Franczyza z Czech

Możliwości biznesowe
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W jaki sposób pandemia odbiła się na funkcjonowaniu Domów Motyli Papilonia? 

Dom Motyli to żywy ekosystem, który oczywiście wymaga codziennej opieki bez względu na wszystko. Jeśli chodzi o rutynowe, codzienne zadania, pandemia praktycznie nic nie zmieniła. Motyle były karmione, utrzymywaliśmy stałą temperaturę i wilgotność, myliśmy strefę lotów, podlewaliśmy rośliny itp. Ale oczywiście nie przyjmowaliśmy gości.

W tym roku Czechy z pewnością będą zmagać się ze spadkiem liczby turystów zagranicznych. Jaki odsetek z nich to odwiedzający domy motyli?

Chociaż Papilonia Praga znajduje się w centrum miasta, Czesi zawsze stanowili co najmniej 50 proc. odwiedzających. Dlatego nigdy nie byliśmy atrakcją skierowaną wyłącznie do zagranicznych turystów. Jeśli ludzie nie będą się obawiać korzystać z różnych form spędzania wolnego czasu i jeżeli uda się wdrożyć planowane działania, mające na celu ożywienie turystyki krajowej, nawet przy nieobecności zagranicznych klientów, funkcjonowanie domu motyli będzie opłacalne.

Oferujecie potencjalnym franczyzobiorcom know-how w zakresie budowy i obsługi domów motyli. Czy są zainteresowani?

Zainteresowanie inwestorów przekroczyło nasze oczekiwania. Dosłownie w ciągu paru tygodni od opublikowania oferty franczyzowej, udało nam się znaleźć kilka poważnych franczyzobiorców zdecydowanych otworzyć dom motyli w Czechach – pięć osób w mieście Brno, a trzy w Lipno.

Gdzie jeszcze chcecie otworzyć kolejne placówki?

Sami prowadzimy dwa domy motyli, w Karlowych Warach i Pradze. Franczyzobiorcy kończą już prace nad punktami w Brnie i Lipnie i powinni je otworzyć w lipcu i w sierpniu. Uważamy, że powierzchnia i możliwości rynkowe Czech umożliwiają otwarcie kolejnych domów motyli. Potencjalny inwestor musi jednak znaleźć atrakcyjną lokalizację w innych miastach.

Czy inwestorzy z zagranicy są zainteresowani kupnem licencji?

Tak, zwracają się do nas również inwestorzy z zagranicy. Przed kryzysem koronawirusa budowa domów motyli Papilonia w Abu Zabi i Niemczech była bardzo bliska realizacji. Negocjacje były już w końcowej fazie, wybrane zostały nawet lokalizacje pod budowę nowych placówek. Zainteresowanie kupnem licencji wyrazili także inwestorzy z Chorwacji, Austrii, Polski i Słowacji. Niestety pandemia koronawirusa jak dotąd powstrzymała naszą ekspansję za granicą. Jesteśmy jednak przekonani, że jak tylko środki ograniczające na świecie zostaną zniesione, unikalna koncepcja domów motyli Papilonia po raz kolejny okaże się atrakcyjna dla inwestorów.

Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €