Niewielka inwestycja

Fines Operator Bankowy chce mieć placówkę w każdym mieście powiatowym. Kto może zostać pośrednikiem kredytowym?
Pod szyldem Fines Operator Bankowy działa obecnie prawie 200 placówek franczyzowych.
– Pośrednictwo kredytowe to rodzaj usług, który w naszej ocenie nie zniknie z rynku. Liczba dostępnych ofert finansowych, a także ich zakres i zróżnicowanie, nie sprzyja klientom w samodzielnym znalezieniu optymalnego produktu – uważa Piotr Przedlacki, prezes zarządu spółki Fines. – Agregacja (łączenie – przyp. red.) wielu ofert produktowych jest podstawowym modelem działania na wielu rynkach gospodarki, również w sektorze finansowym. Przewagą, jaką daje współpraca w formie multiagencji, np. z Fines, jest szeroka oferta. Bez tego nie jesteśmy w stanie znaleźć optymalnej propozycji dla klienta. Rozwój branży, a właściwie szanse jakie pojawiają się na rynku, wynikają również z obecnej sytuacji w jakiej znalazły się banki. Obniżenie stóp procentowych przedkłada się bezpośrednio na opłacalność, a raczej nie opłacalność utrzymywania oddziałów własnych banków. Z naszej perspektywy to duża szansa dla pośrednictwa, ponieważ niekiedy to właśnie biura kredytowe są jedynym dystrybutorem ofert finansowych.
Szeroka oferta
Fines oferuje kredyty i pożyczki konsumenckie z 20 banków i firm pożyczkowych, różne formy finansowania dla przedsiębiorców, ubezpieczenia oraz fotowoltaikę. Cała oferta firmy znalazła się w tzw. strategii „7 Fines”.
– To szeroka, ale starannie wybrana oferta produktów finansowych, która umożliwia zbudowanie 2-3 silnych i stabilnych strumieni przychodów każdemu agentowi. W jej skład wchodzą kredyty bankowe, pożyczki pozabankowe, finansowanie dla firm (kredyty firmowe, leasing), kredyty samochodowe, kredyty hipoteczne, ubezpieczenia majątkowe i życiowe, instalacje fotowoltaiczne – wylicza Piotr Przedlacki.
Trudna usługa, stałe zyski
Licencjodawca najchętniej nawiązuje współpracę z osobami, które mają już doświadczenie w branży finansowej. Inwestycja w oznakowanie i wyposażenie placówki mieści się zazwyczaj w kwocie 10-20 tys. zł. Nie ma opłat wstępnych. Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedaży. Jednak centrala nie narzuca planów sprzedażowych.
– To jest dosyć trudna usługa, czego nie ukrywamy. Można natomiast generować wysokie, a co najważniejsze stałe zyski, przy niewielkich nakładach początkowych. To biznes dla osób, które szybką znajdują klientów i łatwo nawiązują relacje z nimi – podkreśla Piotr Przedlacki.
Placówki franczyzowe otrzymują system informatyczny, który pozwala na składanie wniosków kredytowych i pożyczkowych. Korzystają z cyklicznych szkoleń oraz bieżącego wsparcia infolinii produktowej. Mogą też liczyć na szerokie wsparcie marketingowe: darmowe projekty graficzne, dostęp do sklepu z materiałami marketingowymi, własną stronę internetową placówki oraz wsparcie w zakresie prowadzenia profili w social mediach.
Miejsce dla pośrednika
Fines chce mieć placówkę w każdym mieście powiatowym. Nie wyklucza też jednak otwierania biur w większych miastach. Optymalny lokal powinien znajdować się w centrum miasta lub miejscu o dużym natężeniu ruchu, mieć powierzchnię 20-50 m2, najlepiej witrynę i wejście z ulicy.
– Wiemy jednak, że każde miasto posiada własną specyfikę i nawyki zakupowe mieszkańców. Dlatego każdy lokal rozpatrujemy indywidualnie. Nasz przedstawiciel regionalny wspiera przyszłego franczyzobiorcę w ocenie potencjalnej lokalizacji – dodaje Piotr Przedlacki.
WIZYTÓWKA MARKI FINES
Operator sieci agencji kredytowych.
- 200 punktów franczyzowych
- przewidywana kwota inwestycji:10-20 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej