50 tysięcy w miesiąc

Dzięki franczyzie Xeromatic Michał Głowala osiągnął ponad 50 tys. zł miesięcznego przychodu. Jak mu się to udało?
Michał Głowala ma 22 lata, a od roku prowadzi własną firmę, jako franczyzobiorca agencji reklamowej Xeromatic.
– Już w gimnazjum podejmowałem się różnych prac, aby mieć własne pieniądze – opowiada Michał Głowala. – I już wtedy marzyłem o własnym biznesie, bo wizja posiadania szefa nie bardzo mi się podobała – dodaje ze śmiechem.
Pracował, obserwował, uczył się i odkładał pieniądze.
– Miałem znajomego, który prowadził własną agencję reklamową. Przyglądałem się jego firmie i doszedłem do wniosku, że to coś dla mnie – mówi Michał Głowala. – Świadczy się usługi dla różnych branż, a ja już wówczas miałem doświadczenie w różnych branżach i zawodach. Poczytałem o prowadzeniu agencji reklamowej i szperając w internecie trafiłem na franczyzę Xeromatic.
Spotkał się z koordynatorem sieci, a tydzień później podpisał umowę franczyzową i założył własną firmę. – Pracowałem wtedy w banku i postanowiłem tak od razu nie rezygnować z etatu – przyznaje. – Pomyślałem, że dobrze mieć finansowe zabezpieczenie zanim biznes się rozkręci. Wiadomo, że początki nigdy nie są łatwe.
Biznes na pełnych obrotach
Xeromatic oferuje wszelkiego rodzaju usługi reklamowe: przygotowywanie wizytówek, ulotek, banerów, plakatów itp., projektów graficznych, tworzenie stron WWW, kampanii na Facebooku czy Google, budowanie reklamy świetlnej i wielkoformatowej, jak również usługi takie jak oklejanie samochodów. Łącznie Xeromatic dysponuje kilkudziesięcioma produktami w kilkuset konfiguracjach.
Pierwsi klienci Michała Głowali to byli znajomi znajomych. Zamówienia nie były duże, ale od czegoś przecież trzeba zacząć.
– Zauważyłem jednak, że etatowa praca w banku zajmuje mi tak dużo czasu, że nie poświęcam wystarczającej uwagi własnej firmie – nie ukrywa Michał Głowala. – Ale etat ciągle jeszcze dawał mi poczucie bezpieczeństwa, więc z niego nie rezygnowałem.
Pomimo konieczności dzielenia uwagi między dwie prace, w styczniu tego roku franczyzobiorca Xeromatic zarobił na czysto 13 tys. zł. Jednak do decyzji o porzuceniu etatu dojrzał dopiero w czerwcu.
– Od lipca jestem tylko na swoim – uśmiecha się Michał Głowala. – I od tej pory mam najlepsze zarobki w życiu. Branża reklamowa pozwala na duże marże. W sierpniu osiągnąłem przychód 55 tys. zł, z czego około połowa stanowiła mój czysty zysk.
Licencja ze wsparciem
Michał Głowala ma swoich stałych klientów, ale przez cały czas zabiega o kolejnych.
– Moja codzienna praca to kontaktowanie się z klientami. Na początku było ciężko. Miałem niską skuteczność pozyskiwania zleceń, ale teraz mam większe doświadczenie i dzięki temu moja skuteczność wzrosła – opowiada franczyzobiorca Xeromatic. – Nie mogę powiedzieć, że pracuję po osiem godzin dziennie. Czasami bywa krócej, a czasami zajmuje mi to i wieczory i weekendy. Ale za to mam elastyczny czas pracy i bardziej mogę nim dysponować.
Na start franczyzobiorca Xeromatic musi dysponować kwotą 15 tys. zł netto. W ramach tej inwestycji partner może liczyć na wszelkie niezbędne narzędzia do prowadzenia agencji reklamowej. Xeromatic zapewnia system on-line, szkolenia, materiały na start, tablet, foldery reklamowe, wizytówki i know-how prowadzenia biznesu. W pogotowiu czeka też studio internetowe i graficzne, jak również wsparcie konsultingowe 24h w ciągu dnia i 7 dni w tygodniu. Franczyzobiorca po szkoleniach sam ustala swoją prowizję i własne ceny. W trakcie współpracy licencjodawca pobiera jedynie opłatę marketingową w wysokości 399 zł netto miesięcznie.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej