Punkty kurierskie odporne na wirusa

Optymalny lokal
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Koronakryzys pogrążył wiele biznesów. Jednym z wyjątków są kurierzy, którzy w ostatnim czasie mają pełne ręce pracy.

 Branża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie od wielu lat, a  w momencie kiedy polskie społeczeństwo było pozbawione dostępu do sklepów stacjonarnych, z wyjątkiem tych oferujących produkty pierwszej potrzeby, przeniosło się z zakupami do internetu – przyznaje Joanna Kuśmierczyk, specjalista ds. kontaktu z franczyzobiorcami epaka.pl.

Co więcej, kurierzy notują nie tylko większa zainteresowanie swoimi usługami, ale również współpracą franczyzową.

 Zainteresowanie franczyzą w przypadku naszej firmy już przed pandemią było bardzo duże. Stale zauważamy jego wzrost. Pandemia pokazała, że nasza branża poradzi sobie w każdych warunkach oraz, że usługi kurierskie są i zawsze będą potrzebne. Średnio otwieramy od czterech do sześciu oddziałów franczyzowych miesięcznie – mówi Joanna Kuśmierczyk.

Dojrzała franczyza

Aktualnie sieć epaka.pl ma dwa punkty własne oraz ponad 230 oddziałów franczyzowych w całej Polsce. Firma działa na rynku od 2010 roku. Oferuje nadawanie dowolnych przesyłek kurierskich krajowych albo zagranicznych. Swoje usługi kieruje przede wszystkim do klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm. Współpracuje z 14 firmami kurierskimi.

 To co nas wyróżnia to fakt, że staramy się, żeby jakość obsługi i indywidualne podejście do klienta zawsze było na pierwszym miejscu. Z kolei z perspektywy przedsiębiorcy mamy dobrze rozbudowaną komunikację wewnętrzną nie tylko na poziomie centrala-partner, ale również partner-partner – mówi Joanna Kuśmierczyk.

Potencjalny franczyzobiorca, który chce przyłączyć się do sieci epaka.pl musi mieć chęci do pracy oraz wykazać zaangażowanie. Potrzebny jest także lokal o wielkości między 20 a 50 m2, z witryną, na parterze oraz z możliwością łatwego dojazdu i parkingiem. Musi on zostać zaadaptowany zgodnie z zaleceniami epaki.pl.

Pieniądze na inwestycję

Na start wystarczy maksymalnie 20 tys. zł. W zamian franczyzobiorcy dostaną wagę, oprogramowanie i pakiet szkoleń, know-how a także reklamę i wyposażenie biura.

Jesteśmy jednak otwarci na negocjacje, a część zainwestowanych pieniędzy przeznaczamy na marketing lokalny według potrzeb – mówi Joanna Kuśmierczyk.

Miesięczna opłata w ramach współpracy przez pierwsze pół roku wynosi 0 zł. Potem, w przypadku miejscowości z liczbą mieszkańców do 15 tys. to koszt 49 zł brutto do 12 miesiąca prowadzenia firmy oraz 99 zł brutto po roku. Z kolei w przypadku miast z liczbą mieszkańców powyżej 15 tys., po 6 miesiącu opłata wynosi 99 zł brutto, a po roku 199 zł brutto.

Firma do konkretnych lokalizacji nowych punktów podchodzi indywidualnie.

Obserwujemy, że oddziały w miejscowościach już nawet od 7 tys. mieszkańców, przy zaangażowaniu i aktywnym wykorzystaniu naszych narzędzi do pozyskania klienta, osiągają zadowalający ich wynik finansowy – mówi Joanna Kuśmierczyk.

Franczyzodawca epaka.pl twierdzi, że miesięczne koszty prowadzenia punktu kurierskiego marki sięgają ok. 8 tys. zł, a przychód ze sprzedaży – prawie 17 tys. zł.

 

WIZYTÓWKA EPAKA.PL

Sieć punktów kurierskich.

  • dwa oddziały własne
  • 230 oddziałów franczyzowych
  • Epaka.pl współpracuje z 14 firmami kurierskimi

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €