Edukacja w pandemii

Młodzi geniusze
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jakie zajęcia oferuje Genius?

W naszych placówkach prowadzone są zajęcia dla dzieci w wieku od 4 do 15 lat. Uczniowie wykonują różne ćwiczenia, pozytywnie wpływające na rozwój zarówno lewej, jak i prawej półkuli mózgu. Uczą się m.in. szybkiego liczenia, czytania, pisania, układania kostki Rubika. Dzięki temu poprawia się ich koncentracja, pamięć.

Jak radzicie sobie w czasie pandemii?

Już wiosną, gdy ogłoszono narodową kwarantannę, w dwa tygodnie opracowaliśmy system umożliwiający nam prowadzenie zajęć online. Tak się spodobał rodzicom, że większość z nich zdecydowała się na kontynuację kursów zdalnych nawet wówczas, gdy wróciła możliwość uczęszczania na zajęcia stacjonarne. Po wakacjach z takiej formy skorzystało 70-80 proc. naszych kursantów. To rozwiązanie niesie też dodatkowe korzyści dla franczyzobiorców. Pozwala na zdobywanie klientów z małych miejscowości, w których nie ma stacjonarnych placówek. Tylko w ciągu ostatnich dwóch miesięcy w oddziałach Genius przybyło 380 uczniów, a w czasie całego okresu pandemii 600. Mamy obecnie 17 placówek w Polsce i cztery za granicą.

Czym zajmuje się franczyzobiorca? Powinien prowadzić zajęcia?

Nie oczekujemy, aby franczyzobiorca samodzielnie prowadził zajęcia z kursantami. Jego zadaniem jest zdobywanie nowych uczniów i zarządzanie placówką oraz zatrudnienie instruktorów. Musi również wynająć lokal o powierzchni 40-60 m2, w którym będzie działać oddział.

Ile trzeba zainwestować?

Opłata licencyjna wynosi 9,5 tys. euro, ale można rozłożyć ja na raty. Na początku wystarczy wpłacić 25 proc. tej kwoty, resztę spłaca się w ciągu 10 miesięcy. Opłata royality zależy od liczby uczniów. Do 10 kursantów to 15 proc. od osoby, do 30 – 18 proc, a powyżej tej liczby 22 proc. Rozwinięta placówka ma 80-100 uczniów i generuje dla właściciela 10 tys. zł zysku. Natomiast mamy oddziały liczące ponad 100 kursantów, które przynoszą właścicielom zyski na poziomie 20-25 tys. zł. Niektóre placówki rozwijają się bardzo szybko. Np. krakowski oddział powstał w maju, a już ma prawie 150 uczniów. Najważniejszą sprawą jest zaangażowanie licencjobiorcy. Obecnie konkurencja na rynku w naszej branży jest mniejsza, bo niektóre zajęcia po prostu nie mogą się odbywać on-line. To daje większe pole do popisu. A także obniża koszty działalności, bo np. nie trzeba tak mocno inwestować w marketing.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

WIZYTÓWKA MARKI GENIUS

Sieć placówek edukacyjnych.

  • 17 placówek w Polsce, 4 za granicą
  • opłata licencyjna 9,5 tys. euro, z mozliwością rozłożenia na raty
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €