Muszkieterowie werbują

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Intermarché to sieć supermarketów spożywczych należących do Grupy Muszkieterów. Kandydaci na właścicieli sklepów powinni mieć ogólne kompetencje biznesowe, cechować się przedsiębiorczością, a także być gotowi do prowadzenia własnego, rodzinnego przedsiębiorstwa, ale o dużej skali.

Szukamy osób, które są otwarte na ewentualną przeprowadzkę, ponieważ centrala przekazuje kandydatom do wyboru kilka lokalizacji na terenie całego kraju. Co ważne, osoby biorące udział w rekrutacji na właścicieli sklepów muszą mieć ukończone 25 lat – dodaje Bartłomiej Tarłowski, kierownik ds. rekrutacji i szkoleń franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.

Po zakończeniu wstępnych procedur rekrutacyjnych przedsiębiorcy przechodzą teoretyczno-praktyczne szkolenie, która trwa kilka miesięcy. Po jego ukończeniu wybierają jedną spośród zaproponowanych lokalizacji i w tym też momencie muszą być gotowi do wniesienia wkładu własnego, który wynosi min. 400 tys. zł. – Jest to kapitał początkowy dla zakładanej spółki sklepowej pozwalający zarówno na uzyskanie dobrych warunków finansowania przyszłego biznesu – wyposażenie i towar, jak i na zbudowanie solidnych kapitałów własnych. Nie jest to zatem opłata licencyjna, ani żadna inna forma opłaty na rzecz grupy – podkreśla Bartłomiej Tarłowski. – Wspomniane środki umożliwiają zarządzanie przedsiębiorstwem, którego roczne obroty mogą wynieść nawet kilkadziesiąt milionów złotych – dodaje.

Centrala zapewnia kompleksową pomoc w uruchomieniu biznesu: nie tylko przy wyborze lokalizacji, ale również w całym procesie przejęcia lub uruchomienia punktu sprzedaży. – Dodatkowo sieć proponuje całe zaplecze logistyczne, wsparcie marketingowe oraz niezbędne narzędzia, aby prowadzić biznes dostosowany do zmieniających się realiów – mówi Izabela Borowicz, specjalista ds. rekrutacji i szkoleń franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.

Przyspieszenie cyfryzacji

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy sieć intensywnie rozwijała usługę click & collect – Intermarché Drive. Rozwiązanie umożliwia klientom zamawianie produktów przez stronę internetową oraz ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się przed lub wewnątrz supermarketu. Oferta zakupów online dostępna jest w ponad 50 placówkach. W kolejnych latach sieć planuje rozwój tej usługi, aby była ona dostępna w każdym punkcie sprzedaży.

Nowy koncept sklepu

Innym przykładem działań podjętych przez Intermarché w 2020 roku było wprowadzenie nowego konceptu supermarketu. W pilotażowej placówce w Pabianicach zmieniono układ sklepu, poszerzono wybrane gamy produktowe, zastosowano dłuższe taśmy kasowe oraz odświeżono szatę graficzną wnętrza i elewacji. Koncept spotkał się z pozytywnym odbiorem klientów, dlatego obecnie trwa proces remodelingu kolejnych sklepów.

Dzięki otwarciom kolejnych przymarketowych stacji paliw, Intermarché wzmocniło pozycję lidera w tym segmencie. Nowe obiekty pojawiały się w Śremie i Skierniewicach. W obu część gastronomiczna została zaprezentowana w nowej odsłonie – „Café Marché” ze świeżo parzoną kawą oraz posiłkami z rozszerzonej oferty. Dodatkowo kierowcy korzystający z usług stacji w Skierniewicach mogą zatankować paliwo, ale również naładować swój pojazd elektryczny.

Wyniki handlowe

Sieć Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw w 2020 roku wypracowała obroty na poziomie ponad 4,91 mld zł. Co szczególnie istotne w ubiegłym roku sieć zakończyła proces restrukturyzacji.

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €