Licencja na kurczaka
Urszula Cieśla pracowała jako księgowa, gdy kolega zaproponował jej wspólne otwarcie lokalu gastronomicznego. Wybrali franczyzę Chilli Mili. Czy to była dobra decyzja?
Urszula Cieśla nigdy wcześniej nie prowadziła własnego biznesu.
– Pracowałam jako księgowa. Pewnego dnia kolega powiedział mi, że szuka wspólnika, z którym mógłby otworzyć lokal z kebabem – opowiada Urszula Ciesla. – Pomyślałam, że zaryzykuję, a jeśli się nie uda, to najwyżej wrócę na etat. Choć wielu znajomych odradzało mi biznes gastronomiczny, ostrzegając, że to ciężka praca.
Razem ze wspólnikiem pojechali do biura firmy Cartel Foods, która od ponad ćwierć wieku specjalizuje się w wytwarzaniu produktów na potrzeby gastronomii – dostarcza do lokali m.in. burgery i kebaby. A od kilku lat rozwija też franczyzowy koncept Chilli Mili, który serwuje kurczaka w panierce.
– Ze spotkania wyszliśmy zdecydowani na franczyzę Chilli Mili właśnie – śmieje się Urszula Cieśla. – Po pierwsze oboje nigdy nie pracowaliśmy w gastronomii, ani nie prowadziliśmy własnej firmy. Uznaliśmy więc, że rozsądnie będzie skorzystać z doświadczenia franczyzodawcy. Po drugie w Bolesławcu, gdzie mieszkamy, nie było wówczas lokali z podobnym menu. A po trzecie przekonało nas też podejście franczyzodawców, którzy są bardzo zaangażowani, profesjonalni, pomocni.
Zyski przyszły od razu
Choć mieli już upatrzony lokal, to od podpisania umowy franczyzowej do jego otwarcia minęło ok. 10 miesięcy. Sprawę przedłużały zewnętrzne trudności – a to konserwator zabytków, który miał swoje wymagania, a to uzyskanie potrzebnych zgód od wspólnoty mieszkańców, a to nieuczciwi fachowcy, którzy wzięli pieniądze i zniknęli.
– Planowaliśmy jednopoziomowy lokal o powierzchni 70 m2, ale w trakcie przygotowań doszliśmy do wniosku, że będzie za mały. Powiększyliśmy go więc o piwnicę, gdzie mamy magazyn i zaplecze – opowiada Urszula Cieśla.
Chilli Mili w Bolesławcu wystartowało w maju 2018 roku. Jak przyznaje franczyzobiorczyni, ze wspólnikiem postanowili nie robić wielkiej akcji informacyjnej na starcie, bo obawiali się, że jeśli przyjdzie zbyt wielu klientów, to nie poradzą sobie z obsługą. Ale goście i tak przyszli, a oni sobie poradzili.
– Choć szybko okazało się, że mamy zbyt mało pracowników. Ja pracowałam w kuchni, wspólnik na barze, mieliśmy w sumie sześcioosobowy zespół. Teraz pracowników jest dwukrotnie więcej – wspomina franczyzobiorczyni.
Liczyli się z tym, że na pierwsze zyski trzeba będzie czekać do pół roku. Tymczasem okazało się, że pojawiły się już w pierwszym miesiącu.
– Trochę nie dowierzaliśmy, myśleliśmy że zadziałał urok nowego miejsca, które może się jednak klientom opatrzyć – przyznaje Urszula Cieśla. – Ale okazało się, że wcale tak się nie stało.
Radzą sobie w pandemii
Franczyzobiorcy z Bolesławca zainwestowali w swój lokal ok. 300 tys. zł. Inwestycja już się zwróciła, pomimo faktu, że ten rok dla gastronomii jest bardzo trudny.
– Staramy się dostosować do sytuacji. Dowozy realizowaliśmy już wcześniej, ale teraz dokupiliśmy drugie auto, aby klienci nie musieli długo czekać na zamówienia – mówi Urszula Cieśla. – Klienci mają możliwość składania zamówień i dokonywania płatności on-line. Priorytetem jest w tej chwili utrzymanie lokalu i pracowników, nasz dochód jest na drugim planie.
Urszula Cieśla już na etapie przygotowywań do otwarcia zrezygnowała z etatowej pracy. Teraz myśli o otwarciu kolejnego lokalu Chilli Mili.
Koncept ma obecnie 11 placówek. Najnowsza została otwarta w Żyrardowie, w połowie września. W czasie lockdownu gastronomii wszystkie przerzuciły się na kanał delivery.
– Wszystkie nasze restauracje pracowały i pracują w tej formie. Dzięki szybkiej reakcji i mocnej promocji w social mediach udało nam się sprawnie przenieść na dowozy i wynosy – zapewnia Agnieszka Rejkowicz, koordynator i trener sieci franczyzowej Chilli Mili. – Bardzo mocny nacisk położyliśmy na uruchomienie bezpiecznych dostaw, wdrożyliśmy narzędzia w postaci szkoleń dla pracowników i franczyzobiorców. Tworząc manuale, badając rejony, opracowując całą kampanię sprzedaży opartą na kanale delivery, udało nam się w wielu lokalizacjach utrzymać wyniki na poziomie zbliżonym do tych sprzed lockdownu, a w niektórych przypadkach zbudowaliśmy taką bazę nowych odbiorców, że wyniki na ten moment są wyższe niż przed zamknięciem gastronomii.
Wsparcie z centrali
Koncept najlepiej sprawdzi się w niezbyt dużych miastach, liczących ok. 40 tys. mieszkańców.
– Zawsze pomagamy w wyborze lokalu. Przygotowujemy rekomendację i ostatecznie zatwierdzamy miejsce – podkreśla Agnieszka Rejkowicz. – Optymalna powierzchnia restauracji to 100-120 m2. Przygotowujemy wizualizację, mamy dostawców konkretnych elementów wystroju i maszyn, a materiały budowlane i remontowe kupujemy po prostu w marketach budowlanych.
Kwota inwestycji jest uzależniona od wielkości lokalu i jego stanu technicznego. Średnio wynosi ok. 280 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna to 3 tys. zł. Nie ma bieżących opłat miesięcznych. Natomiast lokale franczyzowe muszą się zaopatrywać w centrali w panierkę i marynaty do kurczaka oraz w napoje.
Franczyzodawca pomaga również w rekrutacji personelu, zapewnia stanowiskowe szkolenia wstępne i szkolenia sprzedażowe.
– Zapewniamy także narzędzia szkoleniowe, m.in. standardy przygotowywania dań w formie graficznej. Lokale regularnie odwiedza trener, który wspiera zespół w sprzedaży i innych wyzwaniach – dodaje Agnieszka Rejkowicz.
Centrala wspiera też partnerów w działaniach w social mediach, prowadząc profile lokali.
WIZYTÓWKA MARKI CHILLI MILI
Lokale z kurczakiem w panierce.
- 11 lokali franczyzowych
- kwota inwestycji ok. 280 tys. zł
- opłata wstępna 3 tys. zł
Wypełnij poniższy formularz kontaktowy, jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji. Informacje zawarte w formularzu zostaną przekazane bezpośrednio do właściela marki Spichlerz Zdrowia.
ZOBACZ W KATALOGU
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


