydatki związane z otwarciem nowego punktu, czyli np. pokrywa koszty sprzętu chłodniczego do lodów, obrandowania lokalu.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci zależy mi.n. od wielkości lokalu i wynosi od 5 do 15 tys. zł.

 

WIZYTÓWKA CARTE D'OR CAFE

Ogólnopolska sieć kawiarni.

  • 35 lokali
  • średnia wysokość inwestycji ok. 250 tys. zł netto.
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €