W Europie w 2019 roku 35 proc. energii pochodziło ze źródeł odnawialnych. W Polsce w maju tego roku tylko z samych paneli słonecznych wyprodukowano pięć razy więcej prądu, niż rok wcześniej. Coraz więcej firm, instytucji i klientów indywidualnych decyduje się na skorzystanie z alternatywnych źródeł energii. Wejście w tę branżę może się więc okazać dobrym interesem.
Oferta franczyzy
Solenerga to marka, która zajmuje się sprzedażą i instalacją elektrowni fotowoltaicznych, pomp ciepła, systemów klimatyzacji i stacji ładowania pojazdów.
– Naszym flagowym produktem są instalacje fotowoltaiczne. Sami projektujemy elektrownie słoneczne oraz realizujemy ich budowę – podkreśla Łukasz Ciołkowski, prezes zarządu Solenergi.
Koncept ma obecnie trzy własne biura handlowe oraz sześciu franczyzobiorców.
– Na ten moment oferujemy naszym franczyzobiorcom najbardziej spójny model biznesowy w obszarze odnawialnych źródeł energii – mówi Łukasz Ciołkowski. – Co ważne, inwestujemy w nowoczesne rozwiązania informatyczne, pozwalające prowadzić w pełni zautomatyzowany proces sprzedaży, realizacji inwestycji oraz szkoleń dla nowych handlowców. Wdrożyliśmy zaawansowaną aplikację służącą do prezentacji ofert i zawierania umów. Zbudowaliśmy autorski system szkoleń, oparty o platformę e-learningową.
Inwestycja...
Solenerga szuka franczyzobiorców, którzy zbudują sieć biur sprzedaży oraz zajmą się pozyskiwaniem klientów i zawieraniem z nimi umów. Realizacja zleceń należy już do centrali. Marka chce otwierać oddziały w miastach liczących od 50 tys. mieszkańców oraz na obrzeżach i w dzielnicach sypialnych dużych aglomeracji. Lokal na biuro powinien mieć wielkość min. 25 m2. Na inwestycję trzeba przeznaczyć przynajmniej 40 tys. zł netto.
– W tej kwocie zawiera się m.in. wyposażenie biurowe placówki, sprzęt elektroniczny, w tym dwa iPady oraz dron do robienia zdjęć dachów, obrandowanie zewnętrzne i wewnętrzne, wystawowe panele fotowoltaiczne. Oprócz tego startowy pakiet marketingowy, zawierający np. roll-upy, ulotki, wizytówki, teczki – wylicza Łukasz Ciołkowski. – Franczyzobiorcom zapewniamy również rozbudowany zestaw szkoleń, które sprawiają, że nawet osoby nowe w branży odnawialnych źródeł energii mogą bez trudu wejść w ten biznes.
...i zyski
Szkolenia składają się z trzech części. Pierwsza odbywa się na platformie e-learningowej. Kolejny etap to dwudniowe szkolenia stacjonarne, w centrali firmy, zapoznające franczyzobiorców z produktami. W trzecim etapie, odbywającym się już w oddziale franczyzowym, licencjobiorca zarówno teoretycznie, jak i praktycznie poznaje różne techniki sprzedaży i specyfikę produktu.
– Dla każdego oddziału przygotowujemy także indywidualny plan rozwoju, z analizą rynku i konkurencji oraz projektem działań na kolejne pół roku – dodaje Łukasz Ciołkowski. – Nasi franczyzobiorcy mogą również liczyć na wsparcie infolinii technicznej i finansowej. Pracownicy helpdesku odpowiedzą na wszelkie pytania dotyczące działania oraz możliwości finansowania sprzedawanych przez nas produktów. Współpracujemy z kilkoma bankami i firmami leasingowymi co znacząco ułatwia sprzedaż.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży produktów, które kupują od centrali. Wysokość marży ustalają sami. Miesięczne zyski, jakie można osiągnąć dzięki podpisaniu 4-5 umów to nawet 20 tys. zł.
– Najbardziej aktywni zarobią dużo więcej – zapewnia Łukasz Ciołkowski.
Licencjobiorcy mogą rozwijać swój biznes – zatrudniać handlowców i otwierać kolejne oddziały.
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz – na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" – przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.
Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.
[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/11610/zarabiamy-energii-odnawialnej/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 174920 [country_item] => pl [description] => [path] => 45c/dc0/45.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 42383 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 174921 [country_item] => pl [description] => Solenerga szuka franczyzobiorców, którzy zbudują sieć biur sprzedaży oraz zajmą się pozyskiwaniem klientów i zawieraniem z nimi umów. Realizacja zleceń należy do centrali. [path] => 04d/04b/12.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Pozyskać klienta [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 42384 ) [1] => Array ( [pid] => 174963 [country_item] => pl [description] => Lokal na biuro Solenerga powinien mieć wielkość min. 25 m2. Na inwestycję trzeba przeznaczyć przynajmniej 40 tys. zł netto. [path] => 329/748/solenerga-biuro_legionowo.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Odpowiedni lokal [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42403 ) [2] => Array ( [pid] => 174964 [country_item] => pl [description] => [path] => 19d/777/solenerga-biuro_leginowo1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42404 ) ) ) [og_image] => 04d/04b/12.jpg [article_date_formated] => 18.06.2020 [article_day] => Czwartek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 174921 [country_item] => pl [description] => Solenerga szuka franczyzobiorców, którzy zbudują sieć biur sprzedaży oraz zajmą się pozyskiwaniem klientów i zawieraniem z nimi umów. Realizacja zleceń należy do centrali. [path] => 04d/04b/12.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Pozyskać klienta [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 42384 ) [1] => Array ( [pid] => 174963 [country_item] => pl [description] => Lokal na biuro Solenerga powinien mieć wielkość min. 25 m2. Na inwestycję trzeba przeznaczyć przynajmniej 40 tys. zł netto. [path] => 329/748/solenerga-biuro_legionowo.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Odpowiedni lokal [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42403 ) [2] => Array ( [pid] => 174964 [country_item] => pl [description] => [path] => 19d/777/solenerga-biuro_leginowo1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42404 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 174921 [country_item] => pl [description] => Solenerga szuka franczyzobiorców, którzy zbudują sieć biur sprzedaży oraz zajmą się pozyskiwaniem klientów i zawieraniem z nimi umów. Realizacja zleceń należy do centrali. [path] => 04d/04b/12.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Pozyskać klienta [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 42384 ) [1] => Array ( [pid] => 174963 [country_item] => pl [description] => Lokal na biuro Solenerga powinien mieć wielkość min. 25 m2. Na inwestycję trzeba przeznaczyć przynajmniej 40 tys. zł netto. [path] => 329/748/solenerga-biuro_legionowo.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Odpowiedni lokal [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42403 ) [2] => Array ( [pid] => 174964 [country_item] => pl [description] => [path] => 19d/777/solenerga-biuro_leginowo1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 42404 ) ) [imagesCount] => 3 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Agencjawirtualna [id] => 1965 [type] => 12 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 16 [link] => /franczyza/1965/agencjawirtualna/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 219749 [country_item] => pl [description] => [path] => d79/770/logo_agencja_wirtualna_bez_pl.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 325 [img_height] => 183 [itemserver_id] => 54780 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 219750 [country_item] => pl [description] => [path] => 175/2f5/aw.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1500 [img_height] => 1125 [itemserver_id] => 54781 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => DlaWas.info [id] => 1598 [type] => 12 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 11 [link] => /franczyza/1598/dlawas-info/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 202055 [country_item] => pl [description] => [path] => e89/0fa/11406226_499174373563082_9165057209134798379_o.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 241 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 50249 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 216968 [country_item] => pl [description] => [path] => aa4/0e3/franchising_2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1203 [img_height] => 611 [itemserver_id] => 54024 ) [1] => Array ( [pid] => 216967 [country_item] => pl [description] => [path] => 6f8/a3f/dlawas.info_-_franchising.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1477 [img_height] => 800 [itemserver_id] => 54023 ) ) ) ) [2] => Array ( [name] => Northgate Logistics [id] => 1971 [type] => 12 [fr] => 2 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 19 [link] => /franczyza/1971/northgate-logistics/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 180403 [country_item] => pl [description] => [path] => 096/043/northgate_logistics_czarne.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 485 [img_height] => 105 [itemserver_id] => 44638 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 164781 [country_item] => pl [description] => [path] => 2db/bb1/northgate-logistics-01-firma.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1063 [itemserver_id] => 38748 ) [1] => Array ( [pid] => 164782 [country_item] => pl [description] => [path] => 28f/052/northgate-logistics-02-wyroznienie-nagroda.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 646 [img_height] => 999 [itemserver_id] => 38749 ) [2] => Array ( [pid] => 164783 [country_item] => pl [description] => [path] => 4e7/ec8/northgate-logistics-03-zespol.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1277 [itemserver_id] => 38750 ) [3] => Array ( [pid] => 164784 [country_item] => pl [description] => [path] => 006/2d2/northgate-logistics-04-nagroda-dyplom.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 2140 [itemserver_id] => 38751 ) [4] => Array ( [pid] => 164785 [country_item] => pl [description] => [path] => a9a/8b4/northgate-logistics-05-nagroda-firma.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 983 [itemserver_id] => 38752 ) [5] => Array ( [pid] => 164786 [country_item] => pl [description] => [path] => 78d/ada/northgate-logistics-06-firma.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 949 [itemserver_id] => 38753 ) ) ) ) [3] => Array ( [name] => Signarama [id] => 1567 [type] => 12 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 9 [link] => /franczyza/1567/signarama/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 219260 [country_item] => pl [description] => [path] => 2b6/fee/sar_stacked_1600x1200.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 223 [itemserver_id] => 54617 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 219383 [country_item] => pl [description] => [path] => 60c/62b/untitled_design_2_-1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1536 [img_height] => 1024 [itemserver_id] => 54662 ) [1] => Array ( [pid] => 219385 [country_item] => pl [description] => [path] => 684/a13/untitled_design-1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1536 [img_height] => 1024 [itemserver_id] => 54664 ) [2] => Array ( [pid] => 219384 [country_item] => pl [description] => [path] => 3b1/939/untitled_design_1_.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1536 [img_height] => 1024 [itemserver_id] => 54663 ) [3] => Array ( [pid] => 219382 [country_item] => pl [description] => [path] => 38d/975/untitled_design_3_-1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1536 [img_height] => 1024 [itemserver_id] => 54661 ) ) ) ) ) )Zarabiamy na energii odnawialnej

Odnawialne źródła energii to jedna z najszybciej rosnących branż. Ile można zarobić w tym biznesie?
W Europie w 2019 roku 35 proc. energii pochodziło ze źródeł odnawialnych. W Polsce w maju tego roku tylko z samych paneli słonecznych wyprodukowano pięć razy więcej prądu, niż rok wcześniej. Coraz więcej firm, instytucji i klientów indywidualnych decyduje się na skorzystanie z alternatywnych źródeł energii. Wejście w tę branżę może się więc okazać dobrym interesem.
Oferta franczyzy
Solenerga to marka, która zajmuje się sprzedażą i instalacją elektrowni fotowoltaicznych, pomp ciepła, systemów klimatyzacji i stacji ładowania pojazdów.
– Naszym flagowym produktem są instalacje fotowoltaiczne. Sami projektujemy elektrownie słoneczne oraz realizujemy ich budowę – podkreśla Łukasz Ciołkowski, prezes zarządu Solenergi.
Koncept ma obecnie trzy własne biura handlowe oraz sześciu franczyzobiorców.
– Na ten moment oferujemy naszym franczyzobiorcom najbardziej spójny model biznesowy w obszarze odnawialnych źródeł energii – mówi Łukasz Ciołkowski. – Co ważne, inwestujemy w nowoczesne rozwiązania informatyczne, pozwalające prowadzić w pełni zautomatyzowany proces sprzedaży, realizacji inwestycji oraz szkoleń dla nowych handlowców. Wdrożyliśmy zaawansowaną aplikację służącą do prezentacji ofert i zawierania umów. Zbudowaliśmy autorski system szkoleń, oparty o platformę e-learningową.
Inwestycja...
Solenerga szuka franczyzobiorców, którzy zbudują sieć biur sprzedaży oraz zajmą się pozyskiwaniem klientów i zawieraniem z nimi umów. Realizacja zleceń należy już do centrali. Marka chce otwierać oddziały w miastach liczących od 50 tys. mieszkańców oraz na obrzeżach i w dzielnicach sypialnych dużych aglomeracji. Lokal na biuro powinien mieć wielkość min. 25 m2. Na inwestycję trzeba przeznaczyć przynajmniej 40 tys. zł netto.
– W tej kwocie zawiera się m.in. wyposażenie biurowe placówki, sprzęt elektroniczny, w tym dwa iPady oraz dron do robienia zdjęć dachów, obrandowanie zewnętrzne i wewnętrzne, wystawowe panele fotowoltaiczne. Oprócz tego startowy pakiet marketingowy, zawierający np. roll-upy, ulotki, wizytówki, teczki – wylicza Łukasz Ciołkowski. – Franczyzobiorcom zapewniamy również rozbudowany zestaw szkoleń, które sprawiają, że nawet osoby nowe w branży odnawialnych źródeł energii mogą bez trudu wejść w ten biznes.
...i zyski
Szkolenia składają się z trzech części. Pierwsza odbywa się na platformie e-learningowej. Kolejny etap to dwudniowe szkolenia stacjonarne, w centrali firmy, zapoznające franczyzobiorców z produktami. W trzecim etapie, odbywającym się już w oddziale franczyzowym, licencjobiorca zarówno teoretycznie, jak i praktycznie poznaje różne techniki sprzedaży i specyfikę produktu.
– Dla każdego oddziału przygotowujemy także indywidualny plan rozwoju, z analizą rynku i konkurencji oraz projektem działań na kolejne pół roku – dodaje Łukasz Ciołkowski. – Nasi franczyzobiorcy mogą również liczyć na wsparcie infolinii technicznej i finansowej. Pracownicy helpdesku odpowiedzą na wszelkie pytania dotyczące działania oraz możliwości finansowania sprzedawanych przez nas produktów. Współpracujemy z kilkoma bankami i firmami leasingowymi co znacząco ułatwia sprzedaż.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży produktów, które kupują od centrali. Wysokość marży ustalają sami. Miesięczne zyski, jakie można osiągnąć dzięki podpisaniu 4-5 umów to nawet 20 tys. zł.
– Najbardziej aktywni zarobią dużo więcej – zapewnia Łukasz Ciołkowski.
Licencjobiorcy mogą rozwijać swój biznes – zatrudniać handlowców i otwierać kolejne oddziały.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej