Stolarze mają wzięcie

Wyszkolą jak trzeba
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sob-Drew to rodzinna firma stolarska, która wyspecjalizowała się w produkcji schodów i drzwi na indywidualne zamówienia. Powstała w latach 50., a od niedawna postawiła na rozwój we franczyzie. 

– Obecnie mamy dwóch franczyzobiorców – informuje Tomasz Sobik, właściciel firmy Sob-Drew. – Gdyby nie pandemia, zapewne byłoby ich więcej, bo zainteresowanie nasza franczyzą jest duże. Prowadzimy rozmowy z kolejnymi kandydatami na licencjobiorców. Szukamy ludzi solidnych i uczciwych. Naszą markę budowaliśmy przez wiele lat i chcemy, aby osoby, które będą ją reprezentować, miały świadomość jej wartości.

Nauczą wszystkiego

Sob-Drew szuka franczyzobiorców, których zadaniem będzie otwieranie salonów z ekspozycją schodów i drzwi. 

– Każdy licencjobiorca otrzyma wyłączność na prowadzenie działalności na określonym terenie, którego wielkość wspólnie uzgodnimy – mówi Tomasz Sobik.

Do obowiązków franczyzobiorcy będzie należało: nawiązanie kontaktów z klientami, przygotowanie pełnej dla nich oferty, przyjęcie zamówienia, wykonanie pomiarów i przesłanie zamówienia do centrali firmy, która zajmie się jego realizacją. Następnie wyprodukowane schody bądź drzwi franczyzobiorca odbiera z centrali i montuje u klienta.

Licencjodawca nie wymaga od kandydatów na partnerów doświadczenia w branży stolarskiej. Przyszli franczyzobiorcy przejdą szkolenie, które potrwa 3-6 tygodni. Jego zakres obejmuje m.in.: wykonywanie pomiarów, montaż schodów i drzwi, obróbkę drewna oraz niezbędne zagadnienia z dziedziny stolarstwa. Licencjobiorcy zdobędą także wiedzę z zakresu sprzedaży i marketingu (przygotowywanie ofert, sporządzanie umów).

Na początku działalności wystarczy jedna ekipa montażowa, w której powinien pracować także sam franczyzobiorca – dodaje Tomasz Sobik.

Zleceń nie brakuje

Z jakimi wydatkami trzeba się liczyć na starcie? Franczyzodawca szacuje, że na przygotowanie ekspozycji w salonie należy przeznaczyć ok. 20 tys. zł. Koszt zakupu narzędzi do montażu to wydatek mniej więcej 10 tys. zł. Potrzebny będzie także samochód dostawczy.

– Pomimo trudnej sytuacji, jaką spowodowała pandemia koronawirusa, nie odnotowaliśmy spadku zainteresowania naszymi usługami – podkreśla Tomasz Sobik. – Może przez 2-3 tygodnie kwietnia sprzedaż była nieco niższa, ale później wszystko wróciło do normy. Przez ostatnie lata zlecenia mamy na cztery, pięć, a nawet osiem miesięcy z góry. Jedyna różnica obecnie jest taka, że u klientów pracujemy w maseczkach, z zachowaniem wszelkich środków ostrożności.

WIZYTÓWKA MARKI SOB-DREW

  • 2 jednostki franczyzowe
  • ponad 50 lat istnienia firmy
  • wydatki na start ok. 30 tys. zł plus samochód dostawczy
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €