Pizza pokonała koronawirusa

Lokale w sieci
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Przez cały czas trwania lockdownu gastronomii wszystkie lokale Da Grasso pracowały w dowozie i na wynos. 

– Zawsze mocno stawialiśmy na dowozy – mówi Magdalena Parfianowicz, kierownik działu franczyzy Da Grasso. – Struktura sprzedaży w większości naszych lokali zwykle rozkładała się w proporcjach 80:20 lub 70:30, na korzyść realizacji zamówień w dostawie. A pandemia pokazała, że pizza jest produktem covidoodpornym.

Da Grasso ma obecnie 190 lokali. Do końca wakacji w planach jest siedem kolejnych otwarć.

Do wyboru

Kandydat na franczyzobiorcę Da Grasso nie musi mieć doświadczenia w gastronomii.

– Naszą ofertę kierujemy zarówno do tych, którzy chcą dopiero otworzyć swój pierwszy biznes w branży gastronomicznej, jak i do osób, które myślą o rozszerzeniu już prowadzonej działalności – mówi Magdalena Parfianowicz.

Licencjobiorca ma do wyboru dwa warianty lokalu. Pierwszy i najchętniej wybierany to restauracja z salą konsumpcyjną, realizująca równolegle zamówienia na wynos i w dowozie. Najlepiej sprawdza się on w mniejszych miejscowościach, liczących od 20-60 tys. mieszkańców. Minimalna powierzchnia lokalu to ok. 100 m2. W tym przypadku należy liczyć się z inwestycją rzędu 150-250 tys. zł.

Drugi wariant lokalu Da Grasso to model ekspres, oferujący tylko sprzedaż na wynos i w dowozie. Te pizzerie z kolei najlepiej sprawdzają się na dużych osiedlach większych miast. Minimalna wielkość lokalu to 60 m2. Franczyzodawca informuje, że wydatki na inwestycję mieszczą się z reguły w widełkach od 80 do 120 tys. zł netto.

Wsparcie od franczyzodawcy

Niezależnie od wybranego wariantu opłata licencyjna wynosi 12 tys. zł netto.

– Opłata wstępna pokrywa pełną analizę potencjału lokalizacji, projekt technologiczny, szkolenia trwające od 12 do 14 dni oraz dedykowane wsparcie marketingowe na otwarcie – wylicza Magdalena Parfianowicz.

Franczyzobiorcy otrzymują także m.in. dostęp do strony internetowej Da Grasso umożliwiającej realizacje zamówień online, aplikację mobilną, wsparcie dedykowanego opiekuna sprzedaży, centralne zakupy, dodatkowe szkolenia z technik sprzedaży, obsługi klienta, zarządzania biznesem.

Miesięczne opłaty franczyzowe zależą od wybranego pakietu menu. Przy pakiecie podstawowym to 1446 zł netto, a przy maksymalnym 2246 zł netto. Dodatkowa opłata przeznaczona na marketing wynosi ok. 1,2 tys zł netto miesięcznie.

 – Zwrot z inwestycji jest bardzo indywidualną sprawą i zależy m.in. od takich czynników jak lokalizacja, potencjał rozwoju strefy dostaw, zaangażowanie franczyzobiorcy – dodaje Magdalena Parfianowicz.

 

WIZYTÓWKA DA GRASSO

Ogólnopolska sieć pizzerii.

  • 190 lokali
  • opłata wstępna 12 tys. zł netto
  • minimalna kwota inwestycji 80 tys.
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €