Sezon na lody

Nowy format
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak podają przedstawiciele sieci franczyzowych Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy” oraz LodyBonano, sezon 2020 był rekordowy pod względem sprzedaży. Zdecydowana większość franczyzobiorców obu konceptów utrzymała lub zwiększyła swoje obroty – niektórzy nawet o 50 proc.

Na ten dobry wynik złożyło się wiele czynników. Przede wszystkim latem, ze względu na mniejszą transmisję wirusa, odblokowano gastronomię. Polacy wybrali też wakacje w Polsce, a piękna pogoda sprzyjała wszelkim aktywnościom na świeżym powietrzu – mówi Radosław Charubin, współwłaściciel marek WLP „u Lodziarzy” oraz LodyBonano.  Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych miesiącach możemy spodziewać się podobnej sytuacji. Chociaż bogatsi o tamte doświadczenia, jesteśmy też w stanie przygotować się na inne scenariusze i elastycznie dostosować do aktualnych zaleceń.

Przyczepa z ogródkiem

W zeszłym sezonie obie sieci otworzyły po kilkanaście nowych lokali. W tym roku planowane są kolejne, m.in. w Trójmieście, Krakowie, Łodzi, Złotowie, Piszu, Szczecinie czy Zambrowie. Są to zarówno lodziarnie stacjonarne, jak i mobilne przyczepy z ogródkiem – nowość w ofercie franczyzowej „u Lodziarzy” oraz Lodów Bonano.

– O naszych mobilnych przyczepach mówimy, że to biznes na kołach, skrojony pod nowe czasy. Lodziarnie wyróżniają się nie tylko nowoczesnym designem i wygodnym ogródkiem dla klientów. Ich główną zaletą jest fakt, że w każdej chwili możemy zmienić lokalizację, jeśli ta, w której aktualnie jesteśmy, straciła swój potencjał – przekonuje Radosław Charubin. – To nasza odpowiedź na dynamicznie zmieniającą się infrastrukturę polskich miast i osiedli. Franczyzobiorcy nie muszą już szukać lokali stacjonarnych w atrakcyjnych miejscach. Wystarczy kawałek działki – w pobliżu plaż, parków, skwerów, centrów handlowych czy centrów rozrywki. Co więcej, oferujemy bazę ponad 300 adresów, które oceniliśmy jako idealne do prowadzenia lodowego biznesu.

Franczyzodawca zapewnia ponadto, że w nowym modelu lodziarnię pod szyldem „u Lodziarzy” czy LodyBonano można otworzyć w zaledwie dwa tygodnie.

Zależało nam na stworzeniu kompleksowego rozwiązania – tak, aby nakłady pracy po stronie partnerów były ograniczone do minimum. W 14 dni dostarczamy więc w pełni wyposażony lokal, z zabudową stolarską, przyłączami, maszynami, monitoringiem, niezbędnym sprzętem i rozstawiamy we wskazanym miejscu. Co ważne, mobilne przyczepy nie są stale połączone z gruntem, dlatego do ich montażu nie potrzeba pozwolenia na budowę – tłumaczy Radosław Charubin.

Inwestycja i zyski

Inwestycja wynosi ok. 25 tys. zł, przy finansowaniu kosztów przez leasing. Sieci oferują swoją pomoc w pozyskiwaniu funduszy – ze źródeł rządowych, samorządowych czy unijnych. Franczyzobiorcy otrzymują ponadto podręcznik operacyjny, dostęp do bazy zaopatrzeniowej, szkolenia dla siebie i pracowników, a także wsparcie dedykowanego opiekuna.

Nasi partnerzy mogą liczyć na pomoc na każdym etapie inwestycji. Udowadniamy, że prowadzenie własnego biznesu może być proste i przyjemne. A także szybko przynosić zyski. W naszych sieciach nie trzeba długo czekać na zwrot nakładów, lodziarnie z reguły zarabiają na siebie już w pierwszym sezonie działalności – zapewnia Radosław Charubin.  W trakcie pandemii ta szybkość generowania zysków to dla wielu przedsiębiorców kluczowa kwestia.

 

WIZYTÓWKA LODÓW BONANO

Franczyzowa sieć lodziarni.

  • ok. 200 lodziarni
  • koszt inwestycji mniej więcej 25 tys.
  • miesięczna opłata franczyzowa: średnio 600 zł netto
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €