Z rodziną w biznesie
Lidia i Joanna Brzozowskie od kilkunastu lat prowadzą biznes w bankowej franczyzie – od kilku miesięcy działają w barwach Banku Millennium.
Lidia Brzozowska na etacie pracowała tylko w czasie studiów. Po uzyskaniu dyplomu nie szukała nowego pracodawcy, ale pomysłu na własny biznes. Jej wybór padł na Eurobank, który otwierał wówczas pierwsze placówki partnerskie. Po dwóch latach dołączyła do niej siostra, Joanna Brzozowska – najpierw w charakterze pracownicy, potem w roli pełnomocniczki i wspólniczki. Przez dziesięć ostatnich lat wspólnie rozwijały biznes i otwierały kolejne placówki partnerskie. Dziś siostry Brzozowskie prowadzą trzy placówki Banku Millennium: w Mławie, Ciechanowie i Działdowie.
– Dzielimy się pracą, ale każda z nas w każdej chwili może zastąpić drugą – mówi Joanna Brzozowska. – Ja zajmuję się procedurami i kontrolingiem, zaś Lidia zarządzaniem zespołem, administracją i rozwijaniem biznesu.
Placówka w nowych barwach
Po dwunastu latach współpracy z Eurobankiem, w listopadzie 2019 roku siostry Brzozowskie zaczęły działalność pod marką Banku Millennium, który przejął eurobank. Lidia Brzozowska mówi, że na początku była spora niepewność.
– Owszem, bardzo ceniłyśmy markę Millennium, ale obawa przed nieznanym był dość silna – mówi Brzozowska. – Zastanawiałyśmy się, czy mimo budowanych przez lata dobrych relacji klienci pójdą za nami. Oczywiście, poszli, a nasze obawy okazały się nieuzasadnione.
Mówi, że w ich placówkach szybko zaczęli pojawiać się klienci Millennium, którzy dzięki fuzji mieli teraz znacznie bliżej do swojego banku.
Siostry Brzozowskie oceniają też pozytywnie sam proces fuzji. Ich zdaniem, była to gigantyczna operacja, którą udało się przeprowadzić w bardzo krótkim czasie i przy ogromnym wsparciu nowego franczyzodawcy. Dzięki temu z dnia na dzień klienci mogli odnaleźć się w nowym banku, zaś partnerzy w krótkim czasie zaczęli notować sukcesy sprzedażowe.
Firma w czasie pandemii
Zapytana o sytuację w czasie epidemii koronawirusa, Lidia Brzozowska mówi, że COVID pokazał wszystkim, jak szybko może zmienić się sytuacja.
– Jeszcze w styczniu celebrowaliśmy zakończenie fuzji i mieliśmy najlepszy wynik sprzedażowy w regionie. Miesiąc później już była pandemia i wszystko wyglądało zupełnie inaczej.
Franczyzobiorczyni mówi, że pierwszym zadaniem banku w nowej rzeczywistości było zapewnienie ciągłości obsługi klientów oraz bezpieczeństwo w placówkach. Dodaje, że priorytetami były bezpieczeństwo i bieżąca obsługa klientów. Aby taka zmiana była możliwa, Bank Millennium zrezygnował z opłat stałych pobieranych od partnerów oraz uruchomił wsparcie finansowe.
– Mieliśmy też możliwość skrócenia godzin pracy naszych placówek oraz wdrożenia pracy rotacyjnej, dzięki temu nasi pracownicy byli bezpieczniejsi i mogli poświęcić czas rodzinom – dodaje Joanna Brzozowska.
Joanna Brzozowska podkreśla też, że dobrym posunięciem banku było położenie nacisku na zdalną formę kontaktu z klientami, przy jednoczesnej zmianie systemu wynagrodzeń partnerów, aby motywować ich do aktywności w obszarze bankowości elektronicznej. Siostry Brzozowskie zgodnie stwierdzają, że już w maju ich placówki zaczęły notować kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży i nie musiały korzystać z kolejnej transzy wsparcia od franczyzodawcy.
– Wraz z odmrażaniem gospodarki do naszych placówek zaczęli wracać klienci. Oczywiście przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności i ograniczeniach dotyczących liczby osób, dystansu itp.
Dane Biura Informacji Kredytowej pokazują, że zapytania kredytowe w bankach wróciły do okresu z połowy marca.
Bank – zdalnie i w placówce
Lidia Brzozowska mówi, że pandemia przyspieszyła proces cyfryzacji bankowości. Dodaje, że dzięki digitalizacji klient ma możliwość skorzystania z bankowości wszędzie, gdziekolwiek się znajduje – to ważne na wypadek ewentualnej drugiej fali epidemii.
– Po dwóch miesiącach izolacji wiemy, że jako bank znakomicie odnajdujemy się w tej rzeczywistości. Działania podjęte w czasie pandemii pokazały, że potrafimy prowadzić zdalną obsługę klienta oraz procesy sprzedażowe. Mamy jednak świadomość, że klienci w średnich i małych miastach bardziej potrzebują wizyt w placówkach, co naszym doradcom ułatwia budowanie relacji i sprzedaż produktów finansowych.
Własna placówka bankowa
Sieć Banku Millennium liczy dziś 519 placówek własnych i 223 franczyzowe. Spośród 131 partnerów banku ok. 40 proc. posiada więcej niż jedną placówkę. Przyszły franczyzobiorca Banku Millennium musi liczyć się z wydatkiem około ok. 37 tys. zł brutto. Tyle bowiem wynosi koszt inwestycji w dwustanowiskową placówkę pod szyldem tego banku (bez kosztów adaptacji lokalu). Obejmuje ona zakup kompletnego wyposażenia i wizualizacji wewnętrznej. Bank Millennium nie pobiera opłaty wstępnej za przystąpienie do sieci, a miesięczna opłata franczyzowa wynosi 300 zł netto. Według szacunków franczyzodawcy, zwrot z inwestycji następuje w ciągu 6-7 miesięcy, choć najbardziej efektywni partnerzy osiągali go już po 4-5 miesiącach.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


