Park trampolin we franczyzie

Sieć parków trampolin Fly Park startuje z franczyzą. Minimalna kwota inwestycji wynosi 130 tys. zł. Po jakim czasie się zwróci?
Firma ma pięć lokali własnych: w Rzeszowie, Tarnowie, Jaworznie, Radlinie i Poznaniu. W tym roku pierwsza placówka, która powstała w Rzeszowie, będzie obchodzić swoje czwarte urodziny. W tym czasie koncept biznesowy znacznie ewoluował.
– Cztery lata temu był to park trampolin. Klienci szybko pokochali nasz koncept. Dzisiaj FlyPark to również przestrzeń do latania – mówi Piotr Rychel, menedżer marketingu we FlyParku.
Dodaje, że główny wyróżnik FlyParku to różnorodność atrakcji. Potencjalni franczyzobiorcy mogą także dopasować sobie listę atrakcji pod specyfikę parku, profil klientów czy zapotrzebowanie rynku.
Inwestycja na początek
Aby zostać franczyzobiorcą FlyParku, trzeba zainwestować minimum 130 tys. zł. Przy tym 30 tys. zł to jednorazowa opłata licencyjna. Pozostała kwota to minimum, jakie trzeba wydać na budowę parku zgodnie ze standardami wymaganymi przez sieć. Generalnie koszt przystosowania lokalu wynosi co najmniej 600 zł na 1 m2. Natomiast opłaty obowiązujące już w trakcie współpracy są ustalane bezpośrednio z franczyzobiorcą i zależą m.in. od wielkości parku i jego wyposażenia.
Franczyzobiorca od FlyParku otrzymuje know-how, a także dostęp do zindywidualizowanych szkoleń. Franczyzodawca doradza w zakresie doboru odpowiedniej lokalizacji, a także analizuje wszelkie umowy pod kątem prawnym.
– Szacujemy też koszty inwestycji i zapewniamy naszym partnerom wsparcie w zakresie negocjacji warunków najmu – mówi Piotr Rychel. Ponadto FlyPark pomaga zatrudnić odpowiedni personel, a także prowadzi analizy rynku i konkurencji.
Inwestycja we franczyzę FlyPark powinna się zwrócić po 2-5 latach – Jest to bardzo bezpieczne założenie i nie wykluczamy szybszego zwrotu, nawet poniżej dwóch lat – mówi Piotr Rychel.
Trampoliny a koronawirus
Obecnie firma prowadzi rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami w trzech lokalizacjach. Firma nie zdradza jednak, w jakich miejscach otworzą się punkty, ani gdzie szuka franczyzobiorców. – Analiza atrakcyjności potencjalnych lokalizacji jest dostępna tylko dla franczyzobiorców – mówi Piotr Rychel.
Parki trampolin to jedna z branż, na której pandemia odcisnęła swoje piętno. Jednak zdaniem Piotr Rychela, FlyPark nie ucierpiał.
– Niektóre słabsze firmy zaczęły borykać się z potężnymi problemami. Przychody zmniejszone niemal do zera i bardzo wysokie stałe koszty sprawiły, że z mapy Polski już teraz zniknęło kilka konkurencyjnych miejsc. My nie odczuliśmy kryzysu. Podczas gdy niejeden właściciel czy franczyzobiorca zastanawiał się nad szansami przetrwania, my stworzyliśmy nową, ogromną strefę z dmuchanymi atrakcjami w jednym z parków i zbudowaliśmy dodatkowe dwie duże strefy do boulderingu oraz kryty dwupoziomowy park linowy w naszym pierwszym centrum wspinaczkowym – mówi Piotr Rychel.
Jego zdaniem, dobra kondycja FlyParku to dowód na to, że polityka budowania relacji i społeczności z klientami przekłada się na dobre wyniki. – Mamy klientów, którzy chcą do nas wracać – mówi Piotr Rychel.
WIZYTÓWKA FLYPARK
Sieć parków trampolin.
- minimalna inwestycja: 130 tys. zł
- wykończenie i wyposażenie lokalu: minimum 600 zł za 1 m2
- czas zwrotu z inwestycji: od 2 do 5 lat
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej