Biznes, który sprawdzi się w mieście

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Elektroniczne hulajnogi i skutery w wynajmie krótkoterminowym to oferta marki Blinkee.city.  

Najczęściej nasi franczyzobiorcy decydują się na zakup zarówno hulajnóg, jak i skuterów – mówi Andrzej Bąk z Blinkee.city. – Choć bywa i tak, że startują tylko z hulajnogami, a po kilku miesiącach rozbudowują flotę, dobierając pojazdy w miarę potrzeb.

Przyjemnie z pożytecznym

Scooter sharing to nie tylko pomysł na rozładowanie zakorkowanych miast. Wprowadzenie na ulice skuterów elektrycznych i hulajnóg to ograniczenie emisji spalin do atmosfery. 

System skuterów elektrycznych realnie pomaga w transformacji energetycznej – mówi Andrzej Bąk. – Coraz więcej ludzi dba o ochronę środowiska, to jest trend, który obserwujemy w całej Europie. My również w niego wierzymy. Przywiązujemy wielka wagę do czystości powietrza, ale też ułatwienia życia mieszkańcom aglomeracji. Dajemy możliwość szybkiego i przede wszystkim ekologicznego przejazdu przez zatłoczone miasto.

Wynajem jednośladów

Jak działa  uliczny system elektronicznych pojazdów na wynajem? Użytkownicy za pomocą aplikacji mobilnej wyszukują pojazd, stojący najbliżej ich aktualnej lokalizacji. Po zakończonym przejeździe parkują go w dowolnym, bezpiecznym miejscu i w aplikacji zaznaczają opcję zakończenia kursu. Z ich konta pobierana jest opłata. 

Franczyzodawca skupia się na rozwijaniu usługi w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców. 
Obecnie działamy w ponad 30 miastach w Polsce oraz na Węgrzech, w Chorwacji, Hiszpanii, Szwecji, Rumunii i na Słowacji – dodaje Andrzej Bąk.

Pieniądze na wypożyczalnię

Na start biznesu franczyzobiorca powinien zaplanować kwotę ok. 120 tys. zł. Franczyzodawca Blinkee.city nie pobiera wstępnej opłaty licencyjnej. Licencjobiorca płaci miesięcznie 80 zł netto od każdego pojazdu oraz od 5 do 15 proc. od przychodu (w zależności od wielkości miasta, w którym działa). Ponosi także koszty wymiany baterii i naprawy skuterów (jedna bateria wystarczy mniej więcej na 70-80 km jazdy) oraz hulajnóg. Franczyzobiorca w ciągu miesiąca będzie musiał przeznaczyć na serwis całej floty od 100 do 300 zł.

A na czym zarabia? Oczywiście, na opłatach pobieranych za przejazdy. 

Okres amortyzacji inwestycji to 12-18 miesięcy – stwierdza Andrzej Bąk.

Na początku współpracy licencjobiorcy przechodzą szkolenie, dotyczące serwisowania jednośladów i wymiany baterii. 

Dostarczamy partnerom nasze wypracowane know-how, dotyczące zarówno obsługi technicznej skuterów i hulajnóg, jak i relacji z klientami. My natomiast centralnie zarządzamy systemem, który pomaga lokalizować pojazdy i rozliczać się z użytkownikami – zapewnia Andrzej Bąk.

Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €