Mała inwestycja, szybki zwrot

Praca na co dzień
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Choć mogłoby się wydawać, że wydatki na reklamę i marketing, to ostatnie, o czym myślą firmy podczas kryzysu, to okazuje się, że wiele spółek oferujących takie usługi rośnie teraz jak na drożdżach. Szczególnie, jeśli działają w sieci.

Przyszłość leży w sieci

Agencjawirtualna.pl, zajmująca się usługami reklamowymi, głównie marketingiem internetowym, powstała ledwie półtora roku temu, na początku 2019 roku, i ma już ma sieć 19 franczyzobiorców. Do końca tego roku chce uruchomić jeszcze 10 punktów franczyzowych.

– Wiele firm w czasie pandemii musiało przenieść swoją działalność do internetu, dlatego ten czas bardzo pozytywnie wpłynął na naszą działalność – mówi Michał Schnell, właściciel Agencjiwirtualnej.pl

Oprócz promowania firm w internecie, spółka prowadzi też profile firm w social mediach, robi filmy reklamowe, spacery wirtualne oraz dostosowuje strony do wymogów RODO. Ponadto może zaprojektować i wydrukować wszelkie materiały promocyjne, takie jak foldery, wizytówki, gadżety.

Franczyzobiorcy mają za zadanie pozyskiwać klientów na usługi reklamowe, zbierać zamówienia oraz dbać o podtrzymywanie dobrych relacji handlowych. Nie muszą mieć doświadczenia w marketingu. Wystarczy chęć do pracy, pogłębiania wiedzy i rozwoju zawodowego. Franczyzodawca zapewnia szkolenie, podczas którego franczyzobiorca uczy się, jak oferować klientom usługi sieci a nawet jak obsługiwać media społecznościowe.

– Do tego każdy partner jest przez całą dobę pod opieką przypisanego mu konsultanta – mówi Michał Schnell.

Wysoki zysk, niska inwestycja

Agencjawirtualna.pl szuka partnerów w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Oferuje dwie formy współpracy. Pierwsza wymaga inwestycji rzędu 19,9 tys. zł. W zamian za to w pakiecie startowym partner dostaje m.in. szkolenia, wizytówki, wzory umów z klientami, foldery ofertowe. W tej opcji wszystkie zarobione przez partnera pieniądze ze zleceń trafiają do jego kieszeni. Druga opcja to inwestycja rzędu 9,9 tys. zł na start. W tym przypadku partner również dostaje pakiet startowy, ale franczyzodawca w trakcie współpracy pobiera 20 proc. prowizji od jego zysku netto.

– Franczyzobiorcy najczęściej wybierają opcję współpracy bez prowizji, ponieważ ta opcja bardziej im się opłaca – mówi Michał Schnell.

Niezależnie od wybranego wariantu współpracy, franczyzobiorcy są zobowiązani do miesięcznej opłaty marketingowej w wysokości 399 zł. Zwrot z inwestycji następują zwykle po dwóch miesiącach, choć firma ma partnerów, którym zajęło to znacznie mniej czasu. Franczyzodawca nie wymaga biura, ponieważ spotkania najczęściej odbywają się u klienta. Ale część partnerów zdecydowała się na własny lokal.

Zdaniem Michała Schnella, wystarczy 20 klientów firmowych, aby partner mógł liczyć na zyski. Twierdzi, że w ramach współpracy można zarobić 40 tys. zł miesięcznie.

– Mamy partnerów, którzy osiągają takie miesięczne zarobki. Ale oczywiście wszystko zależy od wkładu pracy i poświęcenia odpowiedniej ilości czasu. Posiadamy również partnerów, którzy łącza działalność agencji z innym rodzajem wykonywanej pracy. W naszej branży bardzo ważna jest systematyczność i motywacja do pracy – mówi Michał Schnell. Przyznaje, że konkurencja w branży jest duża. – Naszą przewagą jest jednak szeroki wachlarz usług, kompleksowa obsługa i konkurencyjne ceny – zapewnia Michał Schnell.

 

WIZYTÓWKA AGENCJIWIRTUALNEJ.PL

Firma zajmująca się reklamą i marketingiem, szczególnie w internecie.

  • liczba franczyzobiorców: 19,
  • minimalna kwota inwestycji: 9,9, tys. zł,
  • miesięczna opłata marketingowa: 399 zł,
  • zwrot z inwestycji: dwa miesiące.

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €