Klienci inwestują w walutę

– Wielu Polaków likwiduje obecnie lokaty bankowe i inwestuje pieniądze w zakup waluty – mówi Marcin Latos, prezes zarządu Extrakantor.pl.
Czy w kantorach dał się odczuć odpływ klientów, spowodowany pandemią?
Na pewno ubyło tzw. klientów wakacyjnych, bo jednak mobilność ludzi ze względu na pandemię spadła. Jednak nasza sieć ma wielu stałych klientów, w tym biznesowych, jak np. komisy samochodowe czy firmy prowadzące handel zagraniczny, które nadal potrzebują wymiany walut. Podobnie jak Polacy pracujący za granicą czy ich rodziny. Da się też zauważyć, że wiele osób likwiduje lokaty bankowe i inwestuje pieniądze w zakup waluty. Poza tym nasze placówki mają szerszy zakres usług, niż tylko wymiana walutowa. Od stycznia jesteśmy oficjalnym partnerem Western Union na Polskę. W części kantorów już działa ta usługa, a sukcesywnie wprowadzimy ją do wszystkich. W niektórych placówkach jest też możliwość opłacania rachunków, we współpracy z Monetią. To także generuje ruch.
Jakie jest w tej chwili zainteresowanie państwą franczyzą?
Mamy 20 placówek, w tym sześć własnych. Na ten rok zaplanowaliśmy otwarcie dwóch kolejnych własnych kantorów, w przygotowaniu są również dwie placówki franczyzowe. Ciągle też dostajemy pytania od osób, zainteresowanych naszym konceptem.
Jakie warunki powinien spełniać kandydat na franczyzobiorcę?
Przede wszystkim musi być osobą niekaraną. Musi też być zmotywowany do pracy – i to zarówno jako kasjer w okienku, jak i osoba zarządzająca biznesem, prowadząca działania marketingowe.
Trzeba też chyba dysponować sporą gotówką na start?
Samo wyposażenie kantoru, w tym we wszystkie systemy zabezpieczające, to wydatek rzędu 25-30 tys. zł. Natomiast zdecydowanie więcej trzeba zainwestować w kupno waluty. Można zacząć od 100 tys. zł, ale optymalnie będzie 200-300 tys. zł. To powoli na obsługę klientów firmowych. Jednorazowa opłata za przystąpienie do naszej sieci wynosi 2,9 tys. zł. Miesięczna opłata to 4 proc. od zysku brutto.
Na jakie wsparcie mogą w zamian liczyć franczyzobiorcy?
Przede wszystkim dbamy o to, aby nasze placówki otwierały się i działały zgodnie z wszystkimi obowiązującymi uregulowaniami prawnymi. Nasza kancelaria na bieżąco śledzi zmiany w przepisach, wszelkie aktualizacje są wprowadzane do dokumentów, udostępnianych franczyzobiorcom. Organizujemy certyfikowane kursy na kasjerów walutowych, uczymy technik obsługi klientów, tak by transakcje przebiegały transparentnie, pokazujemy jak zarządzać walutą. Gwarantujemy dostęp do 35 walut, w tym takich, które nie są powszechnie dostępne na polskim rynku.
WIZYTÓWKA EXTRAKANTOR
Ogólnopolska sieć kantorów.
- 20 placówek
- inwestycja w lokal – 25-30 tys. zł
- inwestycja w zakup waluty – min. 100 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej