Ubezpieczenie ma znaczenie

Biznes z Viviamo
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak wygląda rynek ubezpieczeniowy po roku pandemii?

Branża ubezpieczeniowa jest dość odporna na kryzys i stale rośnie. Trudno mi wypowiadać się o całości rynku, gdyż jako sieć multiagencyjna funkcjonujemy w nieco innych warunkach. Z różnych źródeł wiem jednak, że rośnie liczba ubezpieczeń majątkowych oraz polis na życie. W okresie pandemii najbardziej ucierpiały biznesy oparte na ubezpieczeniach turystycznych. W sieciach dealerskich również sprzedało się mniej polis. Jednak te spadki w żaden sposób nie wpłynęły na funkcjonowanie sieci Viviamo. Od kilku lat nasza sprzedaż systematycznie – co najmniej o kilkanaście procent rocznie. Ostatni rok był jednak rekordowo dobry, a wzrost sprzedaży osiągnął dynamikę ponad 120% w stosunku do 2019 r. Te wyniki zawdzięczamy zarówno wzrostom w poszczególnych biurach, jak i nowym placówkom w sieci.

Czy to znaczy, że lepiej być multiagentem?

Z naszej perspektywy, jak najbardziej. Na 30 tys. agentów ubezpieczeniowych w Polsce, ponad połowę stanowią multiagenci. Z roku na rok ich liczba rośnie. Za taką formułą biznesową przede wszystkim przemawia dostęp do ofert wielu towarzystw ubezpieczeniowych – w naszym wypadku ponad trzydziestu. Dzięki temu nasi franczyzobiorcy zawsze znajdą polisę, która idealnie trafi w potrzeby klienta oraz zmieści się w jego budżecie. W systemie Viviamo bardzo ważnym elementem jest również bieżące wsparcie franczyzobiorcy – zarówno na poziomie marketingowym, jak i operacyjnym, merytorycznym, prawnym. Dla franczyzobiorcy nie do przecenienia jest również opieka menedżera regionalnego oraz dostępność biura wsparcia agenta, profesjonalnej infolinii dedykowanej franczyzobiorcom.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Dla kogo jest franczyza Viviamo?

Naszym franczyzobiorcą może zostać każda przedsiębiorcza osoba, posiadająca co najmniej średnie wykształcenie. Doświadczenie w branży ubezpieczeniowej nie jest niezbędne. Stanowi jednak poważny atut i znacznie ułatwia start w tym biznesie. Multiagent ubezpieczeniowy zarabia bowiem na obsłudze klientów, których sam pozyskał. Pierwszym zadaniem nowego agenta jest więc zbudowanie bazy klientów i trwa to około roku i jest powiązanie z intensywnymi działaniami reklamowymi i sprzedażowymi. Drugi rok jest już znacznie łatwiejszy i dużo lepszy przychodowo dla franczyzobiorcy.

Czy multiagencja to biznes dla solisty czy zespołu?

Zależy na jakim etapie rozwoju. Na początku współpracy multiagent niemal zawsze pracuje sam. Z czasem, gdy portfel klientów się rozrasta, zaczyna potrzebować pomocy i zatrudnia jednego lub dwóch pracowników. Ich zakres obowiązków w zasadzie nie różni się od zajęć szefa, chociaż na głowie franczyzobiorcy pozostają jeszcze kwestie rozliczeniowe z centralą oraz ogólny nadzór nad biznesem. Ten ostatni element jest istotny, zwłaszcza, gdy franczyzobiorca otwiera kolejną placówkę pod naszym szyldem.

Ile multifranczyzobiorców działa dziś w sieci Viviamo?

Obecnie trzydzieści procent biur jest w rękach multifranczyzobiorców. Ośmiu franczyzobiorców prowadzi więcej niż jedno biura, zaś rekordzista ma ich aż pięć. To bardzo dobry prognostyk dla wszystkich, którzy myślą o rozwijaniu biznesu.

Rozmawiał Marcin Kaleta

Marcin Kaleta
Author
Marcin Kaleta
doradca we franczyzie

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €